Hop til indhold

Vægt/højde på jeres mynde?


Mettemille
 Share

Recommended Posts

Jeg kan jo godt se Mille er stor og langt over racestandarden i skulderhøjde med sine 60 cm; hun er jo tæt på at nå en greyhound :shock:

 

Hun vejer også 18 kg, og jeg har faktisk lidt problemer med at holde hendes vægt nede pt, fordi hun skal holdes i ro. Hvad vejer jeres? Og højden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna vejer 12,5 og er omkring 50-52 cm høj. Hun er som regel større end de whippets jeg møder, både hanner og tæver og hun er også kraftigere bygget og mere kortsnudet.

 

Jeg faldt forresten over nogle billeder af Mille og Nanna forleden, hvor man kan se at Nanna overhovedet ikke gider pjattehovedet Mille :lol:. Men her kan man se hvor forskellige de er. Nanna er også mere muskuløs end Mille ja, eller kraftigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg faldt forresten over nogle billeder af Mille og Nanna forleden, hvor man kan se at Nanna overhovedet ikke gider pjattehovedet Mille :lol:. Men her kan man se hvor forskellige de er. Nanna er også mere muskuløs end Mille ja, eller kraftigere.

 

Skulle hilse fra Nanna og sige at hun ikke er tyk, hun har bare store knogler :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

71 cm og 29 kg....:mrgreen: du sagde ikke noget om at du ikke var interesseret i Greyhounds, vel..:lol:

 

Mht til whippets, så kommer Jerry jo hjem imorgen, og så skal jeg nok måle ham. Han vejer 16 kg, og jeg har fået fortalt at han er stor (høj) af en whippet at være, så det kan være at han kan måle sig med Mille ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Nu er vores jo afghanske mynder, saa de er blandt de store af slagsen:hjerte:.

 

Tio er en STOR dreng og ogsaa i sin ende af standarden med sine 67 pounds og maaler 27.5 inch i skulderhojde. de maa vaere 28 i skulderhojde og veje ca. 50 - 65 pounds.

 

chloe er endnu en hvalp, vejer 45 pounds og er ikke udvokset, men hun er en petite afghaner, saa hun vil sikkert blive i den mindre ende af afghaner skalaen for hunner.

Link til indlæg
Del på andre sites

71 cm og 29 kg....:mrgreen: du sagde ikke noget om at du ikke var interesseret i Greyhounds, vel..:lol:

 

Mht til whippets, så kommer Jerry jo hjem imorgen, og så skal jeg nok måle ham. Han vejer 16 kg, og jeg har fået fortalt at han er stor (høj) af en whippet at være, så det kan være at han kan måle sig med Mille ;-)

 

Nej, jeg er interesseret i jer alle :-D Er spændt på om Jerry topper Mille og glæder mig til at høre meget mere om ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vores jo afghanske mynder, saa de er blandt de store af slagsen:hjerte:.

 

Tio er en STOR dreng og ogsaa i sin ende af standarden med sine 67 pounds og maaler 27.5 inch i skulderhojde. de maa vaere 28 i skulderhojde og veje ca. 50 - 65 pounds.

 

chloe er endnu en hvalp, vejer 45 pounds og er ikke udvokset, men hun er en petite afghaner, saa hun vil sikkert blive i den mindre ende af afghaner skalaen for hunner.

 

Ja, pelsen snyder jo nok, for faktisk er vægten ikke så stor som jeg havde troet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg er interesseret i jer alle :-D Er spændt på om Jerry topper Mille og glæder mig til at høre meget mere om ham :-)

 

Så fik jeg målt drengen.

 

Og toppe Mille det kan han ikke godt nok ikke helt. Men hun er også stor af en whippet at være, hva'? Jeg mener, min greyhound måler 71 cm over skulderen, og det er jo ikke ret meget mere end Mille. :shock:

Men smuk er hun, den lille (store) MIlle :lun:

 

Nå, men Jerry måler 56 cm over skulderen, og vejer 16 kg. Så er stykke over standarden er han jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja, pelsen snyder jo nok, for faktisk er vægten ikke så stor som jeg havde troet. :-)

 

 

Ja, det hoerer jeg ofte. Jeg plejer at sige at det halve af en afghansk mynde er pels, for de forminsker betydeligt naar de bliver vaade:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Så fik jeg målt drengen.

 

Og toppe Mille det kan han ikke godt nok ikke helt. Men hun er også stor af en whippet at være, hva'? Jeg mener, min greyhound måler 71 cm over skulderen, og det er jo ikke ret meget mere end Mille. :shock:

Men smuk er hun, den lille (store) MIlle :lun:

 

Nå, men Jerry måler 56 cm over skulderen, og vejer 16 kg. Så er stykke over standarden er han jo.

 

Men han er stadig super smuk :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg målt drengen.

 

Og toppe Mille det kan han ikke godt nok ikke helt. Men hun er også stor af en whippet at være, hva'? Jeg mener, min greyhound måler 71 cm over skulderen, og det er jo ikke ret meget mere end Mille. :shock:

Men smuk er hun, den lille (store) MIlle :lun:

 

Nå, men Jerry måler 56 cm over skulderen, og vejer 16 kg. Så er stykke over standarden er han jo.

 

ok, han er bare et godt match til hende :-)

 

Hendes vægt er også for stor nu, hun skal gerne tabe 3 kilo, men det er svært, når hun ikke må bevæge sig. Jeg har åbenbart den eneste mynde, der kan blive tyk :shock:

 

Går det stadig fint med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

 

Hendes vægt er også for stor nu, hun skal gerne tabe 3 kilo, men det er svært, når hun ikke må bevæge sig. Jeg har åbenbart den eneste mynde, der kan blive tyk :shock:

 

Nej mille er ikke alene om at blive for tyk. Iunit kan hvis hun får lov blive temmelig rund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Pyh, jeg var lige ved at tvivle på, om hun overhovedet er ægte mynde :lol:

 

He he. Iunit stjæler gerne en pakke smør :slem: hun ligner nogen gange en Lab " mindre smuk mynde". Så ryger hun på slank & så laver hun ballade :rolleyes:

Når vi har udstillet går den jo ikke med en veltilfreds fed mynde :lol: så slanke kur er nødvendigt for en ædedolk.

Så Mille er ægte nok :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
He he. Iunit stjæler gerne en pakke smør :slem: hun ligner nogen gange en Lab " mindre smuk mynde". Så ryger hun på slank & så laver hun ballade :rolleyes:

Når vi har udstillet går den jo ikke med en veltilfreds fed mynde :lol: så slanke kur er nødvendigt for en ædedolk.

 

Så Mille er ægte nok :klap:

 

mine snupper ogsaa smor, hvis de ser sit snit til det.Mums

 

Jeg kan bedst lidt koldt haardt smor,altsaa ind i koleskabet med det, men farmand efterlader det altid smorebart paa bordet til fordel for mynderne.Argh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
mine snupper ogsaa smor, hvis de ser sit snit til det.Mums

 

Jeg kan bedst lidt koldt haardt smor,altsaa ind i koleskabet med det, men farmand efterlader det altid smorebart paa bordet til fordel for mynderne.Argh

 

Ja koldt smør er bedst. og jeg fra siger mig også et hver ansvar, for det er ikke mig der lader ting stående fremme til tyvene :lol:

 

Vores mynder har vist samme gode madsmag :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...