Hop til indhold

afledning af hund


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

:damn::evil::damn::evil::damn::evil: min berner er uden for pædagogisk rækkevidde.......når vi møder andre hunde/mennesker på vores gåture.

Jeg har prøvet godbidder, kontakt, stille mig i vejen=blokere hans udsyn, skælde ham ud, men intet virker.

Han hyler og piber og "jamrer meget højt i bare iver for at komme til at "snakke" og selvom jeg får ham til at sitte, skal jeg konstant være på dupperne, da han vil gøre alt for at komme derhen og gerne "vrider sig ".

Hvad pokker skal jeg gøre, jeg gider snart ikke gå tur med ham mere.

Han er godt to år og er efterhånden blevet bedre til at gå pænt i snor omend han nogle gange glemmer det:oops:.

Han har altid været meget ivrig, så det er ikke noget vi lige er begyndt at "træne væk".

Gode råd søges.

Hvis ikke det var fordi at alt fungerer perfekt med min aussie(skøn,trænbar og opmærksom hund)ville jeg efterhånden føle mig som en fiasko som hundeejer.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Lyder sgu ligesom mig og Carlo (bortset fra det kun er hunde han VIL hilse på)

 

Her har det hjulpet at insistere på at han bliver siddende og han får under ingen omstændigheder lov at hilse hvis han rejser sig eller hiver afsted i snoren.. Det har han nogenlunde fattet - vi arbejder stadig..

 

Han er 1½år efterhånden.. Så du er ikke alene... Skøre dyr altså... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Han har for længst fattet, at han ikke må hilse, tror jeg, men han kan ikke styre sig og det er efterhånden ved at være en pine, da han jo også er svær at holde og halti dur ikke - den forsøgte jeg med og han skabte sig som en tyr med snor om bollerne.

Træls for han ender sgu snart som havehund:damn:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo det samme problem, og kender godt følelsen af at lige meget hvad man gør, så bliver det bare værre. Det er ikke nogen fornøjelse at gå tur på den måde.

 

Jeg har fundet ud af at de dage, hvor jeg har mest psykisk overskud, er også de dage hvor gåturene bliver bedst. Hvis jeg husker at aflede hende før hun begynder at reagere på forbipasserende, så kan vi faktisk ofte komme forbi helt uden at hun gør udfald.

Jeg har klikker og godbidder med, og når jeg ser at nu kommer der nogen, får jeg hende simpelthen til at lave tricks - hele repertoiret fra "bukke" over "halse" til ryste hovedet på kommando. Hun elsker det, og så glemmer hun at være "bodyguard".

 

Fidusen er at bruge en kommando som hunden kan 100%, lige meget om den egentlig har noget med situationen at gøre. Der er en rigtig god artikel om det her: Reliable Recall – The Holy Grail of Dog Training - den handler godt nok om indkald, men det er jo lidt det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her har jeg også problemer med at få fanget Obelix´ opmærksomhed, han er også HELT sikker på at ALLE andre hunde skal der hilses på og så er det fuldstændig lige meget hvor meget jeg står og hopper og danser med lækre godbidder, der er absolut ingen kontakt :damn:!!!!

 

Her prøver jeg også allerede at aflede inden de andre hunde kommer for tæt på, men det er heller ikke med den store succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...