martin Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 hej min hanhund hyler/piver når vi går tur...... det er som om han ik rigtige kan finde ud af hvor han skal lave stort eller tisse.... når jeg går med ham piver/hyler han når han ik får lov til at gå ind til hækken og tisse og det er konstandt han vil det, og det er konstandt han gør det, jeg prøver at træne ham så han ik skal snusse hele tiden for så kan han snusse i de 45 min vi går 3 gange om dagen og han gør det også når der er en ande hund i nærheden. ved ik om det er på gund af at det er frost og han ik rigtige kan finde ud af og snusse sig frem til hvor han kan gøre det og det er pisse ireterne !!!!!!!!!! det er sku ik sjovt at gå med ham mere og det er ireterne for min hunhund at skulle stoppe op hele tiden........... hvad kan jeg gøre HJÆLP modtages gerne !!!!!!!!!!!!!!! ps min tæve gør det ik.......... det er så flovt et han gør det når der er andre i nærheden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 hej min hanhund hyler/piver når vi går tur...... det er som om han ik rigtige kan finde ud af hvor han skal lave stort eller tisse.... når jeg går med ham piver/hyler han når han ik får lov til at gå ind til hækken og tisse og det er konstandt han vil det, og det er konstandt han gør det, jeg prøver at træne ham så han ik skal snusse hele tiden for så kan han snusse i de 45 min vi går 3 gange om dagen og han gør det også når der er en ande hund i nærheden. Hej Martin Hvad er dine hunde for nogle og hvor gamle er de? Det lyder som om det du egentligt træner ikke er det du ønsker med træningen, men i stedet får trænet konflikter... Når du tager en adfærd fra en hund, og her er der tale om et adfærdsbehov, er det vigtigt at du erstatter det med noget andet, din hund sætter pris på. Ellers er det, du sætter din hund i konflikt mellem at være lydig og at få opfydt sine snusebehov. Han kan også have fået oplevelsen af at det at tisse og prutte er noget du misbilliger og derfor piver han... ved ik om det er på gund af at det er frost og han ik rigtige kan finde ud af og snusse sig frem til hvor han kan gøre det og det er pisse ireterne !!!!!!!!!! det er sku ik sjovt at gå med ham mere Nej, det er det nok ikke, hvad tror du han ville svare, hvis han blev spurgt om det var sjovt at gå med dig? hvad kan jeg gøre HJÆLP modtages gerne !!!!!!!!!!!!!!! ps min tæve gør det ik.......... Prøv at slappe mere af med det og evt. gå andre steder i lang line, eller løs, så han kan få gjort det han skal. Jeg kan også meget anbefale at du indfører forskellig træning og aktiviteter på turene, hvis du ikke allerede har dette med, så hans fokus bliver flyttet fra at snuse til at lave noget sjovt sammen med dig det er så flovt et han gør det når der er andre i nærheden Er det flovt at han piver og snuser eller at du ikke kan stoppe ham i det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 (rettet) slettede Redigeret Januar 31, 2011 af martin skrev forkert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 det er flovt at han skal pive sådan for folk kikker på min som om jeg er dum og at jeg ik man stoppe ham i det Ups det blev vist forkert håber du kan læse det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Er det noget han altid har gjort, eller er det efter han er startet på medicin for sin epilepsi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Er det noget han altid har gjort, eller er det efter han er startet på medicin for sin epilepsi? Hvor læser du om epilepsi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 det er flovt at han skal pive sådan for folk kikker på min som om jeg er dum og at jeg ik man stoppe ham i det Okay PinPoynter har muligvis en pointe, så svar hende lige på spørgsmålet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hvor læser du om epilepsi? i andre tråde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 i andre tråde Okay, det tænkte jeg var en mulighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Er det noget han altid har gjort, eller er det efter han er startet på medicin for sin epilepsi? han har gjort det før han fik medesin men ik så meget nu der det blevet mere Extremt efter han får medesin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hej Martin Hvad er dine hunde for nogle og hvor gamle er de? Det lyder som om det du egentligt træner ikke er det du ønsker med træningen, men i stedet får trænet konflikter... Når du tager en adfærd fra en hund, og her er der tale om et adfærdsbehov, er det vigtigt at du erstatter det med noget andet, din hund sætter pris på. Ellers er det, du sætter din hund i konflikt mellem at være lydig og at få opfydt sine snusebehov. Han kan også have fået oplevelsen af at det at tisse og prutte er noget du misbilliger og derfor piver han... Nej, det er det nok ikke, hvad tror du han ville svare, hvis han blev spurgt om det var sjovt at gå med dig? Prøv at slappe mere af med det og evt. gå andre steder i lang line, eller løs, så han kan få gjort det han skal. Jeg kan også meget anbefale at du indfører forskellig træning og aktiviteter på turene, hvis du ikke allerede har dette med, så hans fokus bliver flyttet fra at snuse til at lave noget sjovt sammen med dig Er det flovt at han piver og snuser eller at du ikke kan stoppe ham i det? Hvad er dine hunde for nogle og hvor gamle er de? det er 2 alaskan malamutter min tæve er 14 mder min han er 19 mdr............. Det lyder som om det du egentligt træner ikke er det du ønsker med træningen, men i stedet får trænet konflikter... hvordan skal jeg træne ham til at lade me dat pive ???.................. Når du tager en adfærd fra en hund, og her er der tale om et adfærdsbehov, er det vigtigt at du erstatter det med noget andet, din hund sætter pris på. Ellers er det, du sætter din hund i konflikt mellem at være lydig og at få opfydt sine snusebehov. jeg øver kantakt øvlser når vi går tur med godbider ........... Han kan også have fået oplevelsen af at det at tisse og prutte er noget du misbilliger og derfor piver han... hvordan det forstår ik helt !!!.................... Nej, det er det nok ikke, hvad tror du han ville svare, hvis han blev spurgt om det var sjovt at gå med dig? ja det ved jeg så ik lige smiler.................. Prøv at slappe mere af med det og evt. gå andre steder i lang line, eller løs, så han kan få gjort det han skal. Jeg kan også meget anbefale at du indfører forskellig træning og aktiviteter på turene, hvis du ikke allerede har dette med, så hans fokus bliver flyttet fra at snuse til at lave noget sjovt sammen med dig en malamut kan ik gå uden snor........... og det er lidt svært det med lang line da jeg har 2 hunde at gå med....... Er det flovt at han piver og snuser eller at du ikke kan stoppe ham i det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 det er 2 alaskan malamutter min tæve er 14 mder min han er 19 mdr............. Okay hvordan skal jeg træne ham til at lade me dat pive ???.................. Beskæftige ham med andet på turen så han er optaget af det. F.eks. at komme op at stå på sten og andet, kravle under noget, hoppe over og udenom... jeg øver kantakt øvlser når vi går tur med godbider ........... Måske skal den måde du gør dette på justeres. Jeg ved det ikke, kan jo ikke se det... Men hvis du kræver kontakt med kommandoer kan han synes det er for meget og blive splittet mellem at ville tage kontakt og ville det andet. Så kommer han i konflikt og bliver frustreret - og piver Han kan også have fået oplevelsen af at det at tisse og prutte er noget du misbilliger og derfor piver han... hvordan det forstår ik helt !!!.................... Hvis han har opfattet dig som irriteret ifm. at han ville tisse, kan han tro han ikke må ja det ved jeg så ik lige smiler.................. en malamut kan ik gå uden snor........... og det er lidt svært det med lang line da jeg har 2 hunde at gå med....... Det er så først nu jeg kender racen Hvis du vil opdrage en hund er det smartest at have den alene på tur, det er besværligt, men sådan er det. Det er langt vanskeligere at tilgodese to hundens behov for opdragelse når man skal holde øje med og tage sig af den anden hund samtidig. Hvor lange ture får de? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Okay Beskæftige ham med andet på turen så han er optaget af det. F.eks. at komme op at stå på sten og andet, kravle under noget, hoppe over og udenom... Måske skal den måde du gør dette på justeres. Jeg ved det ikke, kan jo ikke se det... Men hvis du kræver kontakt med kommandoer kan han synes det er for meget og blive splittet mellem at ville tage kontakt og ville det andet. Så kommer han i konflikt og bliver frustreret - og piver Hvis han har opfattet dig som irriteret ifm. at han ville tisse, kan han tro han ikke må Det er så først nu jeg kender racen Hvis du vil opdrage en hund er det smartest at have den alene på tur, det er besværligt, men sådan er det. Det er langt vanskeligere at tilgodese to hundens behov for opdragelse når man skal holde øje med og tage sig af den anden hund samtidig. Hvor lange ture får de? de får 3 gange 45 min Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2011 de får 3 gange 45 min Laver du andet med dem end at gå ture i snor? Jeg spørger, fordi hvis det er den aktivitet de får, vil en almindelig hund lægge al sin energi der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts