Hop til indhold

Nervøs hund?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Hey in da hundehouse :mrgreen:

 

Jeg har lige et spørgsmål, eller, problem... - Loke (15 mdr lab) er de sidste par måneder begyndt at virke meget nervøs - i den forstand, at ting der falder på gulvet, pludselige bevægelser eller pludselige høje lyder får ham til at give et ordentligt sæt. Han rejser ikke børster eller gør - han giver bare et ordentligt hop.

Som lige nu, hvor jeg sidder i stuen ved bordet, og han ligger nedenunder - hvis jeg rykker på min fod, så giver han lige et lille hop - men bliver dog liggende.

Han er samtidig meget følsom hvis vi går over ham hvis han ligger i døren - han ligner en hund der har fået tæsk (vi har haft ham fra lille, så det har han ikke) - han springer til side :skraek:

Det er ligeledes på gå-ture - er der noget der kommer pludseligt, så rejser han børster eller gør.

 

Udover dette er han en glad og aktiv hund, men jeg ved ikke lige hvad der stikker ham.

 

Nogen der ved hvad der kan være galt? Hvordan er jeres hunde med pludselige lyde og bevægelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey in da hundehouse :mrgreen:

 

Jeg har lige et spørgsmål, eller, problem... - Loke (15 mdr lab) er de sidste par måneder begyndt at virke meget nervøs - i den forstand, at ting der falder på gulvet, pludselige bevægelser eller pludselige høje lyder får ham til at give et ordentligt sæt. Han rejser ikke børster eller gør - han giver bare et ordentligt hop.

Som lige nu, hvor jeg sidder i stuen ved bordet, og han ligger nedenunder - hvis jeg rykker på min fod, så giver han lige et lille hop - men bliver dog liggende.

Han er samtidig meget følsom hvis vi går over ham hvis han ligger i døren - han ligner en hund der har fået tæsk (vi har haft ham fra lille, så det har han ikke) - han springer til side :skraek:

Det er ligeledes på gå-ture - er der noget der kommer pludseligt, så rejser han børster eller gør.

 

Udover dette er han en glad og aktiv hund, men jeg ved ikke lige hvad der stikker ham.

 

Nogen der ved hvad der kan være galt? Hvordan er jeres hunde med pludselige lyde og bevægelser?

 

Ja, indrømmet, jeg har ikke så meget forstand på hunde, men kan det være fordi han har smerter? Det er det eneste jeg lige kan forestille mig, medmindre han har været udsat for et shock på et tidspunkt...

 

Men lige meget hvad, så i hvert fald held og lykke med ham :vinken: - og op med tråden :mrgreen:

 

By the way - er det stole ejer eller stolte ejer? :-P (din signatur)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, indrømmet, jeg har ikke så meget forstand på hunde, men kan det være fordi han har smerter? Det er det eneste jeg lige kan forestille mig, medmindre han har været udsat for et shock på et tidspunkt...

 

Men lige meget hvad, så i hvert fald held og lykke med ham :vinken: - og op med tråden :mrgreen:

 

By the way - er det stole ejer eller stolte ejer? :-P (din signatur)

 

Tak for dit svar. Jeg tror ikke det er smerter, men du kan godt have ret i at han måske har fået et chok.

 

DET ER STOLE!! YIR!!! HAHA :lol: - Retter det lige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan også bare være inde i en helt naturlig periode for hans udvikling. Der popper jo med mellemrum de der uh-ha-hvor-farligt-perioder op hos hvalpe og unghunde. Lige nu har vi det med skraldespande...ja, hvor farligt kan det blive og hvor dristig er man, hvis man går hen til en. Vores kræ er 7 mdr.

 

Hvis du er sikker på dyret ikke er sygt, har smerter eller har fået et "granat chock" af en eller anden art, så prøv at se om det ikke klinger af igen. De kræ kan få de særeste ideer i deres ungdom...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hey in da hundehouse :mrgreen:

 

Jeg har lige et spørgsmål, eller, problem... - Loke (15 mdr lab) er de sidste par måneder begyndt at virke meget nervøs - i den forstand, at ting der falder på gulvet, pludselige bevægelser eller pludselige høje lyder får ham til at give et ordentligt sæt. Han rejser ikke børster eller gør - han giver bare et ordentligt hop.

Som lige nu, hvor jeg sidder i stuen ved bordet, og han ligger nedenunder - hvis jeg rykker på min fod, så giver han lige et lille hop - men bliver dog liggende.

Han er samtidig meget følsom hvis vi går over ham hvis han ligger i døren - han ligner en hund der har fået tæsk (vi har haft ham fra lille, så det har han ikke) - han springer til side :skraek:

Det er ligeledes på gå-ture - er der noget der kommer pludseligt, så rejser han børster eller gør.

 

Udover dette er han en glad og aktiv hund, men jeg ved ikke lige hvad der stikker ham.

 

Nogen der ved hvad der kan være galt? Hvordan er jeres hunde med pludselige lyde og bevægelser?

 

 

Når det har varet to måneder tror jeg ikke helt på den med "en fase"...

 

Han kan have fået en voldsom forskrækkelse eller have et chok siddende - eller kan generelt være stresset.

 

Og så er der også smerter at tage med i beregningen.

 

Hvad mener du med at han kan have fået chok? Er der en speciel hændelse du tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det har varet to måneder tror jeg ikke helt på den med "en fase"...

 

Han kan have fået en voldsom forskrækkelse eller have et chok siddende - eller kan generelt være stresset.

 

Og så er der også smerter at tage med i beregningen.

 

Hvad mener du med at han kan have fået chok? Er der en speciel hændelse du tænker på?

 

Nej der er ingen hændelse jeg kan genkalde.

 

Det kan godt være jeg skal få fat i en adfærdsbehandler... For ved jo ikke om det er stress eller chok eller hvad det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste sagde lige noget jeg ikke har tænkt over - det er kun herhjemme han gør det, og andre steder der er trangt med plads (trængt og trængt, vi kan da sagtens være her :mrgreen:) - Når vi er hjemme hos nogen der har meget plads, så gør han det ikke. Hmm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Zaz-Zaz i, at det er endnu en udviklingsfase han er inde i :???:

 

Ignorer hans adfærd for nu og vent og se tiden an, men går det ikke over af sig selv, ville jeg nok sætte ind med "Bang kager" a la Ninjamor

 

Du mener larm og godbidder, ikke?

 

Har prøvet det i det helt små, men han går i baglås og vil ikke modtage gufferne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Du mener larm og godbidder, ikke?

 

Har prøvet det i det helt små, men han går i baglås og vil ikke modtage gufferne.

 

Fordi han bliver for stresset i situationen.

 

Det lyder som men god ide at få en adfærdsbehandler hjem inden det sætter sig til kronisk frygt/angst.

Link til indlæg
Del på andre sites

reagerer i selv på ham når han udviser nervøsitet??

 

Er i eller andre kommet til at træde på ham i løbet af de 2 mdr??

 

Vi prøver at lade være med at reagere på det så han ikke bliver yderligere "ophidset".

 

Jeg kom sådan til at tænke på, at da han var lille, lå han under en skabslåge mens jeg åbnede den, og så ville han rejse sig op mens han lå under den - han sad fast, og blev så bange at han tømte analkirtlerne! Men det er meget længe siden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi prøver at lade være med at reagere på det så han ikke bliver yderligere "ophidset".

 

Jeg kom sådan til at tænke på, at da han var lille, lå han under en skabslåge mens jeg åbnede den, og så ville han rejse sig op mens han lå under den - han sad fast, og blev så bange at han tømte analkirtlerne! Men det er meget længe siden...

 

Det kan godt være den oplevelse som kommer til udtryk nu :cry:

 

Tidlige chok kan ligge længe og blive "gentrigget" af en yderligere belastning i hundens miljø eller af indre faktorer.

Adfærdsbehandler vil være et godt tiltag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være den oplevelse som kommer til udtryk nu :cry:

 

Tidlige chok kan ligge længe og blive "gentrigget" af en yderligere belastning i hundens miljø eller af indre faktorer.

Adfærdsbehandler vil være et godt tiltag...

Irene du kunne da komme med nogle forslag til nogle øvelser:-D

 

Bare inden Loke tager kontakt til en *hundehjernevridertosseværsgoatvoldtageminpungfillanhut*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Irene du kunne da komme med nogle forslag til nogle øvelser:-D

 

Bare inden Loke tager kontakt til en *hundehjernevridertosseværsgoatvoldtageminpungfillanhut*

 

Arh.. Så denne *hundehjernevridertosseværsgoatvoldtageminpungfillanhut* (mig) skal altså give GRATIS adfærdsrådgivning :shock::lol:

 

Da jeg ikke har set Loke, og det lyder som om han har fået chok eller noget der ligner, er det for utilstrækkeligt at give vejledning via dette medie.

Vi kan gå i gang med en kæmpe efterchokbehandling med træningsprogram, men hvis nu smerter i stedet er årsagen til adfærden, så vil det program jeg bikser sammen ikke hjælpe, men derimod udskyde at han får hjælp til de eventuelle smerter.

 

Du se? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh.. Så denne *hundehjernevridertosseværsgoatvoldtageminpungfillanhut* (mig) skal altså give GRATIS adfærdsrådgivning :shock::lol:

 

Da jeg ikke har set Loke, og det lyder som om han har fået chok eller noget der ligner, er det for utilstrækkeligt at give vejledning via dette medie.

Vi kan gå i gang med en kæmpe efterchokbehandling med træningsprogram, men hvis nu smerter i stedet er årsagen til adfærden, så vil det program jeg bikser sammen ikke hjælpe, men derimod udskyde at han får hjælp til de eventuelle smerter.

 

Du se? :-P

 

What er du adfærdsbehandler, det vidste jeg skisme ikk, det må du meget undskylde hvis jeg er kommet til at køre dig ned med min bowlingkugle, can you foregive meee:engel::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
What er du adfærdsbehandler, det vidste jeg skisme ikk, det må du meget undskylde hvis jeg er kommet til at køre dig ned med min bowlingkugle, can you foregive meee:engel::engel::engel:

 

Det er OK

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...