Hop til indhold

Samojede opdrætter søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvis du skal ud i noget udstationering / sameje, så hold dig til hanner - kender dig nok til, at en avlstæve ikke er noget for dig, hun skal jo 'hjem' til kennelen, når hun får hvalpe :shock: det har jeg aldrig kunnet klare :oops:

 

Ih, bliver spænende! Hvis de skal trække sammen, skal de vel også være unge sammen? Så de begge topper nogenlunde samtidigt? Eller .... er det ligemeget?

 

Kan slet ikke vente!

Skal IKKE ud i udstationering eller sameje, det var bare en jeg kom forbi da jeg kiggede sider, og så undrede jeg mig bare :-)

Alder har ikke så meget at skulle have sagt med løb, men vi vil jo piss gerne selv i gang snart.... så jo før nummer 2 bliver 1 år, jo bedre.

 

Hej,

Hvor spændende at du også er blevet hvalpeskruk;-)og utroligt som den slags smitter:klap:.

Synes efterhånden at vi er flere, der enten kigger eller lige har fået hvalp.

Håber du snart får fundet den helt rigtige kennel og kommende hvalp.

V.H. Sille

 

Har vist været hvalpeskruk i et halvt års tid :blink: Men nu flyttede Anders lige datoen til FØR sommer :klap:

 

Valgte lige at læse tråden til ende før at jeg begyndte at kommetere på de første indlæg:lol:... så nu kan jeg nøjes med at sige..... IHHHHH hvor spændene!!!!!.. held og lykke:banan:

 

Tror du ikke det er et fint sted? Og et fint sæt? Jeg synes ikke jeg kan finde noget alarmerende, men jeg kender dem jo ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Tror du ikke det er et fint sted? Og et fint sæt? Jeg synes ikke jeg kan finde noget alarmerende, men jeg kender dem jo ikke.

 

Jeg må faktisk indrømme at jeg ikke kender til hverken kennel eller hundene:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må faktisk indrømme at jeg ikke kender til hverken kennel eller hundene:oops:

 

:lol: Det skal du ikke være flov over! Har vist også trukket så rigeligt rovdrift på din kendskab til sammier :blink:

 

Men farens opdrætter virker meget ala Kennel Løwchen, sådan en som laver oversigter over aaaalt muligt. Lægger mange oplysninger ud offentligt og har lavet nemt gennemskuelige udregninger over HD, AA og øjenlysninger fra deres kuld.

 

Faren bor ved en pige som går vildt meget op i at have hund - og hun har fået ham mentaltestet og lagt videoen offentligt (vildt spændende!). Har aldrig set en ønskeprofil af samojed, men har ledt flere gange.. Men nu har jeg da i hvert fald set hvordan en solid sammi reagerede på det hele :-D

 

Morens opdrætter har 3 hunde, trækker med dem, og hvad jeg sådan kan se, har hun også lavet nogle fine og sunde kuld. Oplysninger ligger også frit på hendes hjemmeside. Og hun har opdrættet siden '82..

 

Eneste lillebitte bekymring er, at faren har parret en tæve som gik tom - evt 2?? If, det ville jo ikke være sjovt..

Faren er desuden 60cm høj og en lille smule langbenet, Motor er vist 57 og mere bastant, men ok, de behøves måske heller ikke være HELT ens :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

At en tidligere parret tæve er gået tom, behøver du ikke være så nervøs for. Det kan skyldes så mange faktorer. At hun har været syg på et kritisk tidspunkt, at hun ikke har lægt æg nok ned eller at han har haft et lavt spermtal på parringstidspunktet.

 

Så ikke noget der direkte betyder, at generne ikke "ønsker" at blive videreført.

Link til indlæg
Del på andre sites

At en tidligere parret tæve er gået tom, behøver du ikke være så nervøs for. Det kan skyldes så mange faktorer. At hun har været syg på et kritisk tidspunkt, at hun ikke har lægt æg nok ned eller at han har haft et lavt spermtal på parringstidspunktet.

 

Så ikke noget der direkte betyder, at generne ikke "ønsker" at blive videreført.

 

Tak :kys:

 

mk101 - jeg synes du skal blive udgivet som bog, du ville blive en topsælger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

 

mk101 - jeg synes du skal blive udgivet som bog, du ville blive en topsælger :-D

 

Takker!

 

Kan det bare blive en bog med feriebilleder? Så behøver jeg ikke tænke for at producere :vedikke: - eller bedre endnu. Billeder fra diverse udstillingsture med chr*****

Link til indlæg
Del på andre sites

At en tidligere parret tæve er gået tom, behøver du ikke være så nervøs for. Det kan skyldes så mange faktorer. At hun har været syg på et kritisk tidspunkt, at hun ikke har lægt æg nok ned eller at han har haft et lavt spermtal på parringstidspunktet.

 

Så ikke noget der direkte betyder, at generne ikke "ønsker" at blive videreført.

 

Glemte helt at komme med eksemplet fra egen race, hvor en ung lækker han kom på en tæve, der gik tom. Han var (og er) lækker af sind og udseende og vil gerne arbejde, og man var selvfølgelig ked af, at der ikke kom hvalpe ud af forsøget. Man tjekkede hannen og spermtallet var ikke eksisterende.

 

Opdrætter og ejer (samme) hev sig selv i håret af bare ærgrelse og gik i gang med at finde et nyt hjem til ham, så de ikke havde ham til at gå og "fylde". Det hastede jo ikke, så der var tid til at finde et godt hjem, og det fik han.

 

Et halvt år senere vælger man alligevel at tjekke dyret igen, og denne gang ligger han helt i top når det gælder spermtal. Bare ærgerligt, Sonnyboy. Nu var hunden ejerskiftet og man kunne ikke rigtigt kræve ham hjem igen.

 

Resultatet skyldtes højst sandsynligt, at han havde haft en infektion i perioden omkring den parring, og feber kan jo som bekendt slå sådan nogle små svømmere ihjel...

 

Så vær blot rolig, og drøm endelig videre om dette kuld. Glæder mig til at høre hvad de svarer dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker!

 

Kan det bare blive en bog med feriebilleder? Så behøver jeg ikke tænke for at producere :vedikke: - eller bedre endnu. Billeder fra diverse udstillingsture med chr*****

 

Det lyder som en fed bog :mrgreen: Vi kan bare copy-paste tilfældige indlæg herfra HF mellem billederne, hvis det ikke rigtigt giver mening sammen, gør det det alligevel bare sjovere :lol:

 

Så vær blot rolig, og drøm endelig videre om dette kuld. Glæder mig til at høre hvad de svarer dig.

 

Betryggende :-D Men okay, sterile hanhunde er vel heller ikke ligeså udbredt som sterile menneskehanner..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:lol: Det skal du ikke være flov over! Har vist også trukket så rigeligt rovdrift på din kendskab til sammier :blink:

 

Men farens opdrætter virker meget ala Kennel Løwchen, sådan en som laver oversigter over aaaalt muligt. Lægger mange oplysninger ud offentligt og har lavet nemt gennemskuelige udregninger over HD, AA og øjenlysninger fra deres kuld.

 

Faren bor ved en pige som går vildt meget op i at have hund - og hun har fået ham mentaltestet og lagt videoen offentligt (vildt spændende!). Har aldrig set en ønskeprofil af samojed, men har ledt flere gange.. Men nu har jeg da i hvert fald set hvordan en solid sammi reagerede på det hele :-D

 

Morens opdrætter har 3 hunde, trækker med dem, og hvad jeg sådan kan se, har hun også lavet nogle fine og sunde kuld. Oplysninger ligger også frit på hendes hjemmeside. Og hun har opdrættet siden '82..

 

Eneste lillebitte bekymring er, at faren har parret en tæve som gik tom - evt 2?? If, det ville jo ikke være sjovt..

Faren er desuden 60cm høj og en lille smule langbenet, Motor er vist 57 og mere bastant, men ok, de behøves måske heller ikke være HELT ens :oops:

 

Som udgangspunkt kommer hvalpene oftest til at ligne deres mor. Men i kan jo altid fortælle opdrætter hvilken type i er ude efter. Når moderen - så vidt jeg kan se, ligger meget langt typemæssigt fra faderen, vil hvalpene blive meget forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt kommer hvalpene oftest til at ligne deres mor. Men i kan jo altid fortælle opdrætter hvilken type i er ude efter. Når moderen - så vidt jeg kan se, ligger meget langt typemæssigt fra faderen, vil hvalpene blive meget forskellige.

 

Medmindre der er meget stærk type på tæven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre der er meget stærk type på tæven.

 

Hvordan ved man om der er det? Ud fra billeder af andre hvalpe, morens andre hvalpe?

 

 

Opdrætter skrev at hun vil sætte os på listen og vende tilbage efter parringen, uhhh!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...