Hop til indhold

Samojede opdrætter søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at jeg er meget ubeslutsom og at jeg snakker MEGET om hvalpe :oops:

 

Vi fik et tip af Freya3010, hvalpe som skulle komme engang efter sommer. Jeg har ikke fuldstændigt afskrevet dem endnu.... men..

Vil SUPER gerne have en mere sådan rimelig snart og nu har Anders sagt ja til at det godt må blive allerede omkring maj måned.

 

Så nu leder jeg lidt forfra. Men har bare virkelig, virkelig svært ved at beslutte mig!

 

Sundhed er selvfølgelig meget vigtigt for os.

Det må meget gerne være en hvalp som ligner Motor i udseende, altså godt med pels og ikke alt for stor (omkring 25 kilo). Har nogenlunde besluttet mig for, at det ikke skal være direkte træk-linier, det er vigtigere for os, at Motor og den kan lave et godt og ligeværdigt team.

 

Vil gerne høre hvis i har anbefalinger af nogle kenneler/hunner/hanner? Meget gerne uddybende :engel:

Måske kan jeg så komme lidt udover de samme 6 sider jeg bliver ved med at kigge på og som ikke helt føles totalt rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da jeg kiggede samojede, havde jeg meget kontakt med Bjellakis i sverige.

 

Vlkomen till Bjellakis! Samojeder fr sllskap och Utstllning

 

og moren til dette kuld, ligner da motor lidt :mrgreen:

bare i den feminine udgave!

 

 

kunne heller ikke linke direkte, men kuldet står under "valpar".

moren er mischa

Han er meget langbenet, faren? Orv 4 kuld på een gang, tror du lige der har været hvalpeløjer :mrgreen:

 

Det ser nu, så vidt jeg fatter, ud til at det er hvalpe som er klar til afhentning nu. Det går desværre ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Han er meget langbenet, faren? Orv 4 kuld på een gang, tror du lige der har været hvalpeløjer :mrgreen:

 

Det ser nu, så vidt jeg fatter, ud til at det er hvalpe som er klar til afhentning nu. Det går desværre ikke...

 

ja.. fire kuld lyder som lidt meget, på en gang :lol:

 

jaeh..

og de har ikke skrevet noget om at de planlægger til forår/sommer..

så vidt jeg kunne se.

 

men alligevel:mrgreen:

de er rigtig flinke. har mailet meget med dem. :-D

 

og kender en der har hund derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke noget om Samojede opdrættere (god salgs tale hva :rolleyes:)

men de her har da planlagt et par kuld der noglelunde passer vis du vil havde hvalp til maj, 3 kuld så må der da være en der harmonere med motor ;-)

 

:: Welcome to Kennel Cabaka ::

 

Ja, har godt set dem, men det skal nok ikke være derfra.. Har tjekket samojed-siden igennem (tusind gange), men synes bare ikke lige de kuld sådan fangede mig helt vildt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så går den jo ikke, man skal havde mave fornemmelsen med:-D

 

hvad med der hvor motor er fra, har de ikke planlagt kuld ?

 

Nej, de har en fra sidste kuld endnu, men den er vist omkring 8 måneder nu, vil helst have hvalp - men har godt nok tænkt på den 1000 gange. Anders vil også helst have en fra lille.. men ja, Motor er jo sådan lige som jeg virkelig godt kan lide det. Sådan, ikke for meget udstilling, nogle som bliver brugt lidt til træk men de er ikke sådan udpræget træk-agtige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i jylland er vi nogle hundetosser, der sammen deler en hal, hvor vi træner. En af dem, der er med i hallen er Gitte, der har kennel Cabaka. Jeg aner intet om udseende og afstamning, men kan kun sige at hendes hunde er intet mindre end skønne!

Glade, udadvendte og fjollede! Jeg er helt vild med dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, har godt set dem, men det skal nok ikke være derfra.. Har tjekket samojed-siden igennem (tusind gange), men synes bare ikke lige de kuld sådan fangede mig helt vildt :oops:

 

Syntes eller marts kuldet ser vældigt interessant ud....

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i jylland er vi nogle hundetosser, der sammen deler en hal, hvor vi træner. En af dem, der er med i hallen er Gitte, der har kennel Cabaka. Jeg aner intet om udseende og afstamning, men kan kun sige at hendes hunde er intet mindre end skønne!

Glade, udadvendte og fjollede! Jeg er helt vild med dem!

 

Syntes eller marts kuldet ser vældigt interessant ud....

 

Jeg tror bare at det er for udstillingspræget til mig. Synes bestemt at hendes hunde er flotte og er ikke i tvivl om at hun både er dygtig og ved hvad hun laver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg skrevet til Zyklonens Samojedkennel og til Välkomna till Swedsam for at høre hvad og hvornår de planlægger.... Håber på noget godt og spændende og lige om lidt :-D

 

Du ved godt du så bliver nød til at lære Motor svensk ik :shock::lol:

Hvordan har du tænkt dig at han skal kommunikere med Lillesøster eller lillebror ?:engel:

 

Ej krydser fingre for en af dem går med hvalpe planer ;)

Fantastisk så mange der skal til at havde hvalp i øjeblikket- det må være begyndende forårs kuller blandet med lidt hundegalskab:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved godt du så bliver nød til at lære Motor svensk ik :shock::lol:

Hvordan har du tænkt dig at han skal kommunikere med Lillesøster eller lillebror ?:engel:

 

Ej krydser fingre for en af dem går med hvalpe planer ;)

Fantastisk så mange der skal til at havde hvalp i øjeblikket- det må være begyndende forårs kuller blandet med lidt hundegalskab:klap:

 

Haha ja det kan måske godt gå hen og blive et problem :mrgreen:

 

Ja der er mange der planlægger, irriterende at det absolut først kan gøres når tæven kommer i løbetid :blink: Men er godt nok også kommet forbi mange sider hvor de stadig har hvalpe tilbage fra sent efterår.

 

Har allerede aftalt med manden at han skal tage en flyvetur og hente hvalp hvis det er langt væk i Sverige, jeg flyver helst ikke - men så kan jeg gå Motor på nerverne herhjemme imens hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja det kan måske godt gå hen og blive et problem :mrgreen:

 

Ja der er mange der planlægger, irriterende at det absolut først kan gøres når tæven kommer i løbetid :blink: Men er godt nok også kommet forbi mange sider hvor de stadig har hvalpe tilbage fra sent efterår.

 

Har allerede aftalt med manden at han skal tage en flyvetur og hente hvalp hvis det er langt væk i Sverige, jeg flyver helst ikke - men så kan jeg gå Motor på nerverne herhjemme imens hehe.

 

Jep istedet for hundetræning må du heller tage nogle svensk kurser - vis du heldig må du tage Motor med:mrgreen:

 

Det mest irriterende ved at alle folk for hvalpe er at man sider her og selv kommer til at tænke på hund nr. 2 :engel:

 

Ja kunne nu være rart vis man kunne bestemme hvornår og hvor tit de lige kom det (helst slet ikke,Siger en der er meget glad for at hendes tæve vist har oplevet sin sidste løbetid og ikke skal generes af det mere)

 

ja det vel stadig krisen der krasser lidt samt det nok ikke er så tillokkende for alle at skulle renlighedstræne i minus grader :rolleyes:

 

Der ikke nogle i kan låne bil af ? for det ville da været rart vis du også kunne være med til at hente den lille :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest irriterende ved at alle folk for hvalpe er at man sider her og selv kommer til at tænke på hund nr. 2 :engel:

 

 

Der ikke nogle i kan låne bil af ? for det ville da været rart vis du også kunne være med til at hente den lille :)

 

Jo vi kan sikkert godt låne bil, var bare hvis nu det var en 8 timers køretur, så er det måske også federe for hvalpen bare at flyve, den er jo lille nok til at kunne sidde i taske. Og så skulle Motor ikke være alene hjemme..

 

Jaa altså, jeg synes jo 3 er et perfekt antal :blink: Så du kan ligeså godt komme i gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo vi kan sikkert godt låne bil, var bare hvis nu det var en 8 timers køretur, så er det måske også federe for hvalpen bare at flyve, den er jo lille nok til at kunne sidde i taske. Og så skulle Motor ikke være alene hjemme..

 

Det selvfølg rigtig så kan du gå og bide negle der hjemme imens

 

Jaa altså, jeg synes jo 3 er et perfekt antal :blink: Så du kan ligeså godt komme i gang :mrgreen:

 

Det desværre kun tilladt at havde en hund her:fornaermet:, desuden må Zita også gerne lige blive 1-2 år ældre først.. men jeg er tilgengæld 95 % sikker på jeg ved hvad kennel jeg skal havde hvalp fra til den tid (læs om et par år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved godt du så bliver nød til at lære Motor svensk ik :shock::lol:

Hvordan har du tænkt dig at han skal kommunikere med Lillesøster eller lillebror ?:engel:

 

Zamzam er finsk (vildt eksotisk når vi rejser, en nordmand, en finmand og to danske blondiner :lol:), der har ikke været de stores sprogproblemer :cool:

 

Hvis jeg skulle vælge mellem fly eller 8 timer i bil - så ville jeg stadig vælge bilen :engel: tanken om en utæt hvalp og en hysterisk stewardesse (hund skal være lukket nede i tasken under start og landing...også selvom den er en lille baby med kontaktbehov)

Link til indlæg
Del på andre sites

Betyder bøvs nej på hundsk? Jeg viste Motor ham her: Samojedhund hund, 3 år – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt og så bøvsede han :vedikke:

 

Åhmen i skal altså se nogle af de fineste hunde i verden :hjerte:

 

Hende her fra Wanhatalosvovvar.com (hun er kun lidt over 1 år nu):

huvudbilder_hattivati.jpg

 

Og ham her, Motors farfar, han er SÅ smuk:

Arluq21mdr7uden%20snor.jpg

Han er herfra: :: Kennel Smiling Sammies ::

Han skal faktisk lave et kuld nu her, men synes mor-siden er sådan lidt for slank i det :oops:

 

Fra Zyklonen er det hende her som skal parres, jeg er vildt spændt på hvem faren skal være!

terri2Liten.jpg

Elsker at de har skrevet en rigtig fin tekst om deres avlsmål.

 

Og så er der Bivvilis som har en parring med disse 2, men Anders synes hans øjne er for små, det er ellers også en virkelig flot tæve:

Bojchoj_1_red.jpghera_mars09.jpg

 

Tilsidst sukker jeg også en hel del over Luna her, fra Kennel Mamuska:

luna-dogs.jpg

Hun er simpelthen SÅ smuk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte først at Anders var en sippe, men da jeg fik øje på billedet - Anders har fuldstændigt ret, alt for små!

 

Freya har forklaret mig hvad det er, det er USA hunde :-) De har også større ører.

 

Men altså, Motors farfar, eeeeeeejj han er virkelig den flotteste hund i verdenen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam er finsk (vildt eksotisk når vi rejser, en nordmand, en finmand og to danske blondiner :lol:), der har ikke været de stores sprogproblemer :cool:

 

Hvis jeg skulle vælge mellem fly eller 8 timer i bil - så ville jeg stadig vælge bilen :engel: tanken om en utæt hvalp og en hysterisk stewardesse (hund skal være lukket nede i tasken under start og landing...også selvom den er en lille baby med kontaktbehov)

 

Okay jeg kan så kun prale af at være 1/4 del svensk

 

at flyve med hund aner jeg intet om jeg hader også at flyve

så det jo godt buddha har anders til at hente hvalp ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...