Gæst Cmbk Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hejsa hunde-forum! Er der nogen her der kan hjælpe mig?! Jeg skal importere en hund fra England, men kan ikke finde ud af om det er nødvændigt at den er registreret i kc (engelske udgave af DKK) eller om det bare er nok at den har en stambog?? Er der nogen der har former for erfaring med dette eller bare kan give et godt råd med på vej?? På forhånd tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 En hund behøver ikke at have nogen form for stambog for at du kan importere den. Den skal have en vaccinationsattest og et pas. Se mere her: Fødevarestyrelsen.dk - Rejse med kæledyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 En hund behøver ikke at have nogen form for stambog for at du kan importere den. Den skal have en vaccinationsattest og et pas.Se mere her: Fødevarestyrelsen.dk - Rejse med kæledyr Kommer vældig meget an på, om man ønsker at omregistrere den til DKK, for så er der et par regler der skal følges hos dem også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Kommer vældig meget an på, om man ønsker at omregistrere den til DKK, for så er der et par regler der skal følges hos dem også. Det fremgår jo ikke af spørgsmålet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Det fremgår jo ikke af spørgsmålet Du har helt ret. Tænkte bare jeg hellere måtte nævne det, nu TS i sit indlæg selv bragte tavler på banen. For skal den overføres til DKK, skal der være lavet export pedigree og andet sjovt på hunden. Hvis det blot er et spørgsmål om at hunden skal ind i landet, så går det hele lidt lettere. Der er vist play by play på det du linkede til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanja_Simba Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Hej Jeg har selv haft min hund med hjem fra grækenland og hun skulle bare have div. vacciner og et pas intet andet, så fik jeg hende registreret her i danmark da vi kom hertil. Mvh Tanja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cmbk Besvaret Januar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2011 Jeg kunne vist godt have været lidt mere tydlig i mit spørgsmål, lyder det til. Det er meningen at den skal omregistreres så den kan blive boende i Danmark, når den først er kommet hertil. Men tak for svarene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts