Gæst FrøkenWhipsy Skrevet Marts 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 3, 2011 Jeg har lige brug for lidt råd af jer kloge hoveder herinde. Jeg øver alenehjemme og snor med Qairo disse dage. Når vi går i snor har jeg masser af kyllingeguffer med som han er helt tosset med. Vi tager tingene ligeså stille men hvis Qairo vil i en anden retning eller hen mod noget jeg ikke lige synes han skal hen i så hopper og danser han som en cirkushest. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg bare skal lade ham hoppe og danse og vente på at stopper eller om jeg skal kalde ham til mig med kyllingeguffer. Problemet er at jeg er bange for "cirklen" "Hop/dans-->guffer". Gør jeg ret i at belønne når han går fint og så ellers ignorer når han hopper og danser og trækker modsat? (det skal lige siges at jeg på ingen måde fornemmer at det er pga. han er utryg og ikke vil videre. I såfald ville jeg naturligvis ikke "tvinge" ham længere.) Et andet lille råd jeg har brug for er ang. alenehjemme træning. Jeg vil gerne at han er på vores kontor ovenpå når han skal være alene hjemme. Han kan ikke være nedenunder da vi har et alarm-system der aktiveres ved bevægelse i stuen. MEN - det er meget tydeligt for mig at han aller helst vil være i stuen. Det er jo der vi er nede med ham hver dag, hvor vi putter og leget. Alt det dejlige sker nede i stuen. Lukker jeg ham inde på kontoret finder han slet ikke ro på samme måde som i stuen hvor han bare ligger i sofaen. Der går meget kortere tid i kontoret før han bliver ulykkelig. Vi er oppe på ca. 5 minutter på kontoret og 30 minutter i stuen. NÅ...men jeg er i tvivl om det ville være en fordel at starte ud med at han er alene i stuen og så når han er blevet mere vant til at være i stuen så flytte ham på kontoret. Eller er det bare forvirrende ? I dag har jeg forsøgt at sidde meget på kontoret med ham for at han ligesom finder ud af at der kan man også godt hygge sig oppe. Men hvad er bedst? Stuen, som han bedst kan li' og så flytte på kontor senere? Eller holde fast i at det er kontoret og så ellers øve en masse hygge i kontoret. Ellers er han bare rigtig dygtig. Fyldt med narrestreger men 2,5 døgn uden uheld indenfor..og vi fik ham trods alt allerede i lørdags :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Jeg har lige brug for lidt råd af jer kloge hoveder herinde.Jeg øver alenehjemme og snor med Qairo disse dage. Når vi går i snor har jeg masser af kyllingeguffer med som han er helt tosset med. Vi tager tingene ligeså stille men hvis Qairo vil i en anden retning eller hen mod noget jeg ikke lige synes han skal hen i så hopper og danser han som en cirkushest. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg bare skal lade ham hoppe og danse og vente på at stopper eller om jeg skal kalde ham til mig med kyllingeguffer. Problemet er at jeg er bange for "cirklen" "Hop/dans-->guffer". Gør jeg ret i at belønne når han går fint og så ellers ignorer når han hopper og danser og trækker modsat? (det skal lige siges at jeg på ingen måde fornemmer at det er pga. han er utryg og ikke vil videre. I såfald ville jeg naturligvis ikke "tvinge" ham længere.) Et andet lille råd jeg har brug for er ang. alenehjemme træning. Jeg vil gerne at han er på vores kontor ovenpå når han skal være alene hjemme. Han kan ikke være nedenunder da vi har et alarm-system der aktiveres ved bevægelse i stuen. MEN - det er meget tydeligt for mig at han aller helst vil være i stuen. Det er jo der vi er nede med ham hver dag, hvor vi putter og leget. Alt det dejlige sker nede i stuen. Lukker jeg ham inde på kontoret finder han slet ikke ro på samme måde som i stuen hvor han bare ligger i sofaen. Der går meget kortere tid i kontoret før han bliver ulykkelig. Vi er oppe på ca. 5 minutter på kontoret og 30 minutter i stuen. NÅ...men jeg er i tvivl om det ville være en fordel at starte ud med at han er alene i stuen og så når han er blevet mere vant til at være i stuen så flytte ham på kontoret. Eller er det bare forvirrende ? I dag har jeg forsøgt at sidde meget på kontoret med ham for at han ligesom finder ud af at der kan man også godt hygge sig oppe. Men hvad er bedst? Stuen, som han bedst kan li' og så flytte på kontor senere? Eller holde fast i at det er kontoret og så ellers øve en masse hygge i kontoret. Ellers er han bare rigtig dygtig. Fyldt med narrestreger men 2,5 døgn uden uheld indenfor..og vi fik ham trods alt allerede i lørdags :klap: Dengang vi havde fået Dexter og vi skulle have lavet vores alarmsystem om, så han kunne være i gangen uden at alarmen gik igang, fik vi at vide af alarmmanden, at han sagtens kunne ændre på sensoren, så alarmen ikke kunne blive aktiveret af hunden, men kun af noget større (mennesker:blink:). Det kan da være at det også kan gøres ved jeres alarm..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Han kunne vel også have et "hygge tæppe" som følger med ham fra stuen til kontoret, så det er noget velkendt.. Hvad med lidt stille musik (herhjemme hører Carlo P4 når han er alene). Noget aktivering i form af en fyldt kong eller andet ville måske også være en mulighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Vi lagde ud med at skipper skulle være alene hjemme i kælderen (et stort lyst lokale så ingen dyremishandling her :blink:) det endte vi med at opgive, han forbandt kun kælderen med at det var der han skulle hen når vi gik fra ham. Vi prøvede at tilbringe et par aftener dernede sammen med ham, men vores alene hjemme træning begyndte først at rykke da han fik adgang til soveværelset som lugtede af os og hvor han var vant til at sove og opholde sig sammen med os. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre med kontoret, men vi vurderede at det ikke var arbejdet værd ift at få ham hurtig tryg med at være alene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts