Hop til indhold

Papillon/Phalene


Gæst MssMe
 Share

Recommended Posts

Heej , :)

Jeg har besluttet jeg vil ha en lille hund , så gik ind og læste om alle de små hunderacer , fandt så to racer jeg sys godt om , Papillon og Phalene , og efter som at det kun er deres ører der gør dem forskellige så gik jeg ind og kiggede på billeder af dem begge og faldt fuldstændigt for papillons udseende , det jeg så vil høre om er ørene , jeg har tænkt mig at den skal være med stamtavle , og få mig et godt kig på forældrene inden jeg bestemmer mig , men jeg har læst at i et kuld hvor begge forældre er papillon kan der godt være en phalene og omvendt , og det er sådan set fint nok , men så tænker jeg , når jeg køber min nye lille baby med strittende ører hvor sikker kan jeg så være på at ørene forbliver strittende og ikke ligger sig ned og at jeg så har fået mig en phalene , ? har phalene hvalpe f.eks også strittende ører der i 8 ugers alderen , ? eller ligger deres ører ned , ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er en stritøret papillon og hendes ører strittede næsten 100% da hun var 8 uger, så mon ikke man allerede der, ved om ørerne stritter?

 

Tillykke med dit valg, en papillon er bare verdens bedste hund :banan:

 

Sørg for at vælge en med DKK-stambog, Petrine er fra DRU og på vej til at blive blind :cry: pga PRA, en sygdom der testes for hos DKK og som stort set er udryddet blandt DKK-papilloner (der er også andre sygdomme, som man undgår med en DKK-papillon)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst adelstorp

Hej med dig

 

Der er ret sikkert at hvis du køber en hvalp på 8 uger, og ørere er oppe så få du en Papillon og ikke en phalene. Jeg har selv begge racer. Men min phalene Belle vil og må jeg ikke bruge i alv, Hun er efter rene papillonhunde på begge sider. Der er lige en ting du skal være opmærkesom på, at I DKK må man gerne parre Papillon og Phalen med hinanden. Og så kan der komme begge dele. Og man kan også få en hund med knæk-øre.

 

Men der er en dejlig hund. Så tillykke med dit valg af race.:vuf:

 

Mvh

Lehna

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...