Hop til indhold

Lad os dele gode fif/produkter til soignering


Gæst Stitch
 Share

Recommended Posts

Gæst Stitch

Kom til at tænke på om ikke vi skulle dele hinandens gode råd til pleje af hundene, især folder og pels.

 

Jeg synes klorhexodin-pulver er guld værd når rynkerne er værst - tørrer med en vaskeklud/engangs-klud og drysser dernæst forsigtigt med pulver - evt. dup det lidt ind. Endelig pas på øjnene! Det udtørrer, desinficerer og renser rigtig godt.

 

Jeg renser Macks folder dagligt med enten en engangsskumklud med lidt lunken vand eller en baby-renseserviet (uden parfume, parabener etc). Tørrer efter med et blødt, ikke for "langhåret" håndklæde. Tørrer pelsen let over.

 

Til bad har vi en lækker økologisk shampoo fra B&B med jojoba - det giver en fantastisk pels. Og ellers har vi en Kong gummibørste til at samle løse hår.

 

Til revnede poter er kopattesalve godt at putte på lige inden sengetid.

 

Så, del endelig ud af tips :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog

Henning har den lækreste pels, og vi har givet ham 'oil of life' til hund og hest.

han er helt vild med alt den olie er på, og pelsen skinner som en nypoleret bil!! -og han er dejlig blød også :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg renser folder med en tot vat med noget rense-halløj på. Derefter tørres de efter, og så smører jeg lidt zinksalve på. Zinksalven holder huden tør. Til udstilling bruger jeg så klorhexidinpulver, da det hvidter lidt og holder tør uden at fedte (som zinksalven).

 

Jeg børster pelsen med en gummistrigle efter behov, og jeg bader dem kun inden udstilling. Selvfølgelig kommer de i bad, hvis der er længe til, vi skal udstille, og de trænger til at blive vasket. Jeg vasker dem i John Masters shampoo med tea tree oil og eucalyptus. Den skulle efter sigende hjælpe med at holde flåter og lopper væk pga duften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg renser folder med en tot vat med noget rense-halløj på. Derefter tørres de efter, og så smører jeg lidt zinksalve på. Zinksalven holder huden tør. Til udstilling bruger jeg så klorhexidinpulver, da det hvidter lidt og holder tør uden at fedte (som zinksalven).

Tror jeg skal investere i zinksalve - Macks ene fold ser skrækkelig ud pt.

 

Iøvrigt prøvede jeg at tørre folderne med Derma make up-fjerner (den fedter nemlig ikke) i dag - det ser faktisk ud som om det virker bedre end babyservietterne! Og så er det jo rent og uden alt mulig kemi :5up:

 

Mette -> kan ellers anbefale kridtpulver til at gøre pelsen hvidere i ansigtet. Drys lidt på, gnid ind og pust det overskydende af - det fungerer rigtig godt. Det er jeg sikker på du kan købe i en af standene på en DKK-udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg skal investere i zinksalve - Macks ene fold ser skrækkelig ud pt.

 

Iøvrigt prøvede jeg at tørre folderne med Derma make up-fjerner (den fedter nemlig ikke) i dag - det ser faktisk ud som om det virker bedre end babyservietterne! Og så er det jo rent og uden alt mulig kemi :5up:

 

Mette -> kan ellers anbefale kridtpulver til at gøre pelsen hvidere i ansigtet. Drys lidt på, gnid ind og pust det overskydende af - det fungerer rigtig godt. Det er jeg sikker på du kan købe i en af standene på en DKK-udstilling.

 

Jeg bruger zinkpasta 40%, det er i en lille hvid krukke fra apoteket. Det virker rigtig fint herhjemme. Har ellers også haft købt sudocream fra England, men pastaen virker bedre. :-D

 

Har overvejet kridt, men synes egentlig rynkerne er fine nok, bare de er tørre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog
Hej allesammen.

 

Hvor meget bader I jeres FB? Og jeg kan næsten forstå, at I renser folderne hver dag? Også hvalpe?

 

- Lisa

 

min henning er 6 mdr, han bliver badet når vi syns han trænger, brug hundeshampoo!! og skyl godt efter med rent vand..

tør godt og evt føn til sidst...

 

overdriv ikke, men de kan godt tåle en gang eller to om måneden..:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen.

 

Hvor meget bader I jeres FB? Og jeg kan næsten forstå, at I renser folderne hver dag? Også hvalpe?

 

- Lisa

Min er dog en engelsk. Han får renset sine folder dagligt, nogle gange 2 gange dagligt hvis det er slemt.

 

Han bliver kun vasket inden udstilling eller hvis han trænger. Som regel kører vi lige en renseserviet over pelsen, yderkanten af øret og under halen. Dette er dog kun et par gange om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du 2 gange dagligt, hvis det er slemt. Så tænker jeg, hvad er slemt? Blir de meget snavsede i folderne, for det synes jeg ikke Valde gør og vi renser faktisk ikke ret tit, og vi bader ham kun hvis han stinker efter at have rullet sig i noget klamt.

Desuden så synes jeg at vores fodder i sig selv giver ham en flot og skinnende pels, pt bruger vi Applaws.

Nå men det kan jo også være det bare er mig der ikke er grundig nok i rengøringen af min hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du 2 gange dagligt, hvis det er slemt. Så tænker jeg, hvad er slemt? Blir de meget snavsede i folderne, for det synes jeg ikke Valde gør og vi renser faktisk ikke ret tit,

Min har en del snask i sine folder og indimellem klumper det sig sammen. Det er ikke "bare" en smule søvn, desværre.

 

Nu har Mack heldigvis ikke så mange folder men et ret pænt ukrøllet ansigt (for en engelsk) - så det er primært tåreflåd. Men også lidt i folden mellem næsedellen og dellen over næsedellen (makes sense?) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HenningTheDog
Min har en del snask i sine folder og indimellem klumper det sig sammen. Det er ikke "bare" en smule søvn, desværre.

 

Nu har Mack heldigvis ikke så mange folder men et ret pænt ukrøllet ansigt (for en engelsk) - så det er primært tåreflåd. Men også lidt i folden mellem næsedellen og dellen over næsedellen (makes sense?) :lol:

 

Haha dellen over dellen!!

Henning er stadig på sin første næsedelle men han er også fransk jo:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha dellen over dellen!!

Henning er stadig på sin første næsedelle men han er også fransk jo:-)

Hahaha, regner du med at med alderen kommer der flere? :mrgreen:

 

Her er det illustreret hvad jeg mener :lol:

Redigeret af Dinah
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

Jeg tører også søvn osv. væk fra Alfreds øjne hver morgen. Han har heller ikke så mange folder, at jeg renser hver dag. :lol:

Jeg ved ikke lige med bad, men Alfred er nu 10 mdr. og har endnu ikke været i bad og tvivler også på han kommer det forløbig. Grunden til det er at jeg er bange for det vil få konsekvenser for hans smukke skindende pels. :vedikke: En anden grund er at han ikke stinker, han dufter bare som Alfred skal dufte :hjerte:

Jeg har dog stadig et andet problem. Alfreds næse ser forfærdelig ud. Har tidligere lavet en tråd om dette og ved at hvis jeg bare kunne få lov at dutte ham lidt på næsen med ex. vasiline ville det nok have hjulpet en del. Han vil bare ikke give mig lov ikke at han bider ellr noget, men han bliver så febrilsk og kan ikke li at se ham sådan.. Talte med dyrlægen om det og han sagde at det var som når mennesker fik hård hud på ex fødder:vedikke: Han ville ikke tvinge ham til at gøre det hvis han ikke ville, det var kun hvis jeg vil til udstilling med ham, hvilket jeg jo virkelig gerne vil:vedikke:

 

Nå men nok om det.. Synes det er en rigtig god ide med denne tråd :banan:

 

Glæder mig til at høre en masse gode fif :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
årh en skøn lille ven du har der!!!

Tusind tak, han er en rigtig dejlig dreng. Når altså ikke han lige har ædt 11 af mine kogebøger som igår.

 

Alfred

min bulldog hader også at få ordnet folder og vaseline på næsen, men har det sådan at det er et nødvendigt onde. Og det gør jo ikke ondt på hunden. Det er jo netop for at undgå eventuelle problemer med huden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Tusind tak, han er en rigtig dejlig dreng. Når altså ikke han lige har ædt 11 af mine kogebøger som igår.

 

Alfred

min bulldog hader også at få ordnet folder og vaseline på næsen, men har det sådan at det er et nødvendigt onde. Og det gør jo ikke ondt på hunden. Det er jo netop for at undgå eventuelle problemer med huden..

 

Ja heldigvis gør det ikke ondt på hunden:lol: Min dyrlæge synes bare det var dumt af mig at udsætte Alfred for noget ubehageligt, når det "kun" er et kosmetisk problem..

Ved godt jeg sikkert bare burde tage tyren ved hornene, men bliver bare så ked af det når han reagere som han gør:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie er absolut heller ikke vild med at jeg smører hans næse med vaseline. Men det er super effektivt og jeg gør det alligevel på ham. Dog har jeg trænet lidt klikkertræning med ham og bruger det nu også ved næse-smøringen :engel:. Så han ved at når han sidder stille så kommer der et klik og en godbid som belønning. Det hjælper på samarbejdet herhjemme, når der er noget herren overhovedet ikke gider.

 

Problemet er så at når jeg har fået vaselinen på næsen af ham - så spænder han som en tosse ind og tørrer det meste af i hans tæppe. Men noget må blive siddende og jeg kan lige så tydeligt se forskel på hans næse. Den bliver så fin.

 

Synes du skal prøve at fortsætte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Eddie er absolut heller ikke vild med at jeg smører hans næse med vaseline. Men det er super effektivt og jeg gør det alligevel på ham. Dog har jeg trænet lidt klikkertræning med ham og bruger det nu også ved næse-smøringen :engel:. Så han ved at når han sidder stille så kommer der et klik og en godbid som belønning. Det hjælper på samarbejdet herhjemme, når der er noget herren overhovedet ikke gider.

 

Problemet er så at når jeg har fået vaselinen på næsen af ham - så spænder han som en tosse ind og tørrer det meste af i hans tæppe. Men noget må blive siddende og jeg kan lige så tydeligt se forskel på hans næse. Den bliver så fin.

 

Synes du skal prøve at fortsætte...

 

 

Ja jeg må prøve at se om jeg ikke kan få det vendt til noget positivt så han ikke bliver så frustreret når jeg prøver.. Vil jo også gerne at han skal have en fin bette næse..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Eddie er absolut heller ikke vild med at jeg smører hans næse med vaseline. Men det er super effektivt og jeg gør det alligevel på ham. Dog har jeg trænet lidt klikkertræning med ham og bruger det nu også ved næse-smøringen :engel:. Så han ved at når han sidder stille så kommer der et klik og en godbid som belønning. Det hjælper på samarbejdet herhjemme, når der er noget herren overhovedet ikke gider.

 

Problemet er så at når jeg har fået vaselinen på næsen af ham - så spænder han som en tosse ind og tørrer det meste af i hans tæppe. Men noget må blive siddende og jeg kan lige så tydeligt se forskel på hans næse. Den bliver så fin.

 

Synes du skal prøve at fortsætte...

Off topic, men nuij et nuttet avatar-billede :lun:

 

Mack er bange for klikkeren, så jeg må lokke med en dentastix. Så kan han lige overkomme det. Han når også enten at slikke det af - han er supergod til at slikke sig selv på næsen og laver den sjoveste flabrelyd :lun - eller at tørre det af i sofaen eller gulvtæppet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Ja jeg må prøve at se om jeg ikke kan få det vendt til noget positivt så han ikke bliver så frustreret når jeg prøver.. Vil jo også gerne at han skal have en fin bette næse..:oops:

 

Som sagt er min skattebasse ikke så vild med at få renset folder og næse, men jeg sætter mig på gulvet med remedierne og lægger en dentastix/godbid på mine lår. Når han så kommer tæt nok på får jeg fikset ansigtet på ham hurtigt og konsekvent (ikke hårdt, men så han ved at han ikke kan snige sig udenom) - og så får han straks en masse ros og sin godbid. Så forbliver vi nemlig gode venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et helt andet spørgsmål.

 

Klipper I kløer? Jeg synes Ottos kløer er lidt lange nu, men jeg er ikke sikker på, at man gør det på denne race? Desuden er han jo kun en lille hvalp på 11 uger, må man så godt gøre det? :vedikke:

 

- Lisa

Otto.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Et helt andet spørgsmål.

 

Klipper I kløer? Jeg synes Ottos kløer er lidt lange nu, men jeg er ikke sikker på, at man gør det på denne race? Desuden er han jo kun en lille hvalp på 11 uger, må man så godt gøre det? :vedikke:

 

- Lisa

 

 

Hvor er han sød:lun:

Jeg har ikke fået klippet negle på Alfred han slider dem selv.. Har været ved dyrlægen 3 gange men jeg har haft Alfred (8 mdr.) men han siger altid at de ser fine ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Hvor er han sød:lun:

Jeg har ikke fået klippet negle på Alfred han slider dem selv.. Har været ved dyrlægen 3 gange men jeg har haft Alfred (8 mdr.) men han siger altid at de ser fine ud..

 

 

Hov glemte helt at jeg ikke ved hvornår man ellers bør klippe negle på en hvalp.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Hvis du ikke rigtig ved om de er for lange og hvordan det skal gribes an, så tror jeg at jeg ville høre dyrlægen ad. De kan også sætte dig ind i hvorn du skal gribe det an. Min Franske har lide "skæve tær" så der er en enkelt der ikke blir slidt og så er der jo ulvekløerne (er det ikke det de hedder?) som også skal holdes ved lige.

Man kan købe noget der hedder klip-stop eller lign, det kan anbefales, da det stopper en evt blødning med det samme, hvis du får klippet for dybt. Deres negle kan bløde fuldstændig vanvittigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sonir

Et andet lille fif, som vi har haft glæde af. Når nu hunden fælder, så kan man fjerne rigtig meget af det løse hår, ved at trække en nylonstrømpe over hånden og så ellers bare gå igang med at ae ham. Sokken er dog ikke til noget efterfølgende, men det er effektivt. Ved ikke om det er postet før i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...