Hop til indhold

Hvalpetræning

Gæst ShiaLouise
 Share

Recommended Posts

Gæst ShiaLouise

Jeg har lige været til hvalpetræning for anden gang med min lille chihuahua Mynte.

Mynte ryster og tør ikke gå rundt, første gang kunne jeg med nød og næppe få hende lidt med mig og i dag gik det lidt bedre, men det krævede halvt at jeg sad på hug og at træneren gik bag hende - hvor hun så havde valget imellem den "farlige fremmede" og at gå med mig.

Herefter havde vi så en pause, hvor vi drak kaffe og kunne stille træneren spørgsmål og pludselig kaster Mynte op, træneren ser på hende og der er intet at se - hun så heller ikke dårlig ud :vedikke: vi går i gang igen og hun har ikke halen imellem benene eller ser sløj ud, hun er mere interesseret i at se de andre hunde.

Vi skal så træne at gå zigzag imellem hinandens hunde og hun kaster op igen. :cry: Stadig intet at se på hende.

Vi prøver så at gå og hun går så med mig med halen i sky - forbi de andre hunde og klarer det rigtig godt!

Nu er der ingenting, hun har lige drukket og spist, tisset og pruttet og leger rundt med mine katte. Har hun været stresset? Jeg blev helt nervøs for hende. :cry:

Derudover er jeg i vildrede over hvad jeg skal gøre i forhold til at have hende i snor, jeg prøver at følge hvad min træner har sagt men det er som om hun protesterer imod mig og snoren når vi går :shock:

Sommetider sætter hun sig ned og nægter at følge med mig og andre gange går hun så fint ved siden af mig. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

At hun kastede op kan godt være en stressreaktion. Det er svært at udtale sig om, når man ikke har set situationen, men jeg tænker, at det er vigtigt, at du tager tingene i hendes tempo. At hun har følt sig presset af den "farlige" træner lyder ikke godt, synes jeg. Hvis det var mig, ville jeg ikke tænke på, om vi nu fik trænet den ene eller anden øvelse til træningen (det kan I jo træne derhjemme under rolige forhold), men i stedet lade hende se tingene an og vente, til hun er tryg og selv parat til at gå rundt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites