Hop til indhold

Hvilket halsbånd skal jeg vælge?

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Synes Kaia skal have et nyt halsbånd at føre sig frem med, når engang hun er kommet sig over sterilisationen.

Men kan ikke vælge mellem 3 forskellige og kunne godt tænke mig at høre om i har prøvet et af dem?

Vil gerne have et rigtig blødt og lækkert flad læderhalsbånd, som ikke er for hård ved pelsen.

Hvad siger i til de 3 her?:

Hunter Elglæder

Hurtta spænde halsbånd (sort) 40 cm (Demo)

Halsbånd med spænde 40 cm sort/brun

Kan godt lide at hurtta og Ørstrand halsbåndene har ringen til snoren ved siden af spændet, så hun ikke har spændet i halsen, hvis hun trækker lidt.

Men Hunter halsbåndet er SÅ lækkert og blødt.

Hvad synes i, og er Hurtta halsbåndet lækkert nok til min lille dame?

er der alternativer jeg ikke har fundet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Det ser lækkert ud fra hunter. Har hurta i stof til berta i rød. Bruger den kun til svømning så det var mest praktisk med noget der kunne vaskes. Købte den der matchede til hendes gåsele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Hunter elglædersele, og den er SÅ flot og Motor er en totalt lækkerbidsken i den, men jeg synes desværre den slider på hans pels på ryggen, det bliver sådan gråt og stift i det :cry:

Vi har også en hurrta sele i blødt stof, og vi skifter mellem de to og så hans fleece-halsbånd, men alligevel kan det altså ses lidt på hans pels på ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

[ATTACH]40441[/ATTACH]Jeg er vild med laeder men synes dem der, er ret ens og kedelige.

Det er jo bare personlig smag, men ville klart selv vaelge noget med et eller andet specielt paa, dekoration eller personligt.

Som f,eks det her med Celtic hjerter i rodt laeder som min pige skal ha'. venter spaendt paa det kommer med posten:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
hvi ikke det skal være læder så ville jeg vælge et af disse :

http://www.kødben.dk/shop/ezydog-halsbaand-688p.html

Det har Bamse og de to andre skal også have et når jeg lige får tid.. :mrgreen:

Jeg synes det er et kanon lækkert halsbånd :klap:

Synes også godt om disse. Chili har et i rødt..

Der er mange lækre farver:klap:

Men er lidt usikker på om det holder til Caia. Til hende vil jeg aller helst have et halsbånd der har to ringe som går hen over låsen når snoren sættes i.. Er så bange for at halsbånd som denne type her ikke kan holde til en mellem stor hund.. Men det er nok bare mig der er lidt sart:mrgreen:

Hurtta have på et tispunkt en model hvor der var to ringe der gik hen over låsen.. Men det er jo slidt op for laaaang tid siden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem har jeg også haft kigget på til Gracie, men hun ligger lige mellem 2 størrelser. Hvis jeg køber et i str. M, skal det spændes meget ud, hvilket jeg ikke bryder mig om, når størrelsen justeres med velcro. Str. L er for stort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
[ATTACH]40441[/ATTACH]Jeg er vild med laeder men synes dem der, er ret ens og kedelige.

Det er jo bare personlig smag, men ville klart selv vaelge noget med et eller andet specielt paa, dekoration eller personligt.

Som f,eks det her med Celtic hjerter i rodt laeder som min pige skal ha'. venter spaendt paa det kommer med posten:hjerte:

Ja, der er vi temmelig forskellige.

Jeg er slet, slet ikke til sådan noget pænt noget, da det er håbløst umuligt at få mudder ud af og stenene falder konsekvent ud, med den behandling det får hos os :mrgreen:

Der passer læder mig fint, fordi det bare skal have en gang lædersæbe og fedt og så er det fint igen.

Er generelt ikke til pynt til hundene, da det ligesom ikke rigtig passer til den livsstil de har - Og det ser bare så skrup forkert ud når jeg er til træning og der så er ting der glimter og skinner - Det passer bare slet ikke til mine ofte meget møgbeskidte hunde :engel:

Så det skal bare være noget enkelt og super lækkert materiale - Hundene er også så skønne i sig selv at de slet ikke behøver at blive pyntet mere :mrgreen::engel::lun:

Synes også de er lækre og har et til Bamse - De er bare alt for stive til de små hunde og fungere slet ikke til Kaia.

Ellers er det også et halsbånd jeg anbefaler til højre og venstre, da de er lækre, holdbare og ekstremt nemme at vedligeholde selv efter en tur i mosen :5up:

Har ikke oplevet at snap-låsen ikke kunne holde til selv nogle vilde ryk, når Bamse en sjælden gang imellem ser en hare før jeg gør :oops:

Men om de er hårdføre nok til en større hund (han vejer jo kun 17 kg) skal jeg ikke kunne sige.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Dem har jeg også haft kigget på til Gracie, men hun ligger lige mellem 2 størrelser. Hvis jeg køber et i str. M, skal det spændes meget ud, hvilket jeg ikke bryder mig om, når størrelsen justeres med velcro. Str. L er for stort.

Jeg har ikke turde købe det til Caia.. Men det er fordi jeg er bange for at klik låsen ikke kan holde hvis nu hun skulle rykke i snoren..

Rent str. mæssigt har jeg faktisk ingen ide om hvilken str. Caia skulle ha'. Men det er nok ligesom Gracie.. De ligger meget lige rent vægt og str. mæssigt synes jeg:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke turde købe det til Caia.. Men det er fordi jeg er bange for at klik låsen ikke kan holde hvis nu hun skulle rykke i snoren..

Rent str. mæssigt har jeg faktisk ingen ide om hvilken str. Caia skulle ha'. Men det er nok ligesom Gracie.. De ligger meget lige rent vægt og str. mæssigt synes jeg:-)

Trækker Caia?

Jeg har et billigt halsbånd fra Trixie til 39 kr, og kliklåsen der er god og solid. Har aldrig overvejet at den kunne gå op.

Det har jeg derimod med hendes sele. Den bruger jeg når vi cykler, og især i starten da vi begyndte at cykle, kunne hun godt finde på at stoppe brat op fordi der var en spændende duft eller lign. Men den har holdt til de ryk, og jeg tror ikke der er nogen fare for at den går op. Jeg kan bare stadig ikke lade være med at frygte det lidt, når vi cykler i trafikken. Gracie eeeelsker biler, og hvis selen går op, sååååeee....

Mht. størrelserne så er Gracie 43 cm om halsen, hvis jeg måler hende helt tæt ved og størrelserne på de EzyDog halsbånd er:

Medium: 40 - 45 cm.

Large: 48 - 53 cm

Jeg tør ikke købe et M og spænde det helt ud i velcroen, hvis det nu går op, og str. L er for langt og virker meget stift og klodset. Har nemlig tit stået og pillet ved dem i butikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at det ikke er læder, men har du overvejet et Nome fra Hundens Hus.

De er bløde og fine og kan ryge en tur i vaskemaskinen, når der er blevet mudderbadet.

dorte-albums-nyborg-juli-2010-picture15845-0907-2711.jpg

De lyder SÅ lækre!:5up:

Problemet er bare at jeg allerede har flere halsbånd end jeg har brug for, så jeg har egentlig ingen undskyldninger for at købe det.

Men jeg kunne lige se Kaia med sådan et, men navn på.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

De lyder SÅ lækre!:5up:

Problemet er bare at jeg allerede har flere halsbånd end jeg har brug for, så jeg har egentlig ingen undskyldninger for at købe det.

Men jeg kunne lige se Kaia med sådan et, men navn på.:lun:

Liva fik et med navn på, da hun blev 1 år - brun ko m/brunt bånd og tekst i karamel. Det er desværre blevet lidt liiiille smule for stort. Det hun har på på billedet er et, som Lisbeth købte til Eddie på WDS, men som var alt for stort.

Men hun skal have et nyt - måske med giraf-fleece :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også godt om disse. Chili har et i rødt..

Der er mange lækre farver:klap:

Men er lidt usikker på om det holder til Caia. Til hende vil jeg aller helst have et halsbånd der har to ringe som går hen over låsen når snoren sættes i.. Er så bange for at halsbånd som denne type her ikke kan holde til en mellem stor hund.. Men det er nok bare mig der er lidt sart:mrgreen:

Hurtta have på et tispunkt en model hvor der var to ringe der gik hen over låsen.. Men det er jo slidt op for laaaang tid siden..

Hmm nu er Bamse jo en labrador på 26 kg og den holder fint til ham.:mrgreen:

Så mon ikke også at den kan holde til Caia, ved også at det er dette halsbånd Raggie har :klap:

Kender en der har rottweiler og det holder til dem :engel: Så mon ikke også det holder til Caia:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår har du kigget på dem?:hmm:

Ved der lige er kommet nye str på dem..... Altså her efter jul og nytår..:roll:

Har du prøvet dem eller bare tjekket med str på halsbåndet.. De snyder nemlig, jeg troede jeg skulle have en xl til Bamse men den var ALT for stor til ham.. Så mit råd er find et sted du kan prøve dem inden du køber så du ved det er den rigtige str..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hmm nu er Bamse jo en labrador på 26 kg og den holder fint til ham.:mrgreen:

Så mon ikke også at den kan holde til Caia, ved også at det er dette halsbånd Raggie har :klap:

Kender en der har rottweiler og det holder til dem :engel: Så mon ikke også det holder til Caia:shock:

Det er bare mig der er lidt sart på det område :-)

Men det ville sagtens kunne gå an når andre hunde der vejer mere end Caia har det som fast halsbånd:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Trækker Caia?

Jeg har et billigt halsbånd fra Trixie til 39 kr, og kliklåsen der er god og solid. Har aldrig overvejet at den kunne gå op.

Det har jeg derimod med hendes sele. Den bruger jeg når vi cykler, og især i starten da vi begyndte at cykle, kunne hun godt finde på at stoppe brat op fordi der var en spændende duft eller lign. Men den har holdt til de ryk, og jeg tror ikke der er nogen fare for at den går op. Jeg kan bare stadig ikke lade være med at frygte det lidt, når vi cykler i trafikken. Gracie eeeelsker biler, og hvis selen går op, sååååeee....

Mht. størrelserne så er Gracie 43 cm om halsen, hvis jeg måler hende helt tæt ved og størrelserne på de EzyDog halsbånd er:

Medium: 40 - 45 cm.

Large: 48 - 53 cm

Jeg tør ikke købe et M og spænde det helt ud i velcroen, hvis det nu går op, og str. L er for langt og virker meget stift og klodset. Har nemlig tit stået og pillet ved dem i butikken.

Fra tid til anden kan hun nu godt finde på at trække:genert:

Der findes heldigvis maaaange andre lækre halsbånd, så der er nok at vælge imellem:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites