Hop til indhold

De Luxe's tråd.

DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Lidt nyt siden sidst

Herren er blevet en rigtig motorbølle, og prøver virkelig kræfter af. Han har haft en periode hvor han ikke kunne lave andet end at stå foran sofabordet og kigge på os for at gø, og gø liiiiiidt mere.

:???: Men dette sker heldigvis ikke så meget mere, og når det sker gør han ikke i lige så lang tid som han har gjort før. Tror han har fundet ud af at vi ikke gider at høre på ham når han skal brokke sig over ingenting. ;-)

Han er også blevet 100% renlig nu! Hvilke bare er pisse hamrende, super, mega, meget og utrolig dejligt :-D.

Vi er begyndt at lære ham to nye tricks, hvor det ene faktisk virker skide godt, men det andet.. ahhhh det kniber lidt :cool:.

1. "Rundt om" - Han render rundt i flexline, og kan være ret god til at vikle sig om træer og pæle. Men efter vi er begyndt at træne den her kommando og bare siger 'rundt om' til ham når han gør, undgår vi faktisk disse situationer. Så det virker :-D! (det er denne han er skide god til)

2. "Plads" - Han forstår ikke rigtigt princippet i hvorfor han skal sidde lige der, når man siger dette flotte ord. Men der er der nogle gange hvor han godt kan finde ud af det. Specielt når man lige har lavet øvelsen med ham 10 gange, og har frolic i hånden :mrgreen:.

Imorgen begynder ...

... Vi til lydighedstræning med ham, hvilke nok er sent (men bedre sent end aldrig). Vi har først fået ham på hold nu, pga vinterpause. Så det glæder vi os rigtig meget til :-D. Er lidt nervøs for at han måske slet ikke kan finde ud af en skid :oops:.

Det er også lidt skidt at min kæreste kun kan komme med hveranden gang pga. hans arbejde. Meeeen sådan er det jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Lidt nyt siden sidst

Herren er blevet en rigtig motorbølle, og prøver virkelig kræfter af. Han har haft en periode hvor han ikke kunne lave andet end at stå foran sofabordet og kigge på os for at gø, og gø liiiiiidt mere.

:???: Men dette sker heldigvis ikke så meget mere, og når det sker gør han ikke i lige så lang tid som han har gjort før. Tror han har fundet ud af at vi ikke gider at høre på ham når han skal brokke sig over ingenting. ;-)

Han er også blevet 100% renlig nu! Hvilke bare er pisse hamrende, super, mega, meget og utrolig dejligt

:-D.

Vi er begyndt at lære ham to nye tricks, hvor det ene faktisk virker skide godt, men det andet.. ahhhh det kniber lidt

:cool:.

1. "Rundt om" - Han render rundt i flexline, og kan være ret god til at vikle sig om træer og pæle. Men efter vi er begyndt at træne den her kommando og bare siger 'rundt om' til ham når han gør, undgår vi faktisk disse situationer. Så det virker

:-D! (det er denne han er skide god til)

2. "Plads" - Han forstår ikke rigtigt princippet i hvorfor han skal sidde lige der, når man siger dette flotte ord. Men der er der nogle gange hvor han godt kan finde ud af det. Specielt når man lige har lavet øvelsen med ham 10 gange, og har frolic i hånden

:mrgreen:.

Imorgen begynder ...

... Vi til lydighedstræning med ham, hvilke nok er sent (men bedre sent end aldrig). Vi har først fået ham på hold nu, pga vinterpause. Så det glæder vi os rigtig meget til

:-D. Er lidt nervøs for at han måske slet ikke kan finde ud af en skid :oops:.

Det er også lidt skidt at min kæreste kun kan komme med hveranden gang pga. hans arbejde. Meeeen sådan er det jo.

Glæd dig til hundetræningen imorgen:klap:

Var det ude i Smørum?!

Og hey husk at du har verdens bedste, dejligste og klogeste hund ligemeget hvad, også selvom du måske tænker at han intet kan finde ud af... Og hvad så at I ikke har gået til træning endnu?! Bedre sent end aldrig:blink:

Hav små bitte målsætninger for jeres træning, træn der hjemme, og så skal du bare se forandringer... I får et endnu bedre samarbejde, og glæden ved at have hund bliver altså lige sååååååååååååååå meget bedre... Og pyt med at din kæreste ikke kan komme med hver gang..

Du vil 100 gange hellere afsted alene når I for alvor er kommet igang... Så kan du alene bestemme hvordan tingene skal gøres... :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæd dig til hundetræningen imorgen:klap:

Var det ude i Smørum?!

Og hey husk at du har verdens bedste, dejligste og klogeste hund ligemeget hvad, også selvom du måske tænker at han intet kan finde ud af... Og hvad så at I ikke har gået til træning endnu?! Bedre sent end aldrig:blink:

Hav små bitte målsætninger for jeres træning, træn der hjemme, og så skal du bare se forandringer... I får et endnu bedre samarbejde, og glæden ved at have hund bliver altså lige sååååååååååååååå meget bedre... Og pyt med at din kæreste ikke kan komme med hver gang..

Du vil 100 gange hellere afsted alene når I for alvor er kommet igang... Så kan du alene bestemme hvordan tingene skal gøres... :engel::mrgreen:

Ja det er i Smørum vi begynder :-D.

Uha ja synes han er en klog lille hvid klump, hans "sit" kommando er efterhånden helt i hus :5up:.

- Det er godt nok skønt at se fremskridt :klap:.

Jeg er bare bange for jeg er en total tumpeMikkel til det hele vi skal træne :-D.

Hah men man er der vel for at lære :-D:-D:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det er i Smørum vi begynder :-D.

Uha ja synes han er en klog lille hvid klump, hans "sit" kommando er efterhånden helt i hus :5up:.

- Det er godt nok skønt at se fremskridt :klap:.

Jeg er bare bange for jeg er en total tumpeMikkel til det hele vi skal træne :-D.

Hah men man er der vel for at lære :-D:-D:-D.

Du skal nok lære det... Det er jeg sikker på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår var vi til lydighedstræning ..

Jeg gik en god tur med De luxe, i håb om han måske ville falde lidt til ro på træningspladsen.

Vi ankom ca. 30 min før vi skulle træne, og der opførede han sig faktisk rigtig godt :hjerte:.

Men da træningen begyndte, så var hverken jeg eller frolic'ene spændende. Men alle de andre hunde var super sjove og gad jo at lege med ham. nej nej nej nej :stupid:..

Han blev hurtigt bøllen i flokken! alle de tricks han kan herhjemme kan han pludselig ikke lave når vi er til træning.

Så næste gang tager jeg enten kyllingetern eller coktailpølser med, så han bliver rigtig forkælet når han gør noget godt :hmm::slem:.

De sidste 10 min af træningen var han helt ustyrlig, han lagde sig istedet for at sidde, og istedet for at ligge sig rullede han sig i sneen :stupid:..

Nåååååh, men der var altså nogle der var meget værre end mig og Luxen (:genert: at det kunne lade sig gøre kommer bag på mig).

Det var en mor og en søn der havde en golden retriever.

Når moren trænede med hunden og Lucky trak hende afsted blev hun nødt til at råbe efter hendes dreng at han skulle hjælpe med at holde Lucky.

Eller hvis hun skulle have godbidder til hunden, så skulle han rode i hendes lommer for at få dem frem til hunden.

Da vi havde trænet i 30 min ca. sagde hun til træneren "Jeg kan ikke mere nu, Lucky er ved at trække min arm af, og han er bare så stærk. Jeg går ind og sætter mig." Hvor træneren sagde et eller andet og kiggede meget underligt på hende :-D.

_

Når men nu glæder vi os til næste, næste lørdag hvor vi skal til træning igen, for der må hundene være løse. Så må vi se hvor mange gange Luxen stikker af :engel:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke en unormal reaktion De Luxe havde, jeg har set mange hunde reagere sådan på deres første (og anden og tredje :blink:) træningsgang. Han skal jo lige finde ud af, hvad det går ud på, og det er jo virkelig spændende og meget at forholde sig til med alle de fremmede hunde. :-)

ja ved det godt :-D.

Der var også 4-5 hold igang. Så i alt på det store græsareal var der vel imellem 40 og 50 hunde :shock:.

Link til indlæg
Del på andre sites