Hop til indhold

2 hanner sammen eller en af hvert køn?


Gæst Tqueen88
 Share

Recommended Posts

Gæst Tqueen88

Hej alle jer skønne hunde mennesker :-)

 

Nu er det sådan at jeg har den skønneste chihuahua hanhvalp Mickey på 4½ måned og jeg går og leger med tanken om at få en chihuahua mere på et eller andet tidspunkt.

 

Men så er det at jeg ikke kan finde ud af hvad der vil være bedst - en han eller en tæve. Vil lige med det samme sige, at jeg gerne vil undgå kastrering og sterilisering, da jeg er blevet lidt bidt af at udstille og da jeg hidtil kun har set det som en løsning mod dårlig adfærd, hvilket der nu åbenbart er meget delte meninger om. Ydermere overvejer jeg at lade Mickey blive avlshan engang, dog kun hvis han viser sig egnet på alle leder og kanter :-) og her måske få en af hans hvalpe.

 

Tæve:

Fordele: synes den kunne være sjovt også at få en lille pige, har tanker om senere hen at avle, men det er nok lidt længere ude i fremtiden. Måske også bedre chance for at de kan fuldstændig sammen?

 

Ulemper:

Løbetiden nu jeg har en intakt han

 

Han:

Fordele: ingen løbetid at tage hensyn til, så de behøver ikke at blive skilt ad 6 uger om året

 

Ulemper: 2 dameglade herre, måske rangorden/dominans problemer???

 

Nu er jeg kommet lidt med mine tanker. Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer på området og hvad i vil anbefale og hvorfor? Skulle der også være nogen der vil argumentere for kun at have en er i også velkomne :roll:

 

Håber meget i kan hjælpe mig i min forvirring :-)

Redigeret af Tqueen88
fejl i titel
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...