Hop til indhold

BARF Billeder


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv
Det er der heller ingen, der siger, de ikke skal:-D

 

Min hund trives bare bedre med ikke at få mad hver dag:-D

Nåååå på den måde.

Hvordan ved man det? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Malene Nielsen
Kære Alle BARF'er .. mon I har erfaringer med at råfodre hvalp?

Hvornår kan man starte(hvalpen får Arion Large Breed Tørfoder hos opdrætter).. skal man lave langsom overgang.. kan man blande (altså tørfoder mogen og rå aften eller??).

 

Du gør lige som ved alle andre foderskift - jeg skiftede Bravo over på 3 dage fra tørfoder til råt, jeg begyndte på skiftet da han var 8 1/2 uge.

Det kan anbefales at have indkøbt fx Zoolac, hvis der bliver lidt maveproblemer i overgangsfasen, vi fik dog ikke brug for det, men det er en god 'sikkerhed'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Alle BARF'er .. mon I har erfaringer med at råfodre hvalp?

Hvornår kan man starte(hvalpen får Arion Large Breed Tørfoder hos opdrætter).. skal man lave langsom overgang.. kan man blande (altså tørfoder mogen og rå aften eller??).

 

Hej,

Nu spammer vi jo lige barf billeder lidt med svar til dig:oops:.

Men det tog ca 3 uger før min hvalps mave var helt ok på barf, men nu kører det fint. Jeg havde til gengæld brug for min zoolac og det hjalp rigtig godt;-).

Jeg startede ud med fjerkræ og oksekød med brusk og ben, men ved at nogen også tilføjer kallun.

Ben kunne han først klare efter 1½ måneds tid, men nu guffer han løs uden problemer med maven(startede med ribben).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Alle BARF'er .. mon I har erfaringer med at råfodre hvalp?

Hvornår kan man starte(hvalpen får Arion Large Breed Tørfoder hos opdrætter).. skal man lave langsom overgang.. kan man blande (altså tørfoder mogen og rå aften eller??).

 

Ricki kom hjem fra opdrætter som 8-ugers hvalp og blev sat foran et kyllingeben, som han fortærede med stor fornøjelse:5up: Og derefter fik han bare råt. Ingen problemer overhovedet. Efter ca. ½ år smed jeg posen med hvalpetørfoder ud. Den var åben, men der var vist ikke brugt noget...

 

Og et stort dejligt gnaveben er super til at afværge diverse hvalpefrustrationer, hvor det ellers plejer at gå ud over omgivelserne:???:

 

Jeg går ikke ind for at blande råt og tørt, da det kan giver problemer hos nogle. Men da Arion ikke er et direkte kornbaseret tørfoder, kan det måske lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får 2.4 kg pr uge. 700 gram onsdag, 700 gram fredag og 1 kg søndag:-D Dog er ribbenene ved at være lidt for tydelige, så hun skal sættes lidt op igen. Til sammenligning fik hun 1.4 kg pr uge, da hun fik mad hver dag

 

D.v.s. hun spiser faktisk mere nu og stadig taber sig end hun gjorde da hun var for tyk :hmm:? Det bliver jeg lige nødt til at tygge lidt på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, egentlig.. Jeg prøver at sætte maden lidt op nu her, men er bare så bange for at hun tager på igen...:oops:

 

Men hun skal da heller ikke tabe mere, vel? Så en smule mere mad vil vel kun holde hende hvor hun er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hun skal da heller ikke tabe mere, vel? Så en smule mere mad vil vel kun holde hende hvor hun er?

 

Men da jeg prøvede at give hende lidt ekstra (efter mit besøg hos dig) tog hun på.. Så jeg tror det skal være lidt mere struktureret og sammensat..

 

Jeg har en plan, jeg godt vil have du ser på, næste gang vi ses:-D

 

Nej hun skal ikke tabe mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg tror det skal være lidt mere struktureret og sammensat..

 

Synes det var betydeligt nemmere at holde vægten på tørkost, de hele barf-stykker vejer jo aldrig en dagsration + måske er det indbildning, men synes vægten svinger mere med aktivitetsniveauet, end da Petrine var på tørkost :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det var betydeligt nemmere at holde vægten på tørkost, de hele barf-stykker vejer jo aldrig en dagsration + måske er det indbildning, men synes vægten svinger mere med aktivitetsniveauet, end da Petrine var på tørkost :hmm:

 

Luna havde problemer med alt det tørfoder vi har prøvet. Enten fik hun oceaner af mængde afføring eller også fik hun dårlig mave. Der var kun et hun trivedes på, og det tog hun så 5 kg på af (Royal Canin Hypoallergenic):cry:

 

Jeg har ikke prøvet wolfblut, orijen etc.. Prøvede Acana's light&fit, det fik hun så urinvejsproblemer af.. det er det sidste tørfoder, jeg har prøvet på hende..

 

Men jo, jeg har også haft en del problemer med at holde hendes vægt på råt, så tror bare Luna er kompliceret:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

;-)

Se hvad jeg har husket i dag:engel:

 

Menuen i dag stod på nyre, hakket oksekød og et hesteben

 

1304_4919.jpg

 

1304_4920.jpg

 

1304_4924.jpg

 

1304_4925.jpg

 

Hun er ikke let at tage billeder af, når hun spiser ben, da hun gerne skal stå med ryggen ud mod os andre. Katten skulle jo nødig tage hendes ben:genert: As if:roll:

 

 

Fantastisk menu i ovrigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Har kun lidt fra da Motor var en lille orm

 

18076d1260619354-den-hedder-img_8434.jpg

 

18092d1260619696-den-hedder-img_8455.jpg

 

18231d1260823802-den-hedder-img_8480.jpg

 

Neej, buddha, Han er jo lige til at knus elske den bamse engel der, ogsaa med raadt kod i munden!

 

Maaske man skulle have saadan en race paa et tidspunkt - goer og faelder de meget?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...