Hop til indhold

Hula hop.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nana og jeg har fået lektier for til træning i dag.

 

Vi skal lægge en hula hop ring på jorden og få hunden til at løfte den op med snuden og så gå igennem den.

Det er lige meget om det er fra ydersiden og ind mod midten eller omvendt ( håber det giver mening)

Øvelsen skal 100 % shapes og vi fik ingen guidelines til hvordan. Metoden skal vi så sammenligne næste gang.

 

Allerede mens træneren fortalt om opgaven, tænkte jeg over hvordan jeg vil gøre. Først tænkte jeg at man kunne løfte ringen en smule fra jorden og så klikke for at hun løfter den opad.

Da jeg kom hjem tænkte jeg at man måske også kan baglænskæde øvelsen.

Altså, stille den op, lade hende gå gennem ringen og så langsomt sænke den.

 

MEN jeg er lidt i tvivl om hvilken metode der er bedst :vedikke:

 

Der skulle vel ikke være et orakel derude, der har en anden ide eller..........?

Alle inputs er velkomne :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay. Skal det være en hulahopring? Den er jo noget let og glat, så hvis hunden forsøger at møve sig under flytter den sig vel bare, eller har jeg misforstået øvelsen?

 

Jeg ville muligvis starte med en lettere ring, fx et barne-cykeldæk. Forestiller mig at det er lettere for hunden at møve snuden ind under sådan en. Ihvertfald hvis du træner indendørs på plant gulv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også umiddelbart at det er den bedste måde.

 

Det kunne være så blæret at kunne den til på næste lørdag, for Anja er også ved at øve den og kan den ikke endnu :mrgreen:

 

Altså hvis den skal baglænskædes skal den deles op i forskellige trin. Hvad skulle de være?

 

Kravle under og gå gennem ringen :confused:

 

Hmm, tror jeg vil finde mit dogdancing-rat frem og se hvad Soko kan finde på at gøre med sådan et :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også umiddelbart at det er den bedste måde.

 

Det kunne være så blæret at kunne den til på næste lørdag, for Anja er også ved at øve den og kan den ikke endnu :mrgreen:

 

Aner ikke hvordan du skal træne det men Vis i lære det til lørdag så kommer jeg tidligt for det vil jeg se!:mrgreen:

godt vores lektier er lidt mere overskuelige:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis den skal baglænskædes skal den deles op i forskellige trin. Hvad skulle de være?

 

Kravle under og gå gennem ringen :confused:

 

Hmm, tror jeg vil finde mit dogdancing-rat frem og se hvad Soko kan finde på at gøre med sådan et :mrgreen:

 

 

Jeg havde tænkt mig at stille den lodret op og få hende til at gå gennem ringen - det kan hun så i forvejen, så det bliver let.

Og så gradvist lægge den ned - hen imod hende - og så skal hun stadig gennem den.

Problemet bliver så bare at få hende til at løfte den med snuden, så det er også et element jeg skal have lært hende.

 

 

Og ja, prøv at se hvad du kan få ud af det - venter i spænding :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Skal det være en hulahopring? Den er jo noget let og glat, så hvis hunden forsøger at møve sig under flytter den sig vel bare, eller har jeg misforstået øvelsen?

 

Jeg ville muligvis starte med en lettere ring, fx et barne-cykeldæk. Forestiller mig at det er lettere for hunden at møve snuden ind under sådan en. Ihvertfald hvis du træner indendørs på plant gulv.

 

 

Jeg er så heldig at bo på en gård, så jeg har 3000 m2 grund og med dette vejr, så skal vi da udenfor :-D

 

Men good point :5up:

 

Bliver ringen for glat, vil jeg prøve at ...........måske gaffe den :vedikke:

 

Med hensyn til BARNE-cykeldækket.........ja, så kan min Nana nok ikke være der - hun er næsten en meter fra snude til halerod :lol:. Tror i øvrigt at det bliver for tungt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er I også startet til rally hos Anja? :-D Er Zita dygtig? :hjerte:

 

Nej vi er startet på unghundeholdet det lige efter rally holdet om lørdagen.

tænkte vi heller måtte starte op med lidt alm. træning igen inden jeg skal forholde mig for meget til alle skiltene :genert: men vi bliver jo allerede introduceret lidt for de forskellige rally øvelser så planen er forhåbentlig vider til rally når vi er færdige der :mrgreen: men jo Zita er meeeget dygtig Anja var sikker på vi havde lavet øvelserne før men havde vi ikke så vi fik en masse ros:genert: :engel:

 

Ja,ja, lad os nu se - det bliver ikke let :-D

 

Hvad fik i for og gik træningen godt?

 

Neej gør det nok ik men så det så meget feder når i har lært det:5up:

 

Vi skal øve venstre ind på plads og Twist den der kan lave twist kun med håndsignal på lørdag for en præmie :lol:

 

Når man tænker på vi ikke har trænet på hold i næsten et årog det var hvalpehold så syntes jeg hun var helt fantastisk :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov øvelse.... :mrgreen:

 

Kunne da være en ide til næste månedes udfordring :hmm:

 

Findes der en film på youtube evt. ved du det??

 

Jeg ville også gøre det sådan at lære hunden at gå igennem ringen og så lige så stille sænke den så det blive sværre og sværre og så ville hunden til sidst møve sig under tror det vil være en overskuelig måde at lære hunden det på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov øvelse.... :mrgreen:

 

Kunne da være en ide til næste månedes udfordring :hmm:

 

Findes der en film på youtube evt. ved du det??

 

Jeg ville også gøre det sådan at lære hunden at gå igennem ringen og så lige så stille sænke den så det blive sværre og sværre og så ville hunden til sidst møve sig under tror det vil være en overskuelig måde at lære hunden det på :mrgreen:

 

 

Det første jeg gjorde, da jeg kom hjem, var at checke youtube :mrgreen:, men jeg kunne ikke finde andet end hunde der hopper igennem ringen og det kan hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha har prøvet en lidt anden udgave - Bub samler ringen op, den sætter sig fast om kroppen på ham, når han går og så vandrer han rundt med den på, og ringen vipper op og ned på sidderne af ham, men bliver på kroppen indtil han slipper den med munden og ryster sig :rolleyes:

/Carina, Bubben og lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været ude og prøve at træne øvelsen :-D

 

Først skulle jeg lige finde ud af hvordan jeg fik hula hop ringen til at "svæve" (der skal jo være frit omkring ringen, men den skal samtidig ramme jorden)

.

Jeg tog et tyndt reb og svang det over en af snorene på vores tørrestativ.

Brugte en klemme til at regulere længden på rebet, så jeg kunne sænke ringen gradvist. Det fungerede perfekt :5up:

 

Først lod jeg ringen stå helt oprejst og den øvelse kan hun i forvejen, så det gik meget let.

Så sænkede jeg den lidt og igen forstod hun hvad hun skulle :klap:

Sænkede den så der var godt og vel 40 cm til jorden og så blev hun lidt forvirret. Jeg skulle virkelig beherske mig for ikke at bryde ud i et stort grin, for hold da op hvor tilbød hun mange sjove ting: trådte baglæns op i ringen, bed i den og bandt snoren op :lol:

Så tilbød hun snude target på kanten af ringen og så, klik og godbid UNDER ringen. Så forstod hun hvad hun skulle gøre og derefter gik det som smurt - min dygtige pige :banan:

Sluttede af med at ringen var 10 cm. fra jorden og selvom det var svært, så gjorde hun det sgu et par gange :yeah:

 

Jeg vil lige lade hende vile et par timer og så skal jeg nok prøve at filme det.

 

 

I skulle ta' og prøve det - det er en smadder sjov øvelse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er sgu også stolt - havde ikke regnet med at det var så let :blink:

 

Har du glemt at du har verdens bedste vuf?! Selvf. ville det blive nemt for dygtige Nana:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...