Gæst tolsen Skrevet Marts 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 26, 2011 Synes vi skal ha en tråd og hvor man kan hyrdetræne, Der er en del steder man kan træne med BC men ikke så mange steder man kan komme med andre hyrdehund. så kom med de steder i træner og hvilken racer der er velkommen også lidt om hvordan træning forgår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 www.utika.dk har noget på vej kan jeg se... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Må heller lige komme med nogle selv Holmgaard Border Collies ligge i skjern træner kun Border Collie Carro Cattledog Ligge ved Odense træner alle hyrderacer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg træner hos en privat fåreavler/hyrde. Mangler man træningsmuligheder/hjælp, så kan det af og til betale sig, at kigge på fåreavlerforeningens hjemmeside - de fleste fåreavlere med mange får, hyrder selv og enkelte tilbyder også træning, uden at de reklamerer med det. Priserne for denne slags træning ligger på omkring 100-150 kr pr lektion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 www.utika.dk har noget på vej kan jeg se... Er det det kursus på Lystbækgaard? For så ser det umiddelbart ud til, at være uden hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Hej, Ja det på lystbækgård ser ud til at være uden hund(så vidt jeg kan læse). Jeg tror ikke, at er findes hyrdning for aussie ejere i jylland, nærmeste sted er vist ham i Odense. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde andre på nettet;-) V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Man kan godt få jesper til at komme ud jeg har snakket med ham om at komme til lemvig. men det kræver jeg kan finde nok der vil være med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Hej,Ja det på lystbækgård ser ud til at være uden hund(så vidt jeg kan læse). Jeg tror ikke, at er findes hyrdning for aussie ejere i jylland, nærmeste sted er vist ham i Odense. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde andre på nettet;-) V.H. Sille Hvis du gerne vil finde noget i Jylland, så tag kontakt til fåreavlerforeningen - der er som jeg tidligere har skrevet mange hyrder, der underviser uden de reklamerer med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Man kan godt få jesper til at komme ud jeg har snakket med ham om at komme til lemvig. men det kræver jeg kan finde nok der vil være med Jeg er helt klart med :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Ups en fejl:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Hej, Vil lige prøve at skrive til fåreavlerforeningen og høre om der er noget lokalt(gir besked hvis jeg finder ud af noget). Ellers er jeg med rimelig sikkerhed "på" såfremt han tager nogle får med så ham af min kan prøve det;-) og det ikke er alt for dyrt. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Man kan også hyrde hos mig! Dog ikke før lammene er store nok, lige nu er de for små Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Man kan også hyrde hos mig! Dog ikke før lammene er store nok, lige nu er de for små Også med andet end border collie???????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Også med andet end border collie???????? Ja Jeg har erfaringer med Aussie, ACD, Scapendoes, Pon, Pembroke, Cardigan, Collie og Kelpie. Har jeg ikke erfaring med en bestemt race, læser jeg op på det og giver det gerne et forsøg. Hvis jeg efter forsøget ikke mener jeg har de kvalifikationer der skal til, siger jeg det selvfølgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Idaef Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Hejsa Nu er det ikke et sted jeg har trænet, men har kigget på det og synes det ser godt ud, men ligger desværre lidt for langt væk og er lidt for dyrt, i forhold til min økonomi lige nu. Iøvrigt giver de nogle rigtige gode og fyldige svar, hvis man har spørgsmål. Prøv at søg på hyrdeskolen.dk, det ligger ved Vejle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hybrid Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Team Egemosen ved Jægerspris /Carina, Bubben og lille Diesel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Nå ja, og Erik Holmgaard er jo flyttet til sjælland! Han holder til ude på feddet og har faste holdtræningsdage Tirsdag og Torsdag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tolsen Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Nå ja, og Erik Holmgaard er jo flyttet til sjælland! Han holder til ude på feddet og har faste holdtræningsdage Tirsdag og Torsdag Ja det er noget lort når man nu har fået en border og bor i vestjylland:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Ja det er noget lort når man nu har fået en border og bor i vestjylland:roll: Eller bor på fyn!! Gaah Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Ja Jeg har erfaringer med Aussie, ACD, Scapendoes, Pon, Pembroke, Cardigan, Collie og Kelpie. Har jeg ikke erfaring med en bestemt race, læser jeg op på det og giver det gerne et forsøg. Hvis jeg efter forsøget ikke mener jeg har de kvalifikationer der skal til, siger jeg det selvfølgelig. Det lyder godt.:5up: Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Gracie på får. Hun er dog lidt utryk ved dem, så det er vigtigt får mig at fårene er hundevante og at hyrden har styr på hvordan man starter op, for det har jeg ikke. Men jeg tænker det vil være super godt for hendes selvtillid, hvis hun oplever succes med at hyrde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret April 27, 2011 Rapporter Share Besvaret April 27, 2011 Det lyder godt.:5up:Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve Gracie på får. Hun er dog lidt utryk ved dem, så det er vigtigt får mig at fårene er hundevante og at hyrden har styr på hvordan man starter op, for det har jeg ikke. Men jeg tænker det vil være super godt for hendes selvtillid, hvis hun oplever succes med at hyrde? Ja det er super godt for selvtilliden hvis hun får en positiv oplevelse. = hun kan føler at hun flytter fårene og har kontrol over situationen Jeg er ved at få bygget en lidt større pen end den jeg har nu, det er blot en lille roundpen. Dvs den nye kan bruges til desideret opstart af hundene, i stedet for blot instinktests. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret April 28, 2011 Rapporter Share Besvaret April 28, 2011 Hej, Jeg skrev jo til fåreavlerforeningen, men desværre kunne han ikke finde nogle, der lavede hyrdetræning for aussier heromkring(lovede lige at give en tilbagemelding i en anden tråd)-øv. Synes desværre det er lidt for langt at køre til Fyn. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts