Hop til indhold

Hunde og nye børn i familien

Trei
 Share

Recommended Posts

Okay - jeg har lige et spørgsmål til jer der har fået børn.

Hvordan reagerede jeres hunde på børnene i det første stykke tid?

Jeg har en veninde, der har en ung hund, og hun har så for kort tid siden fået et barn, og hun fortæller at hunden er total uinteresseret i babyen - nu ved jeg absolut intet om hunde og børn, men er det normalt? Jeg troede hunde flest ville finde det ret spændende med sådan en bette bebs i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vi oplevede lidt det samme med vores labrador, da vi fik vores datter for 2 år siden. da vi kom hjem fra sygehuset gjorde vi meget ud af at hundene skulle have lov til at snuse til hende og se hvem hun var. Vores 2 flatcoated var meget interesseret og stod gerne med hovederne på ammepuden når jeg ammede, vores labrador derimod kunne ikke være mere ligeglad med hende. Hvis hun lå på sit legetæppe, lå vores 2 flatter ved siden af og også gerne lidt inde på tæppet hvis de kunne slippe af sted med det :blink: vores labrador har aldrig vist interesse for hende.

Da hun blev ældre og begyndte at kravle rundt, syntes han vist hun var mere træls end spændenen, han gik i hvert fald tit hvis hun tog kontakt til ham (vi har altid gjordt meget ud af at hun skal være god ved dem og har aldrig fået lov til at kravle runt på dem, hive i hale og øre, prikke i øjnene osv.) I dag er hun blevet så stor at hun syntes de er meget søde og hun vil gerne nusse med dem, hjælpe med at fodre, børste dem osv.

Men på trods af det er vores labrador stadig ret ligeglad med hende. Han tåler at hun nusser ham og alt sådan noget, men tror ikke ligefrem han nyder det :vedikke: og det undre også tit mig, for syntes faktisk hun er rigtig god ved dem og behandler dem godt og jeg har ikke oplevet hende være hårde ved dem eller lign. For nogle dag siden havde jeg hende med inde at se nogle små labradorhvalpe på 5 uger og avleren roste at hun var så sød og blid ved dem og moderen, så syntes egentlig vi har fået hende godt opdraget med hensyn til at skulle være god ved dyrene. men alligevel er der ingen af vores 3 hunde der knus elsker hende. Mickey og Diesel syntes som sagt hun er spændene nok og følger også gerne med hende rundt i haven eller ligger i nærheden af hende når hun leger, men Enzo ænser hende ikke. Det syntes jeg lidt er mærkeligt, troede egentlig også at de fleste hunde var meget glade for børn. Men så længe de bare er gode ved hende og hun ved dem, så er jeg som godt tildfreds og forlanger ikke mere. Tror måske først de får rigtig glæde af hinandne når hun bliver lidt ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Dejligt at du kunne bruge mit svar til noget. Og ja det undre som sagt også mig. Håber lidt at andre også komme på banen herinde, for er lidt spændt på om jeg er den eneste ud over din veninde, der oplever dette

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at du kunne bruge mit svar til noget. Og ja det undre som sagt også mig. Håber lidt at andre også komme på banen herinde, for er lidt spændt på om jeg er den eneste ud over din veninde, der oplever dette

Det er også lidt spændende synes jeg - lidt sært så er venindens hund også en lab. Lidt mystisk. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites