Hop til indhold

Plantoramas Hundefoder

Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Nogen der kender til Plantoramas hundefoder?

Ved første øjekast virker det ikke vildt fantastisk, men når jeg læser ingrediens-listen er det faktisk kun majs som 2. ingrediens der fanger min opmærksomhed negativt - :hmm:

http://plantorama.dk/index.php?id=245

http://plantorama.dk/fileadmin/filer/pdf/Hundemad_indhold/Plantorama_store_hunde_4_kgindhold.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kender det ikke, men udfra indhold, så ligner det Kingsmore 99%.

Jeg mener også - uden at du må hænge mig op på det - at Kingsmore producerer foderet for Plantorama :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det ikke, men udfra indhold, så ligner det Kingsmore 99%.

Jeg mener også - uden at du må hænge mig op på det - at Kingsmore producerer foderet for Plantorama :-)

Det var også min første tanke - det er næsten identisk med Kingsmoor Original.... som i mine øjne ikke er et rigtig godt foder. Kingsmoor Pure eller Sport derimod, er jeg rigtig glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også min første tanke - det er næsten identisk med Kingsmoor Original.... som i mine øjne ikke er et rigtig godt foder. Kingsmoor Pure eller Sport derimod, er jeg rigtig glad for.

Er forskellen at der ikke er majs og ris i Pure/sport, eller er der andet det adskiller sig på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kylling som første ingrediens, forudsat at det er muskelkød der er tale om, er med vandindhold som vil fordampe ca. 75% under forarbejdning. Det samme med fisk længere ned. Derfor, er ris, majs og ærter hovedingredienserne og kødet er der kun for planteproteiner ikke indeholder alle de essentielle aminosyrer som hunden har brug for. Alene af den grund vil jeg ikke bruge foderet med mindre min hund havde brug for minimal animalsk protein. Det er der nogle der har, bl.a. hunde med galde og andre lever/bugspytkirtel problemer. Der ud over, vil jeg helst undgå hørfrø og rapsolie i et foder da opvarmning ændrer dem på negativ vis (planteolier og olieholdige frø tåler ikke opvarmning). Altså foderet får en tommelfinger nedad fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er forskellen at der ikke er majs og ris i Pure/sport, eller er der andet det adskiller sig på?

Jep.... her er ingredienserne på Sport:

Råvarerne i opskriften er kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), animalsk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), roetravler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.

Link til indlæg
Del på andre sites