Hop til indhold

Vores hund kan godt lege "hent"...men den afleverer ikke

Gæst Jesper357
 Share

Recommended Posts

Gæst Jesper357

Hej,

Jeg er ny på forummet - hej allesammen.

Jeg er nu blevet "deltidsejer" af en shih tzu på 4 år. Det er en meget glad han, som dog aldrig helt har forstået legen "hent"!

Han er helt vild med legen, lige indtil han skal aflevere objektet. Så bliver han megastædig, og tror åbenlyst, at det går ud på at lege "hvem er stærkest".

Jeg kan forstå på hans "mor", at det aldrig har hjulpet at bruge en godbid til at få ham til at aflevere (selvom han ellers er meget glad for godbidder).

Har I nogen fif til en ny hundeejer?

vh

Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har tydeligvis aldrig lært at spytte ud :blink:

Jeg gjorde det at jeg tog 2 pinde, og når den ene var kastet og hun kom tilbage viste jeg hende den anden og sagde med det samme Spyt Ud! Så spyttede hun pinden ud og jeg rooooste og gav hende en godbid og kastede den næste pind og gjorde det samme.

Når det så var indlært på den måde fjernede jeg så den anden pind, og sagde Spyt Ud! og pinden røg ud, hvorefter jeg så sagde Tilbage og puffede blidt med min hånd. Sådan at hun ikke bider mig når hun hapser efter pinden :lol:

de gange hun har nægtet at spytte ud, har jeg bare sagt Nå! og gået en anden vej. Så begyndte hun at tilbyde pinden til mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites