Hop til indhold

Hun knurrer - men er det et problem?


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Jeg har (desværre) bemærket en ny adfærd hos Basse.

To gange inden for den sidste uges tid, har hun knurret af mænd.

 

Den ene gang var det en der gik mod os på gåtur, hun kom med et kort lavmælt brummen, som kun jeg kan høre, og slappede så helt af og gik videre.

I dag gjorde hun det igen. Jeg var på vej ud at gå tur hos mine forældre, og en af deres naboer læsser bilen af. Jeg siger hej til ham, og Basse knurrer lige kort, og slapper derefter af igen med venligt smil, logren og afslappet kropsholdning..

 

Man behøver jo ikke være et geni, for at regne ud hvad det kommer af..

 

Men, jeg ved ikke om det egentlig er et problem? Det er en meget kort brummen, som hurtigt afløses af min normale afslappede hund. Og det betyder vel at hun til at starte med er lidt utryg?.. Og gør det egentlig noget?

Hun er jo ikke aggressiv, og det er så lavt, at man skal være rimelig tæt på for at høre det.. Det er jo en helt ny adfærd for mig, eftersom hun hverken knurrer eller gør normalt..

 

Men hvad tænker I om det, er det et problem, og skal jeg gøre noget ved ved? Eller skal jeg bare tolke det som en kort usikkerhed, og være glad for at det hurtigt afløses af hendes normale glade væsen?..

Skal jeg gøre noget, eller fortsætte som ingenting? Hidtil har jeg bare ignoreret det, og fortsat gåturen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har (desværre) bemærket en ny adfærd hos Basse.

To gange inden for den sidste uges tid, har hun knurret af mænd.

 

Den ene gang var det en der gik mod os på gåtur, hun kom med et kort lavmælt brummen, som kun jeg kan høre, og slappede så helt af og gik videre.

I dag gjorde hun det igen. Jeg var på vej ud at gå tur hos mine forældre, og en af deres naboer læsser bilen af. Jeg siger hej til ham, og Basse knurrer lige kort, og slapper derefter af igen med venligt smil, logren og afslappet kropsholdning..

 

Man behøver jo ikke være et geni, for at regne ud hvad det kommer af..

 

Men, jeg ved ikke om det egentlig er et problem? Det er en meget kort brummen, som hurtigt afløses af min normale afslappede hund. Og det betyder vel at hun til at starte med er lidt utryg?.. Og gør det egentlig noget?

Hun er jo ikke aggressiv, og det er så lavt, at man skal være rimelig tæt på for at høre det.. Det er jo en helt ny adfærd for mig, eftersom hun hverken knurrer eller gør normalt..

 

Men hvad tænker I om det, er det et problem, og skal jeg gøre noget ved ved? Eller skal jeg bare tolke det som en kort usikkerhed, og være glad for at det hurtigt afløses af hendes normale glade væsen?..

Skal jeg gøre noget, eller fortsætte som ingenting? Hidtil har jeg bare ignoreret det, og fortsat gåturen..

 

Nu er jeg ikke et geni, så jeg ved ikke hvad det kommer af, og uden at vide det, så ved jeg heller ikke om det er noget du behøver bekymre dig over :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke et geni, så jeg ved ikke hvad det kommer af, og uden at vide det, så ved jeg heller ikke om det er noget du behøver bekymre dig over :vedikke:

 

Sidst jeg var hjemme hos mine forældre, slog min far Basse.. Rimelig overlagt, og jeg blev rimelig gal.. og har faktisk ikke været på besøg siden..

 

Men jeg er bare ikke så meget i tvivl om at det skyldes det. Især da det jo har været to ældre mænd hun har reageret såden overfor..

 

Nææh, jeg ved sq heller ikke om jeg gider bekymre mig.. Det er så småt, og mange hunde er vel en smule usikre overfor frememde af og til?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Måske det er en smule usikkerhed, måske er det fordi hun passer på "flokken" ( Du er jo også gravid, så det kan godt være at hun er lidt mere obs.) Men tror det nu næppe. Bare lige en tanke.

 

Tror heller ikke at du skal bekymre dig for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst jeg var hjemme hos mine forældre, slog min far Basse.. Rimelig overlagt, og jeg blev rimelig gal.. og har faktisk ikke været på besøg siden..

 

Men jeg er bare ikke så meget i tvivl om at det skyldes det. Især da det jo har været to ældre mænd hun har reageret såden overfor..

 

Nææh, jeg ved sq heller ikke om jeg gider bekymre mig.. Det er så småt, og mange hunde er vel en smule usikre overfor frememde af og til?..

:shock::damn::evil: kan godt forstå du er gal på din Far, det er basse sikkert også :ae:

 

jeg vil gerne være figurant til mændetræning, selvom jeg er en splejs :klap:

 

tror også bare du skal tage det roligt, inviterer nogle flere mænd hjem :slem: og bed dem om at smide hapser til hende og ellers ikke blive påvirket når du ser mænd, så basse føler hun skal være på vagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:shock::damn::evil: kan godt forstå du er gal på din Far, det er basse sikkert også :ae:

 

jeg vil gerne være figurant til mændetræning, selvom jeg er en splejs :klap:

 

tror også bare du skal tage det roligt, inviterer nogle flere mænd hjem :slem: og bed dem om at smide hapser til hende og ellers ikke blive påvirket når du ser mænd, så basse føler hun skal være på vagt.

 

Lokker du en gravid kvinde til at inviterer nogle flere mænd med hjem?! Tsk.. Fy fy:mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Loool!

 

Carina,

tjae, måske.. jeg tror slet ikke Basse har opdaget jeg er gravid? Altså, nogle hunde er jo rimelig obs på den slags - men nogle hunde er... basse...?

 

Guanamo,

jaaa, løsningen må være mænd! Masser af mænd! :P muhahah!...

De to gange der har været so far, har jeg bare ignoreret det..

 

Og ja, måske er det indbilning, men jeg synes hun var en lille smule mere tilbageholdende end normalt, da hun forleden legede med min venindes kæreste.. hun er normalt slet ikke en hund med kropszone, alle er velkomne, men hun virkede en anelse trykket når han bøjede sig meget ind over hende, eller hvis hans kropssprog var afventende, og ikke hyper..

 

Tror måske bare jeg skal pleje hendes omgang med mænd, og så ikke tage det så tungt..

 

 

Og JA - min far ER en idiot..

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::damn::evil: kan godt forstå du er gal på din Far, det er basse sikkert også :ae:

 

jeg vil gerne være figurant til mændetræning, selvom jeg er en splejs :klap:

 

tror også bare du skal tage det roligt, inviterer nogle flere mænd hjem :slem: og bed dem om at smide hapser til hende og ellers ikke blive påvirket når du ser mænd, så basse føler hun skal være på vagt.

 

 

Og tak for tilbuddet - du siger bare til hvis du liiiige befinder dig i Taastrup-området!.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...