Hop til indhold

Til jer som råfodrer: kendskab til biohund.dk?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo på den helt store jagt efter leverandør af kød og ben til, når vi får Martha hjem. Jeg har funde et slagteri, som kan levere hakket kallun til en ok pris, men mangler en god ben leverandør - specielt blødeben så som kyllinge- og kalkunhalse til her imens hun er hvalp.

Er stødt på en hjemmeside, som hedder biohund.dk - vil høre om nogen af jer har erfaring med dem? Og om deres kvalitet er i orden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem handler jeg IKKE med.. NOGENSINDE

 

For små 1½ år siden kom de med et tilbud om at man kunne bestille 1 kg gratis kød og 1 kg ben.. Så ville de komme ud med det og fortælle om deres produkter.. Hørte aldrig tilbage fra dem efter at de havde bekræftet modtagelse af min bestilling.. Efter 6 mdr fik jeg en mail, hvor de beklagede at jeg ikke havde fået mine produkter, men de havde fået langt flere henvendelser end forventet, men NU ville jeg modtage mine varer snarest.

 

Fair nok.. Jeg har nu ventet 1 år mere.. har stadig ikke modtaget noget. En veninde deltog i en af deres konkurrencer på Facebook og har vundet.. Men har aldrig modtaget en præmie..

 

Om deres produkter er ok, aner jeg ikke.. Men de får ihvertfald aldrig mig som kunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud så må man holder fingrene fra dem!

- lid øv for de har nemlig kyllingehalse og kalkun, som hun vil have nemmest ved her i starten.

 

Gider ikke købe de der benpakker, hvor jeg får en masse blandet - kan jo kun bruge de bløde ben, så længe de skal bankes og klippes. Og ved at hun kan klare halsene.

 

Nå jeg må så på den igen og undersøge nye steder:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke hjemmesiden, men da vi købte kyllingeskrog og lignende, der havde vi en aftale med en slagter, vi ringede bare dagen inden vi kom, for så gemte de skrogene til os. Det var ikke gratis, men ret billigt, som jeg husker.

 

De der barf-vakum-pakkede ting, ved ikke om det gælder for alle, men vær lige obs på at ved rigtig hundemad betyder "komplet" at de har puttet vitaminer og olie (vist laks) i, bare så man ikke lige får givet for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud så må man holder fingrene fra dem!

- lid øv for de har nemlig kyllingehalse og kalkun, som hun vil have nemmest ved her i starten.

 

Gider ikke købe de der benpakker, hvor jeg får en masse blandet - kan jo kun bruge de bløde ben, så længe de skal bankes og klippes. Og ved at hun kan klare halsene.

 

Nå jeg må så på den igen og undersøge nye steder:-D

 

Begge dele kan du få hos Rigtig Hundemad - i hvert fald i Maxsø Dyrefoder, men det ligger så liiiidt langt fra dig :mrgreen:

 

Har du ikke en RH-forhandler i nærheden? Og ellers må nogle af de andre BARF-forhandlere da have?

 

Det er forresten ikke så billigt med RH, medmindre du køber større mængder... Jeg får 30%rabat ved køb af 20kg+ og giver mellem 580-750kr. for det, alt efter hvor meget laks og hjort, der er med :genert: Normalen for RH-forhandlere er dog først 30% rabat ved 30kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milles mor
Jeg er jo på den helt store jagt efter leverandør af kød og ben til, når vi får Martha hjem. Jeg har funde et slagteri, som kan levere hakket kallun til en ok pris, men mangler en god ben leverandør - specielt blødeben så som kyllinge- og kalkunhalse til her imens hun er hvalp.

Er stødt på en hjemmeside, som hedder biohund.dk - vil høre om nogen af jer har erfaring med dem? Og om deres kvalitet er i orden?

 

 

Hej ....

 

Jeg kender ikke biohund, men bruger rigtighundemad.dk - det er jeg rigtig godt tilfreds med, min Mille er ikke særlig glad for mad, så jeg har prøvet noget forskelligt, men hun kan bedst li maden fra rigtighundemad, specielt deres fjerkræmix er et hit .

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke hjemmesiden, men da vi købte kyllingeskrog og lignende, der havde vi en aftale med en slagter, vi ringede bare dagen inden vi kom, for så gemte de skrogene til os. Det var ikke gratis, men ret billigt, som jeg husker.

 

De der barf-vakum-pakkede ting, ved ikke om det gælder for alle, men vær lige obs på at ved rigtig hundemad betyder "komplet" at de har puttet vitaminer og olie (vist laks) i, bare så man ikke lige får givet for meget.

 

Holder mig fra komplet produkter:-D.

 

Kunne Motor godt selv fortære et kylligeskrog som hvalp? Knuste i det for ham, eller kunne han selv klare det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvad med at bruge disse her:

 

Priser og bestillingsliste. Kvalitetsfjerkræ direkte fra producent til forbruger

 

Jeg har godt nok ikke selv handlet ved dem, men jeg har kun hørt positive ting omkring deres service og produkter :5up:

 

Biohund har jeg desværre ikke hørt noget positivt om, men dem kender jeg heller ikke personligt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Holder mig fra komplet produkter:-D.

 

Kunne Motor godt selv fortære et kylligeskrog som hvalp? Knuste i det for ham, eller kunne han selv klare det?

 

Vores har selv kunnet klare kyllingehalse og vinger fra de var 8 uger - som 10 ugers kunne de klare hele kyllingen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Holder mig fra komplet produkter:-D.

 

Kunne Motor godt selv fortære et kylligeskrog som hvalp? Knuste i det for ham, eller kunne han selv klare det?

 

Ja sagtens, og det han ikke kunne, lod han bare ligge. Eller.. dvs, han kastede nøglebenene op et par gange før han forstod at han ikke kunne spise dem endnu.

 

Uhh, hvad gav vi ellers :hmm: Tror bare vi gav alt muligt, men dog ikke sådan store, meget solide knogler. Det var mest da han skiftede tænder at han ikke ville tygge i andet end bh'er og tæer.

 

Lammeribben, kyllingeskrog, kallun, halse, hakket kød, fisk, hjort..

 

Griseribben f.eks., dem kan jeg huske at vi bankede med en kødhammer en overgang, sikkert også andre ting, men kan ikke huske om det var fordi han skiftede tænder.

 

 

Hvad med at bruge disse her:

 

Priser og bestillingsliste. Kvalitetsfjerkræ direkte fra producent til forbruger

 

Jeg har godt nok ikke selv handlet ved dem, men jeg har kun hørt positive ting omkring deres service og produkter :5up:

 

:5up::5up::5up: Ja, dem har vi også været vildt glade for, det er kun fordi vi ikke har fryserplads pt. at vi ikke køber ved dem.

 

Dog kommer én af deres kyllinge-sorter altså ikke udendørs, så dem er jeg altid gået udenom. Det står på deres hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at bruge disse her:

 

Priser og bestillingsliste. Kvalitetsfjerkræ direkte fra producent til forbruger

 

Jeg har godt nok ikke selv handlet ved dem, men jeg har kun hørt positive ting omkring deres service og produkter :5up:

 

Biohund har jeg desværre ikke hørt noget positivt om, men dem kender jeg heller ikke personligt :???:

 

Har haft snakket med dem på allegården - både med hensyn til ben samt kyllingehalse. De sælger ikke halsene for sig - de sidder på skroget. Kalkunhalse har de:5up:. Spurgte også til rygben, men det man får er blandet, så ledknoglerne vil også være med, og dem kan hun ikke bruge pt.

Men måske jeg bare skulle bestille en masse kyllingeskrog samt kalkunhalse til starten, og så se hvor jeg kan få fat i rygben henne uden alt det andet.

 

Struber er vel også ben, ik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Allégården, bestiller man så bare derinde og så afhenter man det, næste gang de kommer til Sjælland? Sådan, der hvor de holder ind i Albertslund-agtigt?

 

Ja, det gør man vel, er bare lige ny-forvirret :mrgreen: Og fandt ud af, at de havde nogle spændende ting :engel:

Ja man bestiller derinde, de har også en side hvor man kan se hvornår de kommer hvorhen. Så får man det hele pakket ind i en kasse (eller 5 for dit vedkommende) og et girokort sammen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allegårdens side kan man bestille kyllingeskrog i 2 varianter:

- bulkpakket 12-15stk i en pose

- kyllingeskrog til suppe 2 stk

 

Hvad betyder det, at noget er bulkpakket? Og er det til hundene eller skal det være suppe-varianten?

 

For det første: Allegårdens produkter er LIGE hvad du skal bruge:5up:

 

Bulkpakket betyder 12-15 skrog proppet i en pose og frosset ned. Dvs. de sidder sammen og skal tøes op.

 

I de små pakker er der kun 2 skrog, men det er stadig for meget at fodre i et måltid. For det er stadig 1,8-2,5 kg:shock:

 

Så i alle tilfælde skal det tøes op, eller dvs. jeg lader det stå så koldt som muligt og stige i temperatur. Når den nærmer sig 2-3 frostgrader, kan man stille og rolig pille skrogene fra hinanden og fryse ned igen i de portioner, man har brug for.

 

Deres kalkunhalse er stykker på ca. 15-20 cm. Dvs de er ikke så små, at store hunde "kommer til" at sluge dem hele:-D

 

Alt i alt kan Allegårdens produkter anbefales, også dem til "menneskeføde";-) Rigtig god kvalitet, men selvfølgelig også lidt pebret - sådan er det vel kvali:blink:

 

Hov forresten - de fodrer ikke deres kyllinger med penicillin og vækstfremmere og alle de andre ting. Så det er god kvalitet til hundene (og kattene) til billige penge.

 

Desuden kan jeg sige, at jeg har handlet hos dem siden 2005, og der har ALDRIG været en eneste fejl i leverance, faktura eller kvalitet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Skruthberg har vist svaret på det hele :5up:

 

Mht de dele du ikke kan bruge lige nu - så går der jo ikke mange uger før hvalpen er blevet så god til råt, at de nærmest kan fortære en hel hest uden hjælp. Så alt det du vil få, som pt er for stort og kraftigt - det kan du bruge et par uger senere :5up:

 

Jeg får altid et chok over hvor hurtigt en hvalp finder teknikken og ligeledes hvor hurtigt deres kæbekraft udvikles - den knogle de ikke kan æde sig igennem en uge, kan de ugen efter kværne på få minutter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht de dele du ikke kan bruge lige nu - så går der jo ikke mange uger før hvalpen er blevet så god til råt, at de nærmest kan fortære en hel hest uden hjælp.

 

Ha, den er Ricki da med på:5up:

 

En hel hest ( altså ikke en shetlænder!), det må da alligevel tage lidt tid:engel:

 

Og med Rickis ugeration på omkring 2 kg, varer det et års tid, før han skal have mad igen:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skruthberg har vist svaret på det hele :5up:

 

Mht de dele du ikke kan bruge lige nu - så går der jo ikke mange uger før hvalpen er blevet så god til råt, at de nærmest kan fortære en hel hest uden hjælp. Så alt det du vil få, som pt er for stort og kraftigt - det kan du bruge et par uger senere :5up:

 

Jeg får altid et chok over hvor hurtigt en hvalp finder teknikken og ligeledes hvor hurtigt deres kæbekraft udvikles - den knogle de ikke kan æde sig igennem en uge, kan de ugen efter kværne på få minutter :lol:

 

Kan stadig huske første gang Møffe fik et oksebrystben :lol: Det tog ham 20 minutter til en halv time at spise det. I dag bruger han kun 15-20 sekunder på de store stykker or so :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan stadig huske første gang Møffe fik et oksebrystben :lol: Det tog ham 20 minutter til en halv time at spise det. I dag bruger han kun 15-20 sekunder på de store stykker or so :mrgreen:

 

Jeg har altså også set en tendens til, at råfodrede hunde, som er blevet startet som hvalp, er meget bedre benspisere, end hunde, der først som voksne skulle lære at ben er = mad:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste ulempe ved at give sin lille, søde hvalp ben er bare, at den bider så sørens hårdt, kan jeg huske :mrgreen: Kunne virkelig mærke at Motors kæber fik seriøs pondus :lol:

 

:hmm:

 

Jeg syntes til gengæld, at Ricki ikke bed lige så meget. Og han har aldrig (ja, nu er han 5½, så det må jeg kunne sige uden at skulle banke under bordet) aldrig ødelagt noget, bidt noget i stykker, hugget fra bordet eller noget:engel:

 

Det eneste rene uheld der har været, var da katten smed en lilla tusch ned i hovedet på ham. Den skulle have tæsk - og det kan stadig ses på trægulvet:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...