Hop til indhold

Hyler/bliver halt når hun ryster sig


Mettemille
 Share

Recommended Posts

Har nogle af jer oplevet noget lignende?:

 

Forhistorie: Forrige lørdag må vi til vagtdyrlægen (karslunde), fordi Mille hyler, idet hun vil rejse sig og ikke vil bøje nakken. Hun har haft discusprolaps een gang tidligere (4 år siden) og symptomerne lignede dem. Der er ingen neurologiske forstyrrelser. Vi får smertestillende og ordineres ro wekenden over og vi antager foreløbig at det er en discusprolaps.

 

PT: hun er stadig på metacam og morfin og får kun lov til lige at komme ud 5 - 10 min ad gangen. Hun hyler ikke når hun rejser sig, hun vil gerne gå tur, hun virker "frisk" nok, men .. Når hun vil ryste sig, giver hun et skrig og bliver stokhalt på højre forben. Haltheden forsvinder efter ca. 30 sek.

 

Jeg fik derfor taget røngtenbilleder. Ryggen ser fin ud, halsen ligeså. Der er en anelse kissing spine midt på ryggen. Men ikke noget dyrlægen mener der kobles til symptomet. Man mener det er en discusprolaps "undervejs". Derfor er vi stadig bare ordineret "ro og metacam". Næste skridt ville være en CT scan, men jeg har snart opbrugt min forsikringssum dette år :cry:

 

Har nogen af jer input eller har hørt om noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre hverken indput eller hørt om noget lignende :vedikke:.

 

Men jeg vil alligevel ønske god bedring med hende :-).

 

Håber der kommer nogen på banen som har hørt om noget tilsvarende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Først vil jeg lige ønske Mille rigtig god bedring og jeg vil krydse alt hvad jeg kan for at det bliver bedre igen.

Min Gravhund som blev 11 år, han havde en lille diskosprolaps i nakken og når han fik ondt så haltede han også ganske kort på det ene forben og pev, (hans var højre forben helt præcist).

Håber Mille kommer sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Tak skal i have. Ja, det er meget frustrerende og jeg håber selvfølgelig også på at hun klarer sig. Hun er for ung og livsglad til at komme herfra :cry:

ja alt for ung. Jeg er ked af jeg ikke har et råd, men dengang med bølle var ro og smertestillende det eneste man kunne gøre for ham. og han havde heldigvis mange rigtige gode dage/uger/månder hvor han bare nussede glad rundt. Jeg vil tænke gode tanker for mille pigen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke rart. Kan der måske sidde en nerve i klemme? Det kan man jo ikke se på røngten billeder. Ellers prøv at opsøge en alternativ dyrlæge, en kiropraktor eller fysioterapeut. Rigtig god bedring :ae:

 

Tak :-), jeg er selv begyndt at tænke i de baner og som du siger, kan noget også sidde i klemme, fordi det virker så lokalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...