Hop til indhold

hyrdning-pris


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Hvad koster det egentlig at få sin hund testet på får eller gå til "hyrdetræning", hvis der er noget der hedder sådant:oops:??

 

Hvor gammel skal hunden være og hvilke ting skal den kunne for man evt. begiver sig afsted(sit,bliv, dæk og den slags)???

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hej,

Hvad koster det egentlig at få sin hund testet på får eller gå til "hyrdetræning", hvis der er noget der hedder sådant:oops:??

 

Hvor gammel skal hunden være og hvilke ting skal den kunne for man evt. begiver sig afsted(sit,bliv, dæk og den slags)???

V.H. Sille

 

Da Caia var på får aller første gang var hun ca. 5 måneder. Her blev hun så instinkt testet. Vi var oppe hos en der hedder Camilla. Hendes sted hedder tip top aussie:5up: Kan ikke huske hvad vi kom af med.. Men omkring 200kr. eller sådan noget. Et super fantastisk sted at hyrde:klap:

 

Jeg ved ikke om ens hund som sådan skal kunne al verdens kommandoer for at kunne komme igang. Synes ikke jeg har hørt at det er et must.

 

Du bruger hverken godbidder eller noget når du er inde med din hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Tak for svar. Desværre bor jeg i Jylland, så det gode sted du nævner er desværre for langt væk.

Jeg syntes bare, at det kunne være godt for min hund at prøve og så kunne vi jo altid se om det skulle være noget, vi gjorde en gang imellem for hyggens og udfordringens skyld;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv evt. at send en mail til Erik Holmegaard, som har Skjern Å border collies - http://holmgaard-bordercollies.kennel.dk/

Han har nogle gange undervisning og kurser.

 

Ja det har han men det er kun for border collier.

 

Med en Aussie kan du kontakte Carro Cattledog Jesper som bor i Odense .

Ved det er et stykke at køre men det er så vidt vides vores eneste mulighed på denne side af storebælt.

Det koster 300 kr at få dem hyrde testet hos ham, det gav jeg for Blaze for en måned siden.

Jesper er et fantastisk menneske og er ærlig hele vejen igennem,.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Øv havde håbet at han også havde forstand på hyrdning med aussier. Odense er nu også lidt langt at køre, hvis man fik smag for det;-).

Men tak:-D

V.H. Sille

 

Altså jeg kommer da også til at køre turen til Odense flere gange så vi kan da følges, hvis det er :)

 

Vil altså holde på at det er hele turen værd at køre over til Jesper :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kommer da også til at køre turen til Odense flere gange så vi kan da følges, hvis det er :)

 

Vil altså holde på at det er hele turen værd at køre over til Jesper :mrgreen:

 

jep det er turen værd at køre over til jesper han er rigtig dygtig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Øv havde håbet at han også havde forstand på hyrdning med aussier. Odense er nu også lidt langt at køre, hvis man fik smag for det;-).

Men tak:-D

V.H. Sille

 

Hvis du skal have nogen med forstand på aussier -som har dem selv, så er der vist pt. ikke andre end de to, TipTop og Team Egemosen på Sjælland, der tilbyder instinktest.. Jeg har selv været hos team egemosen nogle gange og det ved jeg at andre der kommer langvejs fra også har ;-)

 

Selvfølgelig køre man ikke derover hver anden weekend, selv hvis man fik smag for hyrdning, men generelt kan det siges at det er rimeligt svært at komme til at dyrke hyrdning, på mere eller mindre fast plan, når/hvis man ikke selv har får.

 

Jesper i Odense har jeg ikke selv prøvet, men kender andre (med andre racer) der har, der også har været tilfreds med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...