Hop til indhold

Spørgsmål v/møde mellem 2 hanhunde


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Elvis er ikke altid glad for andre hanhunde og i formiddags på gåturen, hvor han er i Flexline, kommer vi forbi en gård lidt længere nede af vejen, hundene går løse inde på gårdspladsen, men de ved, at det er "hertil og ikke længere" og kommer ikke ud på vejen - bortset fra svigersønnens Rottweiler-han, som var på besøg ...

 

Rottweileren glemmer frejdigt regler om ikke at må gå ud på vejen, for nu vil han ud og hilse pænt på os. Dét vil Elvis ikke! Han knurrer og snerrer, og hvis han kunne, ville han garanteret have fløjet lige i hovedet på Rottweileren (som forøvrigt ikke gør en kat (eller en lille hund) fortræd). Jeg forsøger at komme væk fra Rottweileren, og "danser" nærmest rundt om Elvis, for hele tiden at være mellem ham og Rottweileren, men det er sgi ikke nemt. Ejeren kommer dog hurtigt rendende og får Rottweileren ind på matriklen igen.

 

Nu havde jeg selvfølgelig mest øjnene på Elvis hele tiden, men jeg følte at Rottweileren blev ved med at komme hen for at snakke med Elvis trods hans uvilje mod det. Burde han egentlig ikke have reageret på Elvis' aggression og tænkt "ok, jeg fordufter, for han gider ikke hilse"? Eftersom man må gå ud fra, at de "taler" og forstår det samme hundesprog begge to?

 

En anden ting er så: Hvad er det bedste at gøre i sådan en situation? Skal man skælde Elvis ud for at hidse sig op - eller er det forkert, når det vel egentlig er en slags "forsvar-af-min-mor-overfor-fremmed-hund"? Hvordan kommer man bedst ud af sådan en situation. Nu kom ejeren hurtigt hen og fik sin hund ind, men "næste gang" (som forhåbentlig aldrig bliver aktuelt) jeg møder en løsgående hanhund, som Elvis har set sig sur på, kan jeg jo ikke være sikker på, der er en ejer i nærheden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skælde ud ville jeg aldrig gøre, du risikerer bare at forværre problemet... Jeg ville gør alt, hvad jeg kunne, for at aflede Elvis inden det går galt og få trænet lidt på, at "ignorere".

 

Ang. at rottweileren blev ved, så er den nok "bare" et stort fjantehoved, med en naïv tilgang til verden - Møffe ville have gjort samme for et år siden :genert: I dag er han dog noget mere på, når det er hanhunde, selvom han aldrig selv starter den dårlige stemning :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skælde ud ville jeg aldrig gøre, du risikerer bare at forværre problemet... Jeg ville gør alt, hvad jeg kunne, for at aflede Elvis inden det går galt og få trænet lidt på, at "ignorere".

 

Jeg glemmer nok alt hvad jeg har lært v/sådan et møde i ren "panik", men jeg vil prøve at huske at aflede ham. Tror bare, det er noget nær umuligt at aflede ham - især hvis hunden følger efter, som Rottweileren gjorde i dag.

 

Det er nok noget, der kræver en del øvelse, og det er - forhåbentlig - ikke noget, vi kan øve i praksis særlig tit :???:

 

 

Ang. at rottweileren blev ved, så er den nok "bare" et stort fjantehoved, med en naïv tilgang til verden

 

Måske har du ret. Det lyder som en hyggelig adfærd :lol: Jeg vil os' ha' et stort, naivt fjantehoved :mrgreen: Kan det mon tillæres :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glemmer nok alt hvad jeg har lært v/sådan et møde i ren "panik", men jeg vil prøve at huske at aflede ham. Tror bare, det er noget nær umuligt at aflede ham - især hvis hunden følger efter, som Rottweileren gjorde i dag.

 

Det er nok noget, der kræver en del øvelse, og det er - forhåbentlig - ikke noget, vi kan øve i praksis særlig tit :???:

 

 

 

 

Måske har du ret. Det lyder som en hyggelig adfærd :lol: Jeg vil os' ha' et stort, naivt fjantehoved :mrgreen: Kan det mon tillæres :hmm:

 

det er nu ikke altid helt hensigtmæssigt når hunden bare ikke fatter at de andre synes han er en pestilens :lol: men det er da hyggeligt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...