luckyluna Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Hexalid skulle være et angstdæmpende middel, brugt til hunde, er der nogen der har prøvet det som har erfaringer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sillepigen Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Så vidt jeg husker er Hexalid det samme som stesolid. Jeg ved at hos mennesker kan det give en 'ordentlig' brandert på og at lægen ikke ret gerne udskriver det, fordi det indeholder et stof det hedder diazepam, som man meget let bliver fysisk afhængig af. Men det virker beroligende og man bliver ret ligeglad med hvad der foregår omkring en. Personligt ville jeg ikke give min hund det, medmindre der ikke var andre løsninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ja ifm nytårsaften har jeg brugt hexalid, hvad vil du specielt vide? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ja ifm nytårsaften har jeg brugt hexalid, hvad vil du specielt vide? ja, jeg fandt også ud af at det var det samme som stesolid og det har jeg brugt et par gange til nytår. Det er forhåbentligt ikke aktuelt mere, men jeg spurgte fordi sheila fik et chok af at få stød af et elhegn. Efterfølgende viste det sig så at hun var bange for alt muligt udefrakommende, men specielt biler. skrevet om det i tråden her: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/24490-nar-hunden-far-et-chok.html Hun har det så bedre nu, men kan stadig blive bange for biler med trailer på. Men lige da det var allerværst var jeg ved at undersøge om hun skulle have noget stærkere end zylkene til at hjælpe hende med at klare verden, hun var virkelig bange.. Men jeg tror ikke jeg ville bryde mig om at give stesolid midler i længere tid pga afhændigheden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skipperlabskovs Besvaret December 29, 2012 Rapporter Share Besvaret December 29, 2012 Kære Ninjamor Irene Glædelig jul og godt nytår fra Lea og Skipper Skipper er ret bange for fyrværkeri, og derfor har jeg fået Hexalid og Calmivet som jeg vil give ham nytårsaften. Har du gode erfaringer med disse præparater? Kh Lea Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts