Hop til indhold

Anbefal en "jeg kan ikke lide store hunde" adfærdsbehandler

Gæst doktorlaila
 Share

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Hey folkens - long time no see heldigvis:blink:

Min bette hund er jo ikke glad for store (især sorte) hunde, men heldigvis er han blevet rigtig god til at gå forbi dem uden det helt store bøvl. Men desværre sker det stadig sjældent, at de/vi kommer for tæt på og så tager fanden jo ved ham. Det har jeg sagtens kunne leve med, fordi det jo sker sjældnere og sjældnere og det går i den rigtige retning - at Kenzo skal kunne holde ud at gå forbi en stor hund, uden at gø og knurre (og gud forbyde det, måske endda bide). Desuden varer det kun få sekunder nu, hvor han før var påvirket i nogle minutter efter.

MEN nu har jeg besluttet, at få professionel hjælp, fordi vi skal flytte til Berlin :banan: Det er jo super dejligt for os mennesker, men det bliver nok lidt svært med Kenzo, fordi mange hunde jo går uden snor. Og så er det lige meget hvor velopdragen den store hund er, hvis den kommer hen for at sige "hej" og kenzo så bliver bange/agressiv/hvad end han er, så kan det ende med en rigtig træls situation - og en sprogbarriere.

Her hvor vi bor nu, ser vi ikke så mange andre hunde, men i Berlin kommer vi jo til, at se rigtig mange hver dag. Derfor vil jeg gerne gøre Kenzo "klar" til det og få nogle værktøjer og hjælp til, hvordan jeg helt præcist skal bære mig ad. Også for at finde ud af præcis hvordan han har det (bange, agressiv, beskyttende osv.)

Det blev langt :genert:

Såh hvem kan hunde forum mon anbefale? Vi bor i Kolding uden bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Altså jeg vil gerne gå forbi jer på den modsatte side af vejen 100 gange med Victoria, hvis det kan hjælpe(eller hvis adfærdsbehandleren skal bruge en middelstor og forholdsvis rolig hund)...af hensyn til at undgå konflikter tilbyder jeg dog ikke nærkontakt...hun plejer at være ret ligeglad med andre hunde uanset hvor meget de larmer og hidser sig op...men for en sikkerheds skyld...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Altså jeg vil gerne gå forbi jer på den modsatte side af vejen 100 gange med Victoria, hvis det kan hjælpe(eller hvis adfærdsbehandleren skal bruge en middelstor og forholdsvis rolig hund)...af hensyn til at undgå konflikter tilbyder jeg dog ikke nærkontakt...hun plejer at være ret ligeglad med andre hunde uanset hvor meget de larmer og hidser sig op...men for en sikkerheds skyld...:engel:

Det er rigtig rigtig sødt af dig :-D Det er slet ikke utænkeligt, at jeg skriver til dig, hvis det viser sig, at der skal bruges en middelstor og forholdsvis rolig hund så. Nærkontakten kan jeg sagtens forstå, jeg ville have det på præcis samme måde :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
prøv evt. at se på Adfærdsbehandling under halv pris. de har adfærdsbehandling med elever til halv pris, superviseret af irene som i hvert fald er super dygtig. de skulle vist også have nogle timer i jylland.

Ja Irene ville da være ren luksus, men super med elever. Jeg har faktisk kigget på linket for noget tid siden, men troede faktisk ikke at de havde timer i jylland, men jeg lurer nærmere på det med det samme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er rigtig rigtig sødt af dig :-D Det er slet ikke utænkeligt, at jeg skriver til dig, hvis det viser sig, at der skal bruges en middelstor og forholdsvis rolig hund så. Nærkontakten kan jeg sagtens forstå, jeg ville have det på præcis samme måde :5up:.

Du siger bare til....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Irene ville da være ren luksus, men super med elever. Jeg har faktisk kigget på linket for noget tid siden, men troede faktisk ikke at de havde timer i jylland, men jeg lurer nærmere på det med det samme :-D

hun har skrevet en tråd om det herinde, at de har nogle elever i jylland, og derfor tager et par dage med konsultationer over there - du kan prøve at se, om du kan finde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hun har skrevet en tråd om det herinde, at de har nogle elever i jylland, og derfor tager et par dage med konsultationer over there - du kan prøve at se, om du kan finde den.

tak for henvisningen :-D

Tråden er her http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/22121-adfaerdsbehandling-til-reduceret-pris-i-jylland.html men det er kun i april jeg er i Jylland med eleverne

Link til indlæg
Del på andre sites