Hop til indhold

Trækker i snoren


qqkanin
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg fået den samojed hjem som skal passes hos mig i 4 uger. Han er meget velopdraget undtagen en ting: han trækker voldsomt meget i snoren når man går tur med ham. Jeg har ikke verdens stærkeste armmuskler og det blev lidt hårdt for mig.

Kan jeg nå at træne ham til at gå pænt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer meget an på dig, nok.

 

En hund trækker jo fordi det kan betale sig, så er du ikke i stand til at holde ham, så kan det blive enddog meget svært - for så skal du til at udkonkurrere alle omgivelserne...

 

Jeg har trænet "gå pænt" med min hund på den måde, at jeg til at starte med, belønnede al frivillig kontakt og desuden bare det, at han gik i samme tempo som jeg selv. Masser af ros.

Hvis han skulle komme til at trække, så stoppede jeg op og ventede på, at han slækkede linen. Hvis han viste sig fint tilfreds med at stå ude i enden af linen og stikke snuden så langt frem og snuse som muligt, så trak jeg ham stille og roligt hen til mig, indtil han selv opgav duften. Så gik vi videre eller jeg beder ham om en øvelse, hvorefter han får "værsgo'" og jeg går med over til duften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Du kan med fordel tage en bamse eller andet med piv i med på turen hvis den ikke er en godbidshund... :blink:

 

Jeg ville gøre som der allerede er foreslået, og husk at give det tid, det forsvinder ikke efter første gå-tur... :-D

 

Og så lige: BILLEDER af den dejlige bamse... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...