Gæst Afganskmynde Skrevet Marts 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 21, 2011 Nu taenker jeg paa, at hvalpen skal jo staa stille og modtage dommer og dennes beroring uden at vise skyhed i ringen. Nogle der har haft med saadanne usikre hvalpe/unghunde at goere og hvad virkede for jer i udstillings ojemed? TAAAK paa forhaand.:hjerte: Er selv begyndt paa TTouch metoden (massage cirkel bevaegelser for at desensitivere hende til beroring). Virker fint. hun nyder det naar jeg goer det. men udviser stadig skyhed sommetider, specielt ved fremmede maend hvis de vil rore hende. (ingen daarlige erfaringer i bagagen) Taenkte maaske det er en efter effekt af frygt perioden der omtales ved hvalpes udvikling. who knows:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Nu taenker jeg paa, at hvalpen skal jo staa stille og modtage dommer og dennes beroring uden at vise skyhed i ringen. Nogle der har haft med saadanne usikre hvalpe/unghunde at goere og hvad virkede for jer i udstillings ojemed? TAAAK paa forhaand.:hjerte: Er selv begyndt paa TTouch metoden (massage cirkel bevaegelser for at desensitivere hende til beroring). Virker fint. hun nyder det naar jeg goer det. men udviser stadig skyhed sommetider, specielt ved fremmede maend hvis de vil rore hende. (ingen daarlige erfaringer i bagagen) Taenkte maaske det er en efter effekt af frygt perioden der omtales ved hvalpes udvikling. who knows:confused: Jeg ville ikke tænke på det som et problem, men som noget racerelateret. Kan du ikke i en periode vænne hende til at du gør alt det forkerte, altså læner dig ind over hende, klapper hende på hovedet, banker lidt på ribbenene (schæferros) osv. Når hun så ikke reagerer på dig, så få en veninde til at gøre det samme, dernæst en mandlig ven og tilsidst nogen hun ikke kender.... og jo altså hele tiden med masser af ros og leg. Den bedste leg min hund kender, er når jeg banker ham med avisen (og jeg kan egentlig slå ret hårdt). Andre der folder en avis sammen reagerer han på samme måde på, så jeg tror faktisk man kan vænne sin hund til at ting den normalt ville synes var skræmmende eller ubehageligt, er en sjov leg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Jeg ville ikke tænke på det som et problem, men som noget racerelateret. Kan du ikke i en periode vænne hende til at du gør alt det forkerte, altså læner dig ind over hende, klapper hende på hovedet, banker lidt på ribbenene (schæferros) osv. Når hun så ikke reagerer på dig, så få en veninde til at gøre det samme, dernæst en mandlig ven og tilsidst nogen hun ikke kender.... og jo altså hele tiden med masser af ros og leg. Den bedste leg min hund kender, er når jeg banker ham med avisen (og jeg kan egentlig slå ret hårdt). Andre der folder en avis sammen reagerer han på samme måde på, så jeg tror faktisk man kan vænne sin hund til at ting den normalt ville synes var skræmmende eller ubehageligt, er en sjov leg. Hmm tror ikke hun er parat til det med avisen:mrgreen:. Resten vil jeg dog tage til mig. tak for hjaelpen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Ja vi har gjort det samme, leget Motor til ikke at være bange for visse ting, trækleg leger han f.eks. yderst sjældent med andre hunde, han syntes også vi var mega skræmmende i starten, men nu giver han den ret godt gas Mens jeg leger den leg med ham, har jeg også gjort mærkelige ting og klappet ham lidt hårdere, men husket at smaske, vende siden til og andre dæmpende signaler, bare engang imellem, og det virker rigtig godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Ja vi har gjort det samme, leget Motor til ikke at være bange for visse ting, trækleg leger han f.eks. yderst sjældent med andre hunde, han syntes også vi var mega skræmmende i starten, men nu giver han den ret godt gas Mens jeg leger den leg med ham, har jeg også gjort mærkelige ting og klappet ham lidt hårdere, men husket at smaske, vende siden til og andre dæmpende signaler, bare engang imellem, og det virker rigtig godt. Rart at hore andre har haft go'e resultater med den metode, saa foler jeg mig lidt mere tryg.:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts