Hop til indhold

Dårlig hofte...nogen gode råd?


Gæst stenholt
 Share

Recommended Posts

Gæst stenholt

Hej alle.

Jeg har en labrador på 7 år som allerede som 7 måneder gammel fik konstateret hoftedystplasi, hvor hun havde en dårlig periode med smerter.

Siden dengang har hun dog ikke været præget af det og har sprunget rundt som en ung frisk hund... Derfor blev der ingen aflivning. Vi har forsøgt at holde hende slank for ikke at belaste hendes hofter. Hun får vitalanimin tilskud og har egentlig haft det godt.... Dog har hun hun ved længere tids voldsom leg med naboens hund vist tegn på at hun trods alt stadig havde sygdommen...desværre. Men det der går mig rigtig meget på nu er at hendes hofte er begyndt at klikke igen ligesom dengang i hendes sygeperioede og hun virker meget tung i kroppen. Det er jo også varmt så har lidt svært ved at finde ud af hvad der er hvad...Der har været en enkelt dag hvor hun ikke spiste, men der havde hun også noget ved poten som generede hende...det er ovre nu. Er der nogen som har erfaringer med sygdom i hoften og muligheder for behandlinger... evt. operation?

venlig hilsen M. Stenholt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stenholdt.

 

I hvilken grad har den HD? (c,d,e)

 

Hvis den ikke har tydelige vedvarende smerter, vil jeg ikke personligt mene du behøver at bekymre dig, men er det tydeligt at hunden har smerter, er der nok ingen anden udvej end aflivning. Tror ikke en operation kan gøre noget, men det er nok kun dyrlægen der kan svare på det. En af mine bekendte har lige måtte aflive en stor hund på 18 måneder netop pga. HD.

 

Andre med erfaring på HD?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenholt

I sin tid da det blev konstateret hos hende var smerterne så stærke at hun ingenting ville. Vi fik af vide at det var svær grad og hun var sat til at skulle aflives, men heldigvis fik vi en henvendelse fra en bekendt som foreslog en anden dyrlæge på greve dyrhospital som skulle være god med hofter. Hans konklusion var at man ikke kan aflive en hund på den baggrund, da hun var i voksealderen og meget derfor kunne ændre sig. Dermed ikke sagt at hun ville blive fri for sygdommen, men den behøvede ikke at se så sort ud. På det tidspunkt var hun allerede kommet sig lidt så vi fulgte hans råd og ganske rigtigt i flere år efter har hun sprunget rundt som en gazelle. Nu er hendes udmattelse i kroppen dog taget til igen - ikke i den grad at hun ingenting vil..bestemt ikke, men en hund er jo meget tilpasningsvenlig og har en anderledes smertetærskel. Det er derfor meget svært for mig at finde ud af hvad der er min lille pige som endelig er blevet voksen og ikke springer rundt som en tosse og måske er lidt trættere i kroppen, eller hvad der er de dumme hofter. Men en tur til dyrlægen bliver jo nok nødvendig... Man frygter bare sådan dommen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...