Hop til indhold

Foder til diabetes hunde

Gæst Krizie
 Share

Recommended Posts

Gæst Krizie

Hej alle sammen :)

Først tak, fordi i gider bruge jeres til at læse dette .

Min fars hund " Fie", har fået konstateret diabetes, og skal du have insulin hver dag.

Hans dyrlæge har solgt ham noget hundefoder til diabetes - Men det er virkelig dyrt.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men syntes faktisk ikke det er nemt at finde oplysninger omkring hvilke produkter man kan tilbyde sin hund.

Derfor søger jeg råd hos "hundefolket" herinde - Hvad er jeres erfaring?

Hvilke mærke bruger i?

Og hvad er prisen?

På forhånd tak :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm...:hmm:

Det er altså noget din far skal snakke med dyrlægen om...

Fiberrige kulhydrater som groft brød UDEN hvede. Der skal være et højt indhold af protein, og ikke for meget fedt.

Men problemet er, at da hunden får insulin som indsprøjtning, så skal kosten være meget godt reguleret og præcist afvejet. Og det er lettest med et tørfoder.....

Det spiller også en rolle, om hunden er for tyk eller for tynd. Begge dele kan forekomme med type 1 diabetes, som jeg antager det er, da hunden jo får insulin...

Hvad er det for en race? (størrelse)

Og er hunden overvægtig eller slank?

Hvor gammel er hunden?

Tørfoder til diabeteshunde kan du google på nettet. Men jeg tror, at de alle er relativt dyre. Det kommer selvfølgelig an på hundens størrelse. En lille hund skal jo ikke have ret meget hver dag.

Hvilket foder har din far købt? Og hvor meget koster det?

Foder til hund med sukkersyge

---Jeg havde engang en hund med diabetes... Men dengang VAR der ingen specialtørfoder til hunde med diabetes. Og man KUNNE ikke give hunde insulin. Det var min første hund, -for 35 år siden.. :vedikke:

Min hund, Trille, levede kun ½ år efter sukkersygen blev konstateret, hun blev 7½ år..... :cry:

Sukkersyge er en alvorlig og dødelig sygdom hvis man fodrer forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm...:hmm:

Det er altså noget din far skal snakke med dyrlægen om... Sukkersyge er en alvorlig og dødelig sygdom hvis man fodrer forkert.

Helt enig...

Ikke alene snakke med men følge nøjagtig hans vejledning, det er meget vigtigt. Så vidt jeg ved, findes der ikke i dette land uddannede hundediætister som kan vejlede m.h.t. hjemmefodring af syge hunde så jeg vil holde mig til den foder dyrlægen anbefaler indtil videre. Især er det vigtigt m.h.t. antal kalorierne og ingredienserne i foderet har da insulinet er tilpasset disse.

Der er en masse info på engelsk som jeg kan poste hvis du er interesserede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krizie

Hvad er det for en race? (størrelse)

- Hun er en god blanding af alt muligt ;) Hun er af mellem str. et godt stykke mindre end fx. en Labrador. Ca. lidt over knæ højde (jeg ved ikke lige hvilken race som kunne være på str. med hende - sådan lige i hovedet :oops:)

Og er hunden overvægtig eller slank?

- Hun er slank.

Hvor gammel er hunden?¨

- Hun er 11 år gammel ( Menneskeår )

Hvilket foder har din far købt? Og hvor meget koster det?

- Det er Canine prescription som koster 375,- for 4 kg. :shock:

Der bliver jo selvfølgelig ikke givet noget uden en dyrlæges rådgivning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites