Gæst maian889 Skrevet April 20, 2011 Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Heeey.. Jeg passer min venindes gamle tæve som har gigt.. Hun skal have metacam på sin mad, de har været så søde at skrive at hun får dosering til 18kg pr dag... Meeeen, så har de fjernet indlægssedlen, så kan ikk se hvad 18kg hund skal ha... Dyrlægen er selvfølgelig også på ferie.. Nogen der ved det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frk.N Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 i den indlægsseddel jeg har,står der at første opstartsdosis skal være på 4 dråber pr. kilo hund,vedligeholdelsesdosis er herefter 2 dr. pr. kilo. Det gives 1 x i døgnet. Men i pakken er der også en sprøjte,med angivelse af vægten,har hun ikke den ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Her er fortegnelsen (den står på dansk nederst), men jeg synes ikke man bliver meget klogere http://www.vetcare.fi/user_files/files/Pakkausselosteet/psMetacam.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Men hvis det er 2 dråber pr kg vægt, så ville jeg give 36 dråber:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Der burde følge en sprøjte med, hvor målene er angivet som kg/legemsvægt. Til en 18 kgs hund, skal sprøjten altså fyldes til 18. Jeg prøvede lige at fylde sprøjten (min er på metacam nu, og vejer også 18 kg sjovt nok) med vand til 18 kg - der kom 18 dråber ud. Men det stemmer jo ikke med de 2 dåber pr. kg legemesvægt, som en anden siger står på indlægsseddlen? Der er måske ikke andet for end at ringe til en anden dyrlæge, bare for at være sikker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Guuuud jo, hvor er I kloge.. Havde sgu ikke kigget nærmere på sprøjten.. :stupid: Så kan hun få sin medicin... :klap: Tak for hjælpen!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret April 20, 2011 Rapporter Share Besvaret April 20, 2011 Guuuud jo, hvor er I kloge.. Havde sgu ikke kigget nærmere på sprøjten.. :stupid: Så kan hun få sin medicin... :klap: Tak for hjælpen!!!! Godt det lykkedes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts