Hop til indhold

Smuk langhåret gravhund


Gæst Laffen
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Vi søger parringspartner til vores 3 årig hund. Max blev far til 5 flotte hvalpe i juni. Men vi fik desværre intet ud af det. Så nu vil vi prøve igen. Max er en glad og livlig hund. Han er rigtig glad for børn og elsker at lege med dem. :-D

Han er rigtig flot i farverne. Hans far (Orlando von der Steinhalde) blev verdens 2. pæneste hund for 3 år siden. Så han er en rigtig flot han hund. :blink:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har han stamtavle henne? Er han rygfotograferet?

 

Hvad mener du med at I "ikke fik noget ud af det" sidste gang??

 

 

Ved ikke lige hvad du mener med hvor henne? Men han er købt i Sæby, hos Mette. Han er i stamtavle med Vom Rainerschlössl og von der Steinhalde.

Nej, han er ikke rygfotograferet.

Vi blev snydt. Da hvalpe var ca 1 mdr. mistede vi kontakten til tævens ejer. Så de forsvandt med alle hvalpene :( øv øv

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke lige hvad du mener med hvor henne? Men han er købt i Sæby, hos Mette. Han er i stamtavle med Vom Rainerschlössl og von der Steinhalde.

Nej, han er ikke rygfotograferet.

Vi blev snydt. Da hvalpe var ca 1 mdr. mistede vi kontakten til tævens ejer. Så de forsvandt med alle hvalpene :( øv øv

 

Skal gravhunde ikke være rygfotograferet for at indgå i avl i DKK?

 

Når jeg siger "hvor han har stamtavle", så mener jeg i hvilken stambogsførende klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal gravhunde ikke være rygfotograferet for at indgå i avl i DKK?

 

Når jeg siger "hvor han har stamtavle", så mener jeg i hvilken stambogsførende klub.

 

 

Dansk kennel klub.

 

Det har jeg ikke hørt om. Har du gravhunde erfaring siden du spørger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-D

 

Du kan læse om avlsrestriktionerne (som jo kun er lavet for at få sunde racer og sunde hvalpe) her, find selv Langhåret Gravhund i boksen:

 

DKK

 

Der står bl.a.:

 

Rygfotograferingskrav: Afkom kan kun stambogsføres, dersom begge forældre før parring er rygfotograferet i henhold til reglerne i Dansk Gravhundeklubs rygprogram, dog tidligst når hunden er 24 måneder gammel (2 år) og senest når den er 48 måneder gammel (4 år). Hundene får efterfølgende beregnet et officielt ryg-indeks, hvori hundens egen ryg-status indgår.

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har jeg ikke. Men jeg er ikke interesseret i at henvise tæveejer til dig, hvis din hund ikke lever op til avlrestriktionerne... så er det lidt ligemeget

 

Jeg må tilstå at jeg ikke kendte til disse avlsrestriktioner. Men jeg vil da gøre alt for at alt er som det skal være :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...