Hop til indhold

BARF Billeder


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

To stk billeder, godt nok af marvben. Men han skal have kallun i aften, så måske ikke så spændende at vise billeder af.

Han elsker hans råmad.

Han får mad hver dag, men er også kun 8 mdr. Super med energi, men meget sulten - tror nu det pt. mere har noget med alderen at gøre, end at han får mad hver dag. Er det fra 1 års man kan begynde med faste dage?

 

IMAG0054.jpg

8½uge6.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Malene Nielsen
To stk billeder, godt nok af marvben. Men han skal have kallun i aften, så måske ikke så spændende at vise billeder af.

Han elsker hans råmad.

Han får mad hver dag, men er også kun 8 mdr. Super med energi, men meget sulten - tror nu det pt. mere har noget med alderen at gøre, end at han får mad hver dag. Er det fra 1 års man kan begynde med faste dage?

 

[ATTACH=CONFIG]71562[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]71563[/ATTACH]

 

Jeg mener man siger, at det er ok fra hunden er udvokset, hvis det er det man gerne vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

D.v.s. hun spiser faktisk mere nu og stadig taber sig end hun gjorde da hun var for tyk :hmm:? Det bliver jeg lige nødt til at tygge lidt på ;-)

 

Ja umiddelbart er det jo ikke logisk... Men Jeanette skriver at Luna har fået mere energi -og formentlig også mere muskelmasse (mit gæt). Så måske er Lunas energibehov steget og derfor tager hun ikke på selvom hun får mere mad :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja umiddelbart er det jo ikke logisk... Men Jeanette skriver at Luna har fået mere energi -og formentlig også mere muskelmasse (mit gæt). Så måske er Lunas energibehov steget og derfor tager hun ikke på selvom hun får mere mad :vedikke:

 

Muskelmassen er vist det samme, men hun har ikke mistet noget. Dette er iflg. hendes massør, der ser hende hver 3. uge:-D

 

Men jeg tænker at vores lange gåture også har meget at sige. Vi går de der 8-10 km hver morgen (når altså hun ikke kommer til skade med ryggen:roll: Eller i sommerperioden (jeg må virkelig tage mig sammen til sommer!!!))

 

Pt får hun 400 gram onsdag, 400 gram fredag og 1 kg søndag. Stadig mere end de 200 gram pr dag, hun ellers fik - og åd ALT på hendes vej inkl hundelorte:badr::badr: :badr:, sidste gang vi prøvede.

 

Jeg ville jo ellers rigtig gerne give hende mad hver dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det der med at faste, gor vi egentlig ogsaa herhjemme visse tidspunkter regelmaessigt. Nu jeg taenker over det. Der er dage hvor de ikke har samme behov for maaltiderne, dvs. virker godt tilfreds eller f.eks har faaet mere end normalt den ene dag, og saa holder vi automatisk lidt igen den naeste, blot fordi det ikke har vaeret nodvendigt. Saadan gor vi det ogsaa indimellem med os selv, tager lidt til og fra efter behov. Det er ikke det nodagtige samme maal dag ud og dag ind. det er alt efter behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg fodre også mine som jeanette 3 gange om ugen og har gjort i omkring 6-8 mdr og det fungere langt bedre end da de fik mad 6 gange om ugen :mrgreen: optagelsen er blevet bedre da de bliver fodret nu som de er skabt til fra naturens side de har mere energi osv osv dog ikke hvalpen han spiser ca 2 måltider om dagen dog ca 25 % mindre end han ville skulle have efter sin vægt for at holde væksten langsom og undgå HD og AD

Link til indlæg
Del på andre sites

To stk billeder, godt nok af marvben. Men han skal have kallun i aften, så måske ikke så spændende at vise billeder af.

Han elsker hans råmad.

Han får mad hver dag, men er også kun 8 mdr. Super med energi, men meget sulten - tror nu det pt. mere har noget med alderen at gøre, end at han får mad hver dag. Er det fra 1 års man kan begynde med faste dage?

 

 

Hej,

 

Man må tidligst begynde at faste sin hund, når den er et år. Jeg faster mine ca hver 8. dag :-)

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fodre også mine som jeanette 3 gange om ugen og har gjort i omkring 6-8 mdr og det fungere langt bedre end da de fik mad 6 gange om ugen :mrgreen: optagelsen er blevet bedre da de bliver fodret nu som de er skabt til fra naturens side de har mere energi osv osv dog ikke hvalpen han spiser ca 2 måltider om dagen dog ca 25 % mindre end han ville skulle have efter sin vægt for at holde væksten langsom og undgå HD og AD

Hej,

 

Synes at det lyder interessant med kun at fodre eks. 3 gange om ugen. Hvor meget mad får de så af gangen og hvad vejer dine hunde ca(bare til sammenligning og beregning af mængde).

 

Mine hunde får mad hver dag, dog har de en bendag en gang om ugen og faster ca. hver 7. -8. dag.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Synes at det lyder interessant med kun at fodre eks. 3 gange om ugen. Hvor meget mad får de så af gangen og hvad vejer dine hunde ca(bare til sammenligning og beregning af mængde).

 

Mine hunde får mad hver dag, dog har de en bendag en gang om ugen og faster ca. hver 7. -8. dag.

 

V.H. Sille

 

Luna vejer 27 kg. Hun får ca 2.4 kg pr uge, fordelt således: 700 gram onsdag morgen, 700 gram fredag eftermiddag og 1 kg søndag eftermiddag/aften. Jeg har ikke specifikke bendage, men hun får ben alt efter hvordan afføringen ser ud, når jeg tager mad op til næstkommende måltid.

 

Luna faster ikke 100%, da hun stadig får guffer og sine tilskud hver dag. Hun får bare ikke mad hver dag.

 

Ovenstående er hvad hun får, når hun ikke er på slankekur, pt får hun kun 4-500 gram onsdag og fredag og stadig 1 kg søndag. Men vi er ved at nå vægten, så kan jeg trappe lidt op, når nu vi også får gang i motionen igen.

 

Jeg ville bare starte ud med at give dem, det de får nu på en uge og så dele det ud på 3 måltider. Taber de sig, øger du foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Videoen, kan desværre ikke finde ud af at vende den, er lidt træls...

 

 

og så har jeg endda lige opdaget at videoen ikke engang viser nogen af hans ynglingsovertalelses muligheder: "borer hovedet ind under armen", eller "smide poterne i skødet på mig"

 

Errrjj hvor ser han sød ud :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hold da op hvor er det lækkert, Hopsa :klap: Jeg kender en hund der meget gerne vil inviteres på aftensmad hos dig ;-)

 

Nala er jo primært en tørfoderhund, men vi er begyndt at introducere mere råt i hendes kost. Bl.a. får hun gerne afskåringer og lidt af det rå inden vi tilbereder det til os selv. Deruover køber jeg en del ben hos slagteren osv. Her spiser hun en hjorteryg med ribben og det hele - hun er desværre halvvejs da jeg finder kameraet frem. Sikke en fest!

 

IMG_1849.jpg

IMG_1847.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset er vi alle sammen glade for heste - både dem man må tygge i og dem man ikke må tygge i ;-)aIMG_0322.jpgaIMG_0327.jpg
Er det hest fra slagteren i Vipperød? Det er blot fordi Luna har et eller andet med hest.. Hun får nogle gevaldige rådne prutter og "sure" opstød. Lige så hun sidder og har det skidt med det (og jeg, der ikke er særlig sart, er ved at dåne). Så jeg ville høre om du har oplevet noget lignende med hest?
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det hest fra slagteren i Vipperød? Det er blot fordi Luna har et eller andet med hest.. Hun får nogle gevaldige rådne prutter og "sure" opstød. Lige så hun sidder og har det skidt med det (og jeg, der ikke er særlig sart, er ved at dåne). Så jeg ville høre om du har oplevet noget lignende med hest?

 

Ja jeg handler hest hos Henrik som i øvrigt har rykket hundemadsproduktionen til Roskilde - og nej, jeg oplever heldigvis ikke det samme som du gør. Men om det handler om at jeg ikke skifter mellem 17 forskellige proteinkilder skal jeg ikke kunne sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg handler hest hos Henrik som i øvrigt har rykket hundemadsproduktionen til Roskilde - og nej, jeg oplever heldigvis ikke det samme som du gør. Men om det handler om at jeg ikke skifter mellem 17 forskellige proteinkilder skal jeg ikke kunne sige.

 

Det er kun hesten hun reagerer sådan på. Nå det er nok bare endnu et mysterie med hende. Ja jeg har godt hørt, at han har flyttet salget til Roskilde:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun hesten hun reagerer sådan på. Nå det er nok bare endnu et mysterie med hende. Ja jeg har godt hørt, at han har flyttet salget til Roskilde:-D

 

Det jeg tænkte var at det godt kan være at mine prutter mere de første dage de får hest, men fordi de får det næsten hver dag så holder de op med at reagere. Jeg ved det ikke, for det er længe siden de ikke har fået hest og jeg husker sgu ikke specielt godt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg tænkte var at det godt kan være at mine prutter mere de første dage de får hest, men fordi de får det næsten hver dag så holder de op med at reagere. Jeg ved det ikke, for det er længe siden de ikke har fået hest og jeg husker sgu ikke specielt godt ;-)

 

Aah ja, på den måde. Ja det kan du have ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg får det simpelthen fysisk dårligt/kvalme af at se på råt kød, særlig ben, der hvor man kan se knoglerne og leddene. Uha får helt myrekryb. Jeg ville aldrig kunne fodre med råt, ville simpelthen får det dårligt. Bare lugten.

 

Jeg har aldrig været den store kødspiser selv, kan feks ikke spise kylling, fordi man ofte kan se leddet der hvor det har siddet sammen med benet.

 

Kan i ærlig sige at i er helt kolde over for det kød i giver jeres hund. Ellers synes i noget er ulækkert, eller er der noget i ikke ville give jeres hund at æde, altså nogle typer kød eller ben ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan i ærlig sige at i er helt kolde over for det kød i giver jeres hund. Ellers synes i noget er ulækkert, eller er der noget i ikke ville give jeres hund at æde, altså nogle typer kød eller ben ??

 

Bortset fra kallun, som ikke lugter særligt godt, så er jeg helt kold og spiser gerne selv råt kød - er ret ikke-vegetarisk på det område :engel: kan godt lide, at jeg kan se, det har været et dyr og ikke bare er noget sjask i en bakke fra en butik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg får det simpelthen fysisk dårligt/kvalme af at se på råt kød, særlig ben, der hvor man kan se knoglerne og leddene. Uha får helt myrekryb. Jeg ville aldrig kunne fodre med råt, ville simpelthen får det dårligt. Bare lugten.

 

Jeg har aldrig været den store kødspiser selv, kan feks ikke spise kylling, fordi man ofte kan se leddet der hvor det har siddet sammen med benet.

 

Kan i ærlig sige at i er helt kolde over for det kød i giver jeres hund. Ellers synes i noget er ulækkert, eller er der noget i ikke ville give jeres hund at æde, altså nogle typer kød eller ben ??

Hehe. Jeg har arbejdet i en SuperBest slagter som deltidsansat i min gymnasietid - den gang synes jeg det var ulækkert, men når man har gået rundt i blod, har set hele dyr hænge og har gået rundt i lugten i så mange timer om ugen, bliver man faktisk lidt resistent :oops:

 

.. men altså lunger, maver, hjerte, hjerner osv. synes jeg da stadig er ulækkert at se på!

 

At se glæden hos Nala fjerner dog den sidste smule dårligdom jeg følte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg får det simpelthen fysisk dårligt/kvalme af at se på råt kød, særlig ben, der hvor man kan se knoglerne og leddene. Uha får helt myrekryb. Jeg ville aldrig kunne fodre med råt, ville simpelthen får det dårligt. Bare lugten.

 

Jeg har aldrig været den store kødspiser selv, kan feks ikke spise kylling, fordi man ofte kan se leddet der hvor det har siddet sammen med benet.

 

Kan i ærlig sige at i er helt kolde over for det kød i giver jeres hund. Ellers synes i noget er ulækkert, eller er der noget i ikke ville give jeres hund at æde, altså nogle typer kød eller ben ??

 

Næh har ingen problemer overhovedet. Komave stinker, men det er bare at trække vejret gennem munden mens man serverer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...