Hop til indhold

Hvilken shampoo til rød hvid hund


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

ja. jeg ved der er tonsvis af shampoo tråde. Men jeg mangler altså at få lidt info

 

Jeg har som sagt karla en staffordshire bull terrier som er rød med hvid krave, mave og poter.

 

Ved ringtræning nævner træneren at hun synes jeg skulle vaske i Chris christensen fra pitstop red on red.

 

Jeg smutter ind på hjemmesiden men synes at når de skriver sådan:

 

"Brug kun Red on Red på pelse som har samme farve som shampoo eller en mørkere nuance. Bør ikke anvendes på pelse som er lysere eller som har hvide felter"

 

Ja så lyder det på mig som om det er en dårlig ide? Men altså hvad bruger i andre og hvordan vasker i en 2 farvet hund?

 

Vi vil jo gerne fremstå fine og skinnende til udstilling

 

heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Chris christensen 's white on white. Det hvide bliver flot ''selvlysende'' af det. :-) Det anbefales til hvid og bicolour. Købte sådan et mini-sæt Chris Christenen Startkit - White on White

 

Thick N Thicker Foaming Protein er virkelig lækker.

 

Har dog kun brugt det i forbindelse med udstilling. Bruger noget mildere i det daglige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shampoo er en videnskab og der findes masser af produkter, der fungerer godt - og gør lidt af det samme.

 

Selv har jeg jo brun/hvide hunde, men det er med silkepels og så skal der også tages højde for det. Bruger minkolieshampoo fra KW, men har også været udmærket glad for Chris Christensen og Pet Silk. Syntes ikke jeg ser den helt store forskel på farvemætheden i pelsen alt efter hvilket produkt jeg bruger, så tager som regel efter prisen og køber nogle gange med hjem fra udlandet. Der skal jo også tages højde for literprisen når produktet er blandet op. Nogle skal blandes 1:16 mens KW eks. kun skal blandet 1:4.

 

Øhm, ved ikke om det egentlig var til nogen hjælp? Men ellers har jeg også hørt, at black on black skulle være godt til flerfarvede hunde, da det intensiverer farven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Takker.

 

Det er en videnskab.. og en dag lære man det sikkert eller også finder man det som virker for en selv.

 

Jeg lader høre fra mig når jeg har købt og afprøvet. i mellemtiden vil jeg da gerne have flere råd:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg ville også vælge at bruge en shampoo til hvide hunde:5up:

 

Petsilk blandet op med Chris Christensen.:5up:

 

(isle of dogs farver grå hvis man ikke passer på med den, jeg kender dem som har det herhjemme, og har nævnt flere gange overfor dem at lige præcis DEN variant er svær at have med at gøre.:cry:.. for det er ellers lækkert shampoo og bruger selv light conditioneren derfra:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også vælge at bruge en shampoo til hvide hunde:5up:

 

Petsilk blandet op med Chris Christensen.:5up:

 

(isle of dogs farver grå hvis man ikke passer på med den, jeg kender dem som har det herhjemme, og har nævnt flere gange overfor dem at lige præcis DEN variant er svær at have med at gøre.:cry:.. for det er ellers lækkert shampoo og bruger selv light conditioneren derfra:engel:)

 

Tak for heads up... Jeg har nemlig overvejet isle of dogs.

 

Hvorfor blander du de to andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for heads up... Jeg har nemlig overvejet isle of dogs.

 

Hvorfor blander du de to andre?

 

Meget af deres shampoo er også rigtig godt - jeg er selv vild med light conditioneren.. men ellers, så er de begge søde til at dele ud af prøver, så nap du et par stykker og prøv om du måske kan arbejde med shampooen:5up:.. grunden til at jeg har det svært med det, er fordi det ikke rigtig skummer, jeg kan ikke rigtig se hvor jeg er nået til i de store pelse:lol: - derfor kommer jeg hurtigt til at bruge for meget og resultatet bliver gråt...haha

 

Jeg blander de to for at opnå maksimal ydelse, og fordi det bare virker gang på gang.:klap: - overvejer dog at købe en lille sort shampoo til Joey, da han har et hint at gul som jeg meget gerne vil have fjernet.:lol:.. så blandingen til Joey kommer til at hedde: clean start (Chris Christensen), Black on black (Chris Christensen) og bright white (petsilk). Den blanding vasker jeg med to gange....og så light conditioneren for sig selv til sidst. Blandings forhold 1:5 i bukserne og under maven og ca. 1:50 i resten af pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget af deres shampoo er også rigtig godt - jeg er selv vild med light conditioneren.. men ellers, så er de begge søde til at dele ud af prøver, så nap du et par stykker og prøv om du måske kan arbejde med shampooen:5up:.. grunden til at jeg har det svært med det, er fordi det ikke rigtig skummer, jeg kan ikke rigtig se hvor jeg er nået til i de store pelse:lol: - derfor kommer jeg hurtigt til at bruge for meget og resultatet bliver gråt...haha

 

Jeg blander de to for at opnå maksimal ydelse, og fordi det bare virker gang på gang.:klap: - overvejer dog at købe en lille sort shampoo til Joey, da han har et hint at gul som jeg meget gerne vil have fjernet.:lol:.. så blandingen til Joey kommer til at hedde: clean start (Chris Christensen), Black on black (Chris Christensen) og bright white (petsilk). Den blanding vasker jeg med to gange....og så light conditioneren for sig selv til sidst. Blandings forhold 1:5 i bukserne og under maven og ca. 1:50 i resten af pelsen.

 

Hvordan er fordelingen af de to du blander? Og de tre når det når dertil?

 

Har også problemer med hvide bukser, der har det med at blive gule (damn you, stenbro!), men har indtil videre været ganske glad for hesteshampoo til skimler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvordan er fordelingen af de to du blander? Og de tre når det når dertil?

 

Har også problemer med hvide bukser, der har det med at blive gule (damn you, stenbro!), men har indtil videre været ganske glad for hesteshampoo til skimler.

 

Åhhh det er faktisk svært for jeg plejer at gøre det hele på slump..:oops:

 

Men jeg plejer altid at blande petsilk bright white og chris christensen clean start halv om halv... Derefter propper jeg en god klat chris christensens white on white i også - dog mindre end de andre. Og så godt med vand. Jeg plejer at stå med 1½ liter færdig blandet pr. hund.:lol:

 

Men jeg kan lige give dig en tilbagemelding hvordan Joeys pels bliver når jeg skifter hans white on white ud med black on black.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Men... Hvorfor det sorte til en hvid hund? Sorry er helt blank her :oops:

 

Det er fordi at den sorte kan trække alt gult ud i pelsen:5up: - den er ikke god at bruge til kridhvide hunde, da de så kan blive grålige. Dog skal man stadig passe på med den, og er ikke en som man skal bruge hver gang.

 

Den blå shampoo til hvide hunde trækker også de gule ud, dog ikke på samme plan som den sorte gør.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
arh okay...

 

Så hvis du havde en tofarvet som Willa... Hvilken kombination ville du så lave? :genert:

 

Så vil jeg bruge den til hvide hunde - altså den blå shampoo.. for den sorte trækker nemlig også røde nuancer ud.:engel:

 

Men jeg vil ikke tro at du behøver at lave samme vilde kombi som mig... tror SAGTENS du kan nøjes med petsilk bright white og chris clean start:5up:.. white on white chris er jeg sikker på at du godt kan undvære.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...