Hop til indhold

Knur ved afgang

Aslan
 Share

Recommended Posts

Otto og Aslan er.......... ja, jeg kan faktisk ikke helt finde ud af det, de vil gerne hinanden og så måske ikke helt alligevel... og dog :mrgreen:

Jeg kan ikke helt finde ud af det, de er glade på afstand, og hilser pænt.

Otto står stille imens Aslan snuser, men Otto snuser ikke igen eller han snuser aslan i hovedet :???:. Aslan står ikke hen over Otto.

Sidst de sås hoppede Otto op i Aslans hoved, og Aslan knurrede.

I dag hilste de så igen, samme, Aslan snusede, Otto ikke. Dog snuser Otto Aslan i hovedet.

Da jeg så trak Aslan væk, for at gå videre, knurrede Aslan. Dette er sket før, når jeg trækker Aslan væk fra hunde.

Men hvorfor???

Fremover skiller jeg dem ad ved at gå ind foran Aslan, måske den fysiske adskillelse er bedre end at trække i ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt klart tror det vil hjælpe at gå i mellem dem, frem for at trække ham væk :-D Kan huske et videoklip der blev postet herinde engang, i slowmotion, hvor to hunde hilste, og først da ejeren trak i den ene hund gjorde den udfald.

Grunden til dette må der være nogle andre der kan forklare :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Du afbryder deres hilse ritual,

og hvis hundene er lidt anspændte ved situationen tager et hilse ritual længere tid. Når du trækker i snoren føler Aslan sig fikseret og reagerer med knurren.

Sådan tolker jeg det.

Hvis du har brug for at afbryde deres hilsen, kan du så gøre det ved at kalde på Aslan og give ham en guf når han tager kont. til dig ?

Så bliver det jo hans eget valg at afbryde, og han vil ikke reagere med knur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også du skal have en anden taktik, end at være den der fysisk får Aslan med videre. Tror endda også jeg ville undlade at gå i mellem, men i stedet aflede, for på den måde at få ham med videre.

For mig at se, lyder det til Otto er lidt usikker i mødet. Hvis han ikke fint tør gå rundt og "hilse rigtig". Hvordan er resten af hans kropssprog i situationen? Stiv kropsholdning eller ganske afslappet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror helt klart tror det vil hjælpe at gå i mellem dem, frem for at trække ham væk :-D Kan huske et videoklip der blev postet herinde engang, i slowmotion, hvor to hunde hilste, og først da ejeren trak i den ene hund gjorde den udfald.

Grunden til dette må der være nogle andre der kan forklare :-D

Nemlig Adele!

Når en hund som er begyndende negativt opmærksom eller midt i denne stemning føler et træk, får et tilråb eller bare en hurtig bevægelse vil dette øge den negative tilstand hos den.

Trækket er et krav hunden også skal forholde sig til i situationen og når Aslan lige pt er så uligevægtig som du beskriver i en anden tråd, skal der heller ikke så meget til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig Adele!

Når en hund som er begyndende negativt opmærksom eller midt i denne stemning føler et træk, får et tilråb eller bare en hurtig bevægelse vil dette øge den negative tilstand hos den.

Trækket er et krav hunden også skal forholde sig til i situationen og når Aslan lige pt er så uligevægtig som du beskriver i en anden tråd, skal der heller ikke så meget til.

Heldigvis er det løbske NÆÆÆSTEN væk nu :5up:

Men hvordan skal vi så forholde os?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Heldigvis er det løbske NÆÆÆSTEN væk nu :5up:

Men hvordan skal vi så forholde os?

Uden at kende Aslan sådan i det virkelige liv, så er min første tanke at holde ham fra kontakt med andre hanhunde, når han har damer i hovedet og er i line.

Hvis han kun, eller næsten kun, tænker på lækker damehundemås, så er nærkontakt med andre hanhunde en potentiel konkurrencesituation for ham og det er sådan set ikke absolut nødvendigt, at sætte ham i den situation.

Han møder så at sige en anden hanhund fra et andet plan end ellers.

Hvis han generelt er intensiv i sine hanhundemøder ville jeg personligt nok undgå dem en tid.

Link til indlæg
Del på andre sites