Hop til indhold

Hvad vejer jeres FB??


Gæst Marillous
 Share

Recommended Posts

Gæst Marillous

Hej Alle,

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad jeres bullere vejer?

 

Jeg har selv en FB på 11 mdr. Han vejer 10.3 kg.

 

Han er/skal være avlshund og skal udstilles. Vi arbejder sammen med vores kennel, og 'kennelmor' er hende der skal udstille ham og avle med ham. Han bor sådan set bare hos os - men hvor jeg så står for træningen.

 

Vores dyrelæge siger han er en flot hund - Vores 'kennelmor' siger han vejer alt for lidt....

Han har en 'halvbror' som er 3 mdr yngre, men vejer 2-3 kg mere - og jeg tror at 'kennelmor' sammenligner de to....

Vores spiser ikke meget - hvis han har været alene hjemme, bliver han indimellem stædig, og spiser slet ikke.

Han får 200-250 g. tørfoder om dagen - men det er ikke altid han spiser op.

Vi begynder nu at give ham råt oksekød - for at han skal tage lidt på.

 

Hvad er jeres råd? Hvordan kan jeg få ham til at tage på?

Og hvad vejer jeres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ro på, han er stadig en unghund.

 

Min franske var også småtspisende - og meget spinkel/slank dengang han blev unghund. Og han har flere gange været årets bulldog og haft adskillige championater.

 

Mange franske bulldogs er spinkle/slanke når de er unge.

 

Fylde og muskelmasse kommer stille og roligt når hunden gror til, husk at bulldogs er en race der er lang tid om at udvikles og modnes. Derfor så lad være med at stresse over hans vægt.

 

Og så er alle hunde jo forskellige.

 

Min egen engelske ser noget ældre og mere udviklet ud end hans bror og søster - og de er altså kuldsøskende. De er nu 10 mdr og ret hvalpede hvor min ligner en voksen meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marillous

Tak for svar ... :)

 

Et eller andet sted føler jeg et pres fra 'kennelmor' - hun har selv 4 nu, og burde jo vide hvordan de skal se ud - Bubba er min første.

 

Har læst lidt frem og tilbage - og kan godt se at Bubba er blevet forvent med at der altid står mad til ham - så nu fjerner jeg det hvis han ikke spiser af det - og ved jo også godt, at det er den rigtige måde at gøre det på.

 

Så nu prøver vi forfra - og så håber jeg der sker noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar ... :)

 

Et eller andet sted føler jeg et pres fra 'kennelmor' - hun har selv 4 nu, og burde jo vide hvordan de skal se ud - Bubba er min første.

 

Har læst lidt frem og tilbage - og kan godt se at Bubba er blevet forvent med at der altid står mad til ham - så nu fjerner jeg det hvis han ikke spiser af det - og ved jo også godt, at det er den rigtige måde at gøre det på.

 

Så nu prøver vi forfra - og så håber jeg der sker noget.

Jeg forstår bare ikke at "kennelmor" slår koldt vand i blodet - altså hvis hun har et godt kendskab til racen så ved hun da også at der er stor forskel på hundenes individuelle udvikling. Og at de generelt er lang tid om at vokse til og modnes.

 

Og så er det også et unødigt pres at lægge på jer som plejefamilie - jeg er ikke i tvivl om at I gør jeres bedste for at passe på hunden. Men det tager tid, som sagt - min hund har været årets bulldog flere år og han manglede altså fylde som ung. Det skal nok komme såfremt at de ligger i hans gener :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marillous

Vores hund har meget fine blodlinier og gener - hans mor er fra A'Vigdors i Rusland (ved ikke om du har hørt om opdrætteren?) Og hans far er fra Dauløkkes.

Hans far er en ordenlig bully - så jeg er ikke i tvivl om at han en dag blir lige sådan.

 

Bubbas søstre har allerede vundet både det ene og det andet... Vores er nok bare det sorte får... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund har meget fine blodlinier og gener - hans mor er fra A'Vigdors i Rusland (ved ikke om du har hørt om opdrætteren?) Og hans far er fra Dauløkkes.

Hans far er en ordenlig bully - så jeg er ikke i tvivl om at han en dag blir lige sådan.

 

Bubbas søstre har allerede vundet både det ene og det andet... Vores er nok bare det sorte får... ;)

Personligt er jeg slet ikke til de russiske/østeuropæiske bulldogs - jeg kan bedre lide de "gamle" danske blodlinier og de hollandske. De værste er dog de amerikanske som virkelig har "ødelagt" racen ved at fremavle creme/råhvide farver og bulldogs som er meget små og fine i trækkene, gerne med lidt mere snude end vi ser her i Danmark. Nej nej nej :lol:

 

Især kenneler som Blanchenoir, Leibøll, Asaheim, Jacquella, Chowbull og Geluna von Hempel har haft en virkelig god indflydelse på standarden af danske bulldogs.

 

Åh, don't get me started, jeg kan virkelig ævle i timevis om denne skønne race.

 

Altså, det skal nok komme hvis hunden har det i blodet, bare rolig.

 

Forresten, har I prøvet med andre fodertyper? Vores franske fik primært en blanding af kød, tørfoder og ris - fordi han var lidt kræsen (=forkælet) :lun: og fik vi lækkert oksekød fik han gerne en luns af det i sin mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marillous

Næste gang vi køber foder bliver det Platinum Natural - (på opfordring af 'kennelmor') - som er 70 % frisk kød (?) Har ikke lige forstand på det.

Nu får han Select Gold (beef) - vi bor i Østrig, så ved ikke om det også findes i DK.

Han får desuden kalk og vitaminer - sådan at forpoterne står lige osv.

 

Jeg bryder mig heller ikke om de amerikanske - og bemstemt ikke de lyse fawn, og de længere snuder. Er kennel La Parure (staves) hollandsk? De har enormt flotte hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang vi køber foder bliver det Platinum Natural - (på opfordring af 'kennelmor') - som er 70 % frisk kød (?) Har ikke lige forstand på det.

Nu får han Select Gold (beef) - vi bor i Østrig, så ved ikke om det også findes i DK.

Han får desuden kalk og vitaminer - sådan at forpoterne står lige osv.

 

Jeg bryder mig heller ikke om de amerikanske - og bemstemt ikke de lyse fawn, og de længere snuder. Er kennel La Parure (staves) hollandsk? De har enormt flotte hunde.

De La Parure er ejet af hollændere som bor i Belgien - har besøgt dem nogle gange for nogle år siden dengang jeg aktivt udstillede fransk bulldog. Desværre går rigtig mange af deres hunde ikke ret pænt, men er af en nogenlunde standard rent udseendesmæssigt - men de gamle danske er bare pænere.

 

Mener faktisk deres søn Dimitri har overtaget "empiriet" :hmm:

 

Bryder mig bare ikke om den måde de driver kennel på, det er for industrielt til min smag.

 

Men du bor i Østrig? Der bor en dansker dernede som opdrætter/opdrættede franske bulldogs (Kurzschwarza). Hun havde altså også nogle flotte hunde.

 

Ej undskyld, tråden er løbet totalt af sporet - må hellere hoppe ud nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan da lige byde ind med en vægt, alt det andet ved jeg ikke noget om :-D

Valde blir 1 år den 13 og han har det sidste stykke tid ligget på 12 kg. Dyrlægen siger også han er flot, men som din ser han lidt lille ud i forhold til andre vi møder. Han er tilgengæld ret muskuløs, hvor nogen af de andre ser mere "tykke" ud.

Lige pt får han royal canin bulldog hvalpe foder, 175g om dagen, som der står på posen. Min plan er at skifte til Applaws når han skal på voksen fodder, og så overvejer jeg meget at begynde at træne ham til weightpulling, så han kan få brugt sine muskler :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst HenningTheDog

Henning på 5,5 md vejer 5,3.... han har haft spiseproblemer i starten, og vi er først ved at trappe op i foder nu. han spiser som en gal når man gider at kigge på ham imens, men ellers vil han hellere sidde og gø ad tv'et eller gnave i ben... selvom han er under hans forventede vægt, så har han den perfekte FB figur..:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

:-D

Kan se at der er en hvis sammenhæng mellem vægt og alder i mdr??:vedikke:

 

 

Ja det ved jeg desværre ikke så meget om:vedikke: Men efter hvad min dyrelæge siger er han som han skal være:-D Men har læst en del bøger og der står for det meste bare at vægt og højde skal hænge sammen, men ikke noget om hvad der passer til hvad:vedikke:

Det er første gang jeg ejer en fransk bulldog, men som jeg har forstået ved Lisbeth vidst en del om vores dejlige race, så forhåbentlig vil hun kunne svare:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
:-D

 

 

Ja det ved jeg desværre ikke så meget om:vedikke: Men efter hvad min dyrelæge siger er han som han skal være:-D Men har læst en del bøger og der står for det meste bare at vægt og højde skal hænge sammen, men ikke noget om hvad der passer til hvad:vedikke:

Det er første gang jeg ejer en fransk bulldog, men som jeg har forstået ved Lisbeth vidst en del om vores dejlige race, så forhåbentlig vil hun kunne svare:-D

 

 

Men vil dog lige tilføje at Alfred sådan rigtig begyndte at gro og tage på da han var omkring de 5 måneder og derefter er det bare gået stærkt synes jeg:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Valde ligger lige omkring de 12 kg, og er lige blevet et år. Han har ligget der i lang tid efterhånden, så jeg tror ikke han blir meget tungere, med mindre vi overfodre ham. Lige pt er han slank og muskuløs. Rigtig lækker og stærk som en okse. Det kan virkelig overraske folk, hvor stærk sådan en lille hund er.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Iøvrigt har vi lige vejet vores engelske bulldog - 26 kg :shock: Så tror pokker jeg synes han er umulig at løfte :mrgreen:

 

Han er iøvrigt snart 1 år.

 

Jeg har vejet Zolo i går: 18 kg :skraek: Han er 4,5 mdr gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op en ordentlig basse...:lol:

 

:shock: Hold nu op, den basse vokser hurtigt.

 

Min kæreste og jeg følger troligt med på din Youtube :genert:

 

Han vokser vildt hurtigt, og vi har endda sat ham lidt ned i foder, fordi han jo har noget med væksten. Så han må helst ikke tage for meget på.

 

De 18 kg er jo så med halsbånd/snor og forbinding på forbenet :oops:, så han vejer måske en lille bitte smule mindre.

 

Edit: I får lige et billede af bassen. Han er nemlig ikke engang tyk, bare hvalpet :lun: Her vasker han Nelson... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Little Miss Diva

Diva vejer 8.5 kg hun er 6 mdr. ved ikke hvad vægten normalt siger for tæver i den alder, det er sikkert også meget forskelligt, men vil da skyde på hun er meget normal :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...