Hop til indhold

Rottweiler tæve søges til parring


Gæst Von Bandit
 Share

Recommended Posts

Gæst Von Bandit

Rottweiler tæve søges til avl.

Vi har en fantastisk lækker rottweiler han med DKK stamtavle som vi gerne vil have en hvalp efter.

Vi søger derfor en sød og harmonisk rottweiler tæve til parring.

Vi ønsker førstevalg på kuldet, og dækker selv udgifter på den hvalp vi vælger mht. ormekure, chip, sundhedstjek og vaccinering.

 

Vores han vejer 85 kilo, er en stor og kraftig dreng, men ikke tyk.

Han er født i 2002, og er trænet i Århus politihundeforening til 2005,

og derefter i forsvaret til 2007.

 

Han er AD & HD fri.

God som dagen er lang, har et godt sind og et godt temperament,

vant til børn, og andre hunde.

Giver store hvalpe, og store kuld.

 

 

Vi forventer du er fra Nordjylland, da vi er fra Aalborg Ø,

eller at du er interesseret i at køre efter parringen i tævens løbetiden.

Lyder det interessant så kontakt os for nærmere med info og billeder af din tæve.

Vi er interesseret i snarlig parring, og på kontrakt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvis i ikke har udstillet ham, så synes jeg faktisk i skulle gøre det:5up:... på den måde får i ham også avlsgodkendt og i har mulighed for at møde tæveejere.:5up:

 

Held og lykke med det.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Von Bandit

Hejsa.

 

Jeg er sikker på vi sagtens kan møde Rotteejere uden at udstille ham.

 

Vi har ingen interesse i at udstille og har ikke noget at bruge en avlsgodkendelse til, han bliver ikke det mindste bedre af et udstillingsresultat på nuværende tidspunkt i hans liv.

 

Hunden er testet på alle mulige måder og har bestået sin kunnen inden for brug, og vi behøver ikke en dommers ord for at se han er en pæn hund.

 

Men tak for dit forslag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hejsa.

 

Jeg er sikker på vi sagtens kan møde Rotteejere uden at udstille ham.

 

Vi har ingen interesse i at udstille og har ikke noget at bruge en avlsgodkendelse til, han bliver ikke det mindste bedre af et udstillingsresultat på nuværende tidspunkt i hans liv.

 

Hunden er testet på alle mulige måder og har bestået sin kunnen inden for brug, og vi behøver ikke en dommers ord for at se han er en pæn hund.

 

Men tak for dit forslag

 

Selvom i ikke har interesse i at udstille, så ville en ENKELT udstilling og en præmiering af en Very Good (ikke svært at få) gøre at hans hvalpe også kan få stambog, hvis han parrer en tæve der også er alvsgodkendt...På den måde synes jeg ikke man skal gøre det op i en dommers ord... men det er jo så jeres beslutning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Nu kan HAN altså ikke give store kuld -det er tæven der bestemmer antallet af hvalpe, eftersom det er hende der lægger x antal æg ned. Så udover at hannens sædkvalitet self kan være SÅ dårlig at han ingen æg befrugter eller kun meget få, så er det altså op til tæven at bestemme kuldstørrelsen:blink:

 

Og så synes jeg nu som de andre at det ville være en god idé at få ham avlsgodkendt.

Det kræver kun en eneste udstilling, hvis han da er nogenlunde racetypisk, og så vil hvalpene kunne få tavle.

 

At avle uden tavle, betyder at hvalpekøberne vil være udelukket fra en lang række tilbud (herunder osse træning og prøver i forskellig regi), og samtidig går jeg udfra at når i selv ønsker en hvalp fra kuldet, så ønsker i osse en tæve der matcher jeres hanhund rigtig godt, i forhold til brugsegenskaber, sundhed mm, og sandynligheden for at finde det, er altså størst blandt tavlehundene.

 

Men held og lykke med projektet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Jeg ville nok heller ikke troppe op på en udstilling med en rotte der ligger så langt fra standarden. Desuden bedømmer dommere heller ikke om hunden er pæn. De bedømmer race-typiskhed, lissom de også beskriver hundens temperament.

 

At hunden har været testet og brugt i forsvaret er absolut ingen garanti for noget som helst. Hvilke tests har han ellers gennemgået?

Hvis han er med DKK plader, hvad er registreringsnummeret så, eller hvad er hundens stambogsnavn?

 

Nu har jeg godtnok en tæve der oven i købet netop er gået i løb. Men jeg kunne da ved gud aldrig finde på at bruge en hanhund med den sparsomme beskrivelse, som ikke engang tillader at der studeres i linierne og iøvrigt ligger 30 kg over max. iflg. standarden.

Jeg ville ønske at man tænkte sig lidt mere om med den slags useriøse avl i disse tider hvor det meget vel kan resultere i racens endelidt i danmark. Desuden er der rigeligt med hvalpe på markedet pt.

 

Jeg beklager meget at jeg ikke kan ønske jer held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Hov... Er det ikke samme hund :confused: Det er ihvertfald samme billeder :hmm: Rottweiler Bandit - HundeGalleri.dk

 

Vi har en fantastisk lækker rottweiler han med DKK stamtavle som vi gerne vil have en hvalp efter.

HG:

Stamtavle: Mor har.

 

 

Vores han vejer 85 kilo, er en stor og kraftig dreng, men ikke tyk.

 

HG:

Størrelse: Højde.: 73

Vægt Ca. 60 kg.

 

Han er født i 2002

 

HG:

Fødselsår: 2003

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hov... Er det ikke samme hund :confused: Det er ihvertfald samme billeder :hmm: Rottweiler Bandit - HundeGalleri.dk

 

 

HG:

Stamtavle: Mor har.

 

 

 

 

HG:

Størrelse: Højde.: 73

Vægt Ca. 60 kg.

 

 

 

HG:

Fødselsår: 2003

 

:stupid:

 

Så er det måske derfor at TS er så meget i mod udstillinger:hmm: - fordi hans hund simpelthen ikke kan deltage - men så ER det jo også lettere at sige at man bare ikke gider udstilling.:roll:

 

Men HVIS det er os der tager fejl og han vitterligt har stambog - så synes jeg du gør klogt i at skrive det ned, så interesserede tæveejere har mulighed for at undersøge ham på hundeweb.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

hejsa... jeg kan se i har lagt det her indlæg ind i februar måned.

 

men ville sådan set lige høre af, om i muligvis kunne være indtresseret i parring af min tæve rottwieler, kun er fra den 5/5-2009, og vejer omkring de 40 kg, hun er rigtig dejlig og elsker børn og andre dyr:) jeg er nemlig lige nu p udkig efter en han hun, da hun er i løbetid her mellem oktober og december, og vi har bare ikke rigtig fundet den rigtig han hund endnu, da vi har et budget til parring der siger max 1500 kr eller en hvalp når de kommer, men det er ikke nemt at finde dem...

 

håber på svar igen, du kan også sms mig på nr: 53 30 20 71

 

hilsen michele larsen..

 

Rottweiler tæve søges til avl.

Vi har en fantastisk lækker rottweiler han med DKK stamtavle som vi gerne vil have en hvalp efter.

Vi søger derfor en sød og harmonisk rottweiler tæve til parring.

Vi ønsker førstevalg på kuldet, og dækker selv udgifter på den hvalp vi vælger mht. ormekure, chip, sundhedstjek og vaccinering.

 

Vores han vejer 85 kilo, er en stor og kraftig dreng, men ikke tyk.

Han er født i 2002, og er trænet i Århus politihundeforening til 2005,

og derefter i forsvaret til 2007.

 

Han er AD & HD fri.

God som dagen er lang, har et godt sind og et godt temperament,

vant til børn, og andre hunde.

Giver store hvalpe, og store kuld.

 

 

Vi forventer du er fra Nordjylland, da vi er fra Aalborg Ø,

eller at du er interesseret i at køre efter parringen i tævens løbetiden.

Lyder det interessant så kontakt os for nærmere med info og billeder af din tæve.

Vi er interesseret i snarlig parring, og på kontrakt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...