Hop til indhold

Hvor kan man hyrdetræne

Gæst tolsen
 Share

Recommended Posts

Gæst tolsen

Synes vi skal ha en tråd og hvor man kan hyrdetræne, Der er en del steder man kan træne med BC men ikke så mange steder man kan komme med andre hyrdehund. så kom med de steder i træner og hvilken racer der er velkommen også lidt om hvordan træning forgår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg træner hos en privat fåreavler/hyrde.

Mangler man træningsmuligheder/hjælp, så kan det af og til betale sig, at kigge på fåreavlerforeningens hjemmeside - de fleste fåreavlere med mange får, hyrder selv og enkelte tilbyder også træning, uden at de reklamerer med det.

Priserne for denne slags træning ligger på omkring 100-150 kr pr lektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej,

Ja det på lystbækgård ser ud til at være uden hund(så vidt jeg kan læse).

Jeg tror ikke, at er findes hyrdning for aussie ejere i jylland, nærmeste sted er vist ham i Odense.

Jeg har ihvertfald ikke kunne finde andre på nettet;-)

V.H. Sille

Hvis du gerne vil finde noget i Jylland, så tag kontakt til fåreavlerforeningen - der er som jeg tidligere har skrevet mange hyrder, der underviser uden de reklamerer med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 5 weeks later...
Gæst Plychen
Også med andet end border collie????????

Ja :-)

Jeg har erfaringer med Aussie, ACD, Scapendoes, Pon, Pembroke, Cardigan, Collie og Kelpie.

Har jeg ikke erfaring med en bestemt race, læser jeg op på det og giver det gerne et forsøg. Hvis jeg efter forsøget ikke mener jeg har de kvalifikationer der skal til, siger jeg det selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :)

Nu er det ikke et sted jeg har trænet, men har kigget på det og synes det ser godt ud, men ligger desværre lidt for langt væk og er lidt for dyrt, i forhold til min økonomi lige nu. Iøvrigt giver de nogle rigtige gode og fyldige svar, hvis man har spørgsmål. Prøv at søg på hyrdeskolen.dk, det ligger ved Vejle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og Erik Holmgaard er jo flyttet til sjælland! Han holder til ude på feddet og har faste holdtræningsdage Tirsdag og Torsdag :-)

Ja det er noget lort når man nu har fået en border og bor i vestjylland:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :-)

Jeg har erfaringer med Aussie, ACD, Scapendoes, Pon, Pembroke, Cardigan, Collie og Kelpie.

Har jeg ikke erfaring med en bestemt race, læser jeg op på det og giver det gerne et forsøg. Hvis jeg efter forsøget ikke mener jeg har de kvalifikationer der skal til, siger jeg det selvfølgelig.

Det lyder godt.:5up:

Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Gracie på får. Hun er dog lidt utryk ved dem, så det er vigtigt får mig at fårene er hundevante og at hyrden har styr på hvordan man starter op, for det har jeg ikke.:genert:

Men jeg tænker det vil være super godt for hendes selvtillid, hvis hun oplever succes med at hyrde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Plychen
Det lyder godt.:5up:

Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Gracie på får. Hun er dog lidt utryk ved dem, så det er vigtigt får mig at fårene er hundevante og at hyrden har styr på hvordan man starter op, for det har jeg ikke.:genert:

Men jeg tænker det vil være super godt for hendes selvtillid, hvis hun oplever succes med at hyrde?

Ja det er super godt for selvtilliden hvis hun får en positiv oplevelse. = hun kan føler at hun flytter fårene og har kontrol over situationen :-)

Jeg er ved at få bygget en lidt større pen end den jeg har nu, det er blot en lille roundpen.

Dvs den nye kan bruges til desideret opstart af hundene, i stedet for blot instinktests.

Link til indlæg
Del på andre sites