Gæst Stella Skrevet Marts 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 4, 2011 Lige fra jeg stod op er alt bare gået skævt i dag, og aften har været nervepirrende. Min hund har de sidste 4 dage været sløj og kastet galde op, dog kun om morgen. Han havde ikke feber, men var bare ikke sig selv. Svært at forklare, men sløv og træt og ikke rigtig glad, kun når han var ude at gå tur. Så ville jeg til dyrlægen i går, men så fik han det alligevel bedre i løbet af dagen og da han er skærkslagen for dyrlæger, ville jeg ikke udsætte ham for det mere end højst nødvendig og i går kastede han slet ikke op. Men ak dagen startede med at han kastede op. Jeg skulle desværre ud af døren kl 15, men synes han så ud til at have det okay, og tænkte at var ved at få det bedre. Men hjemme igen kl 19 var han bare SÅ dårlig. Helt udspillet mave, kastet op i et væk, hård i maven og total klatøjet. Skulle til dyrlægen i en vis fart, men kunne ikke finde nogen til at køre mig og i mens begyndte han bare at puste rigtig meget. Endelig fik jeg fat i min storebror som kom babu ligesom en ambulance og ved dyrlægen havde han fået høj feber. Hun kunne ikke finde ud af hvad han fejlede, men han fik noget parrafin olie til maven, og antibiotika, som han skal have weekenden over, og så skulle jeg ringe i morgen hvis ikke det var bedre, for så skulle maven røngtenfotograferes og evt blodprøve. Jeg er så bekymret. Min hund ligger nu og er helt slap og ugidelig. Det er bare så hårdt når ens elskede hund har det så skidt Inde ved dyrlægen lå han bare og rystede og lagde sit hoved mod min mave for at gemme sig væk. Det eneste postive er at han er sygeforsikret og at jeg ikke skal bekymre mig om regningen. Min største skræk er han skal indlægges, kan slet ikke bære at skulle gå når han har det så skidt. Ja jeg ved ikke hvad jeg ville med det her, andet end at dele min bekymre med jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 det lyder ikke så godt. har din hund (er det en hvalp eller unghund) for vane at tygge på det den finder? Det lyder somom den kan have fået slugt et fremmedlegme eller benstump, der sidder fast i tarm eller mave?? Hvorfor finder du dig ikke en rullende dyrlæge- når du ikke har transport mulighed og når din hund er bange for dyrlægen- så kan det hjælpe at flytte dyrlægen hjem- det er ikke så meget dyrere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Hej, nej han har slet ikke for vane at tygge på ting han finder. Han er 3 år gammel. Han er ikke typen der gnasker alt i stykker og sluger det, ej hellere som hvalp.Men derfor skal det ikke udelukkes at han har slugt noget. Dyrlægen synes ikke hun kunne mærke noget umiddelbart, udover at maven var spændt og hård. Jeg er straks mere bange for at det er leukæmi eller sådan noget, også når hun forslår blodprøve Han har ikke tidligere været bange for dyrlæge, men efter som en klaptorsk af en dyrlæge engang skulle give ham 3 indspørjtninger ( han havde lungebetændelse ) var så dum at stikke den første indsprøjtning forkert hele 3 gange, mens min hund skreg og skreg, og hun skældte og smældte og jeg græd og trøstede min hund, så har han været virkelig bange for dyrlæge. Dengang med indsprøjtninger, var han total hævet dagen efter, hun havde stukket ham i en muskel :damn: tror da pokker han skreg Jeg skiftede straks dyrlæge og hende jeg har nu er bare så sød og forstående og hun har klinik på egen adresse, så det er meget hjemmeligt og lugter anderledes end på en alm dyreklinik. Vi har været der en del gange ( min hund har eplipsi ) og hun tager sig altid god tid, giver ham kiks, snakker med ham og nu kan han efterhånden gå ind i klinikken og op på bordet uden at tisse af skræk. Nu ryster han " bare". Så det er derfor jeg har forsat med hende, hun kører desværre ikke ud. Kender ikke lige nogle i området der gør det. Desværre. Jeg ved ikke om det ville hjælpe at få en ud, han skulle jo nødig blive bange for gæster og forbinde alle der kommer ind ad døren med dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Der er ingen grund til at tage de sorteste briller på- en blodprøve kan jo indikerer mange forskellige ting- og det lyder da somom han har været relativ frisk frem til idag-selvom der har været opkast -Lad os håbe det går over i løbet af weekenden ,hvis det havde været synligt akut ,havde dyrlægen vel indlagt ham med det samme- den fordel er der jo Jeg tror ikke du skal være bange for problemet med de rullende dyrlæger ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2011 Nej jeg bør nok ikke være så bekymret, men det er svært når ens dyr har det skidt håber virkelig det går over i løbet af weekenden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Hej, Håber at din hund har det bedre i dag. Det er frygteligt hårdt, når de er syge også selv om det ikke er alvorligt. God bedring. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Hej igen, Ups kom til at poste to gange - min pc driller lidt:-) V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2011 Jeg krydser fingre for at han får det bedre i løbet af weekenden . Det er hårdt når ens dyr er syge, man kan slet ikke lade være med at bekrymre sig. Rigtig god bedring med ham . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Hej tak for jeres hilsner, det er desværre slet ikk bedre tværtimod, har aldrig set ham så sløv. Jeg havde gæster i dag, og lavede steg, ikke engang det kunne få ham ud af kurven. Han har bare lagt slapt hen hele dagen. Logre med halen gør han kun lige. Han plejer at rende rundt til alle gæsterne med sit legetøj, men ikke i dag. Han er helt varm og har feber og puster en del. Jeg er så bekymret at jeg er ved at græde. Jeg frygter han fejler noget virkelig alvorligt. Han skal have tage blodprøve og røngten i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Årh, jeg føler med dig. Tror ikke jeg ville vente til i morgen, hvis min hund var så skidt. Har du talt med vagtdyrlægen? Jeg ønsker det allerbedste for jer, og en meget hurtigt og snarlig bedring! Knus og Tanker Trinus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Ej puha, det lyder virkelig frygteligt? Det er ikke tarmslyng, vel? Har du overvejet at tage på dyrehospital? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Hmm, mit indlæg forsvandt? Udelukkede dyrlægen tarmslyng? Og havde hun absolut ingen ide om hvad det kan være? Har du overvejet at tage på dyrehospital med ham - om ikke andet så ringe til dem og spørge om det måske vil være en god ide at komme akut? Vil han drikke vand? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Hej, ja han drikker fint vand og har også spist lidt, dog kastet det op igen. Har givet ham noget vådfoder jeg fik af dyrlægen, det har han indtil videre holdt i sig. Men når han er ude, så er han frisk som han plejer, man så snart vi kommer ind så dejser han nærmeste om. Vi var ude en halv time i eftermiddag inden gæsterne kom, og der var han nogenlunde frisk, men siden har han bare lagt i sin kurv og var ikke interresert i gæsterne eller stegen vi fik. Det ligner ham SLET ikke. Snakkede med dyrlægen i går aftes, som sagde at så længe han spiste lidt og drak vand og kom af med afføring, så mente hun ikke det var stærkt alarmerende, og så fik vi en tid i morgen. Han fik to antibotika indsprøjtninger hos dyrlægen, plus jeg har givet ham det i pilleform, samt han fik parrafinoile blandet med piller mod maveinfektion. Hun mente ikke umiddelbart at det virkede som en mavedrejning, fordi at så havde han haft smerte når hun trykkede ham på maven og ingen afføring og det havde været mere akut, da jeg kom med ham, havde det stået på i 4 dage. Det der bekymre mig allermest er sløvheden og feberen. Får han det værre i løbet af i nat, tager jeg til vagtdyrlægen, men ellers håber jeg og tror at det kan vente til i morgen tidlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Okay, godt at mavedrejning i hvert fald er taget af bordet, men udspilet mave og vejrtrækningen kan bare være et tegn, men det går vist virkelig hurtigt. Puha, kan dælme godt forstå at du er bekymret, det lyder virkelig ubehageligt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Tak for jeres omsorg, det varmer meget. De fleste i min familie synes bare jeg er hysterisk og pylret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2011 Det lyder godt nok træls. Jeg kan godt forstå du er bekymret. Jeg håber dyrlægen finder ud af hvad der er i vejen i morgen, så han kan få den rette behandling. Krydser fingre for at han meget snart får det bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts