Hop til indhold

Hjælp min hund har tyndmave!

Gæst Magnusbt
 Share

Recommended Posts

Gæst Magnusbt

Hej allesammen,

Vores dejlige hvalp har rundet godt 5 måneder, men den har haft et problem den seneste uge.

Den prutter ofte, og har ret tyndmave... Der skal arbejdes for at få det op fra parken/gulvet.

Han har altid været helt vild med vores fodder, men nu vil han kun spise det hvis man gør det til en leg(med at kaste dem på gulvet)

Vi har prøvet at blande lidt A38 sammen med noget æble, for at se om det kunne give ham noget at arbejde med...

Det virker ikke som om at han bliver påvirket af det. Han er heletiden utrolig glad og skøn opførende... Men hvad skal vi gøre?

Racen er en Dansk Svensk Gårdhund, 5 måneder og hankøn :-)

ændring: Ops, han er ved at miste hans tænder, han har allerede tabt 2 indenfor denne uge!

Redigeret af Magnusbt
info
Link til indlæg
Del på andre sites

Har også i en periode haft mange problemer med, at Kiko havde tynd mave.

Hvis du giver andet mad end dens normale, kan det være årsagen.:-D

Eller hvis du har skiftet fodder, uden at blande med det gamle.

Vi putter "meget" A38 i, når hun har tynd mave. Det er ligesom med mennesker, maven skal stabiliseres.

God bedring

Link til indlæg
Del på andre sites

Ormetjek først derefter.......................Jeg har også haft en lang periode hvor min hvalp havde tynd mave uden det iøvrigt anfægtede ham, nu er jeg endelig kommet til bunds i problematikken og har fundet ud af at der er to ting der udløser den dårlige mave,(+ når han spiser den gamle sne der stadig ligger her)

den ene er en bestemt slags godbider og den anden nogle tyggeben som han fik meget jævnligt.

Det kan være et stort detektivarbejde og det har ikke noget at gøre med hvad hunden er glad for eller ej,Min elsker de tyggeben- som han nu ikke længere må få.

Men i det her tilfælde er det altså en dårlig ide at give zoolac- der er det vigtigere at finde årsagen.

Det med han ikke vil spise- kan være en unghundeproblematik- få is i maven og vær konsekvent med serveringen(og tag maden væk efter 20 min, så spiser den igen når den er sulten)

Link til indlæg
Del på andre sites