Hop til indhold

ekstrem følsom hund.


skade
 Share

Recommended Posts

Du kan roligt tro på det går den rigtige vej, !!!!;-)og kommer der et par ture hvor det er skidt, er det ikke ensbetrydet med, at det vil gå skidt fremover, men det kan sagtens være de andre hunde eller omgivelserne der spiller ind, men grundret en er: at vænne dig selv til at blive rolig på gåturene:blink:

Og måske køre et sted hen hvor lømlerne ikke er, så i får opbygget en god og stabil arbejdsrytme på gåturene og dermed succesoplevelser:banan:

 

Jeg er meget bevidst om hvor og hvornår vi går, så vi undgår at rende ind i situationer der kunne undgåes, jeg har desværre ikke bil så vi kører ikke så ofte andre steder hen. Jeg prøver at tro på det, jeg føler bare jeg mangler de rette værktøjer men må bare prøve mig frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Han har fået "nåle" og ultalys hos Gudrun, han havde skævt bækken som hun rettede, som jeg efterfølgende har fået taget røntgen af, hvor det viser at han har mild HD på venstre side.

 

Jeg synes ikke som sådan at han reagere negativt på at gå nogle bestemte steder, han vil rigtig gerne ned i parken eller den "lille park" hvor vi ofte har mødtes med min søster og hendes hund.

 

Jeg bor i Århus.

 

Det der er underligt i mit hoved er at hans reaktioner kan være forskellige overfor det samme, f.eks. har vi en dyrelegeplads i bebyggelsen og den ene dag kan han forholde sig i ro få godbidder og virker rimelig afslappet, den næste dag reagere han voldsomt, han regere især voldsomt hvis vi følges med anden hund.

Det samme med børn og andre hunde, nogle gange virker han slet ikke interesseret andre gange stresser han meget op. Jeg har prøvet at tænke over hvordan han ellers har virket den dag men kan ikke inde en generel sammenhæng.

 

Motor har også fået rettet sit bækken, 2 gange nu og så skal vi til tjek igen næste uge - det kan ryge ned igen, ved ikke om Gudrun har tjekket din hund efterfølgende?

 

Jeg tænker virkelig smerter når det varierer så meget. Har du overvejet om han kan have ondt, selvom det er mild HD? Det er jo ikke altid smerterne følges med graden, hunde med E-hofter kan sagtens være helt smertefri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Besøg kan du måske træne ved, at folk kun kommer i meget kort tid i starten, og at der er noget ekstra lækkert kun til når der kommer gæster - leverpostej, makrel, hvad end, måske puttet i en aktivitetsting og så i kurven, så hunden har fred.

 

Hunde og børn er jo det med afstanden, men der kan du klikke din hund for at se på dem og være i ro.

 

Med hensyn til børn og hunde så træner jeg også på afstand, og det virker rigtig godt, her for leden var der en hel børnehave der sad og spiste madpakker og min hund sad bare helt afslappet og fik godbidder, det var rigtig godt. Men vi kan jo ikke altid komme på afstand, hverken af børn eller hunde, vi kan jo møde dem i opgangen mm. og det er her han reagere(altså tætte møder) og så hvis de henvender sig til os selv på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har også fået rettet sit bækken, 2 gange nu og så skal vi til tjek igen næste uge - det kan ryge ned igen, ved ikke om Gudrun har tjekket din hund efterfølgende?

 

Jeg tænker virkelig smerter når det varierer så meget. Har du overvejet om han kan have ondt, selvom det er mild HD? Det er jo ikke altid smerterne følges med graden, hunde med E-hofter kan sagtens være helt smertefri.[/QUOT

Jeg tror smerter spiller meget ind, før blev han helt pukkel rygget når vi havde gået en længere tur og ofte måtte jeg bære ham et stykke nogle gange helt hjem, så godt det ikke er en hund på 50 kg. Men jeg fik noget kost tilskud til ham fra dyrlægen, det skulle styrke leddene og virke smerte dæmpende, og det kan jeg tydelig mærke. Samtidig med at jeg har kortet vores ture meget ned og ingen leg med fremmede hunde mm.

Han er heller ikke særlig udholdende han bliver hurtig træt, og en træt hund med smerter er ikke en god kombination.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Med hensyn til børn og hunde så træner jeg også på afstand, og det virker rigtig godt, her for leden var der en hel børnehave der sad og spiste madpakker og min hund sad bare helt afslappet og fik godbidder, det var rigtig godt. Men vi kan jo ikke altid komme på afstand, hverken af børn eller hunde, vi kan jo møde dem i opgangen mm. og det er her han reagere(altså tætte møder) og så hvis de henvender sig til os selv på afstand.

 

Gav adfærdsbehandleren dig ikke et tip om de tætte møder? Eller kan du måske skrive til hende/ham igen?

 

Har du mulighed for at få nogle mennesker til at kaste godbidder til din hund? Fremmede mennesker, som ikke giver nogen som helst form for kontakt? Vi har selv gjort det med en hund herfra HF som heller ikke elsker fremmede mennesker - måske du skal prøve at skrive til Sonja77 så hun kan forklare hvordan hun gjorde (hendes Tyson vi øvede det lidt med).

 

Du kan evt. oprette en ny tråd hvor du søger mennesker i Århus, der bor en del HF'ere, jeg har selv lige fået en hel håndfuld til at træne hundemøde med!! HF er ret fantastisk, rigtig mange gider hjælpe.

 

 

 

Jeg tror smerter spiller meget ind, før blev han helt pukkel rygget når vi havde gået en længere tur og ofte måtte jeg bære ham et stykke nogle gange helt hjem, så godt det ikke er en hund på 50 kg. Men jeg fik noget kost tilskud til ham fra dyrlægen, det skulle styrke leddene og virke smerte dæmpende, og det kan jeg tydelig mærke. Samtidig med at jeg har kortet vores ture meget ned og ingen leg med fremmede hunde mm.

Han er heller ikke særlig udholdende han bliver hurtig træt, og en træt hund med smerter er ikke en god kombination.

 

Måske er det ikke smertedækkende nok.

 

Det kan altså være det er det der gør, at træningen går så forskelligt. Synes virkelig du skal overveje at få tjekket bækkenet igen, og enten tale med Gudrun eller med din dyrlæge om noget stærkere smertestillende - måske bare i en periode for at se om det gør en forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan snart ikke finde rundt i det mere, hvad der hænger sammen med hvad, hvorfor og hvad kom først.

 

Som det ser ud pt. har han mild HD, får løbende tjekket urin prøve for krystaller men den sidste var fri, han har allergi og har døjet med diarre/opkast/kvalme.

Ude er det blevet meget forbedret, vi kan passere børn der leger (på en hvis afstand) men ofte kan jeg få vikle os ud af situationen hurtigt nok til at der ikke opstår problemer. Fremmede hunde reagere han på, men oplever også hunde han ikke rigtig reagere på og så er der dem han kender lidt der er ingen problemer. I de fleste tilfælde reagere han kun hvis hundene er indenfor en bestemt radius.

 

Han stresser generelt, og kan nogle dage virke ret urolig/rastløs.

Andre dage som i dag virker han utrolig træt selvom der ikke rigtig er sket noget.

Nogle dage vil han gerne ha godbidder og andre dage er han ikke interesseret.

Han skal altid ha noget i munden (nærmest som en baby med sut) især i mødet/kontakt med mennesker, eller hvis vi skal passere en hund. Når han opsøger kontakt har han altid noget i munden og så dutter han med poten (han kan ikke stoppe igen, så det skal jeg styre).

 

Hvis jeg kalder på ham herhjemme, for at nusse med ham/hvis han skal ha klippet negle mm. så stopper han op og kigger "uroligt" på mig, eller gemmer sig/går væk fra mig. Han kommer ikke hen.

Nogle dage/perioder gemmer han sig når jeg gør klar til at gå ned og tisse, spørg om han skal ned og tisse. Han har også løbet ind under sengen og tisset. Han sover ofte under sengen (må godt komme i sengen)og har tæppe derinde.

 

Han elsker berøring og falder helt i svime/bliver helt afslappet. han elsker også at ligge ovenpå mig og f.eks. gnave tyggeben.

 

Jeg ved ikke om det gav et bedre billede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gav adfærdsbehandleren dig ikke et tip om de tætte møder? Eller kan du måske skrive til hende/ham igen?

 

Har du mulighed for at få nogle mennesker til at kaste godbidder til din hund? Fremmede mennesker, som ikke giver nogen som helst form for kontakt? Vi har selv gjort det med en hund herfra HF som heller ikke elsker fremmede mennesker - måske du skal prøve at skrive til Sonja77 så hun kan forklare hvordan hun gjorde (hendes Tyson vi øvede det lidt med).

 

Du kan evt. oprette en ny tråd hvor du søger mennesker i Århus, der bor en del HF'ere, jeg har selv lige fået en hel håndfuld til at træne hundemøde med!! HF er ret fantastisk, rigtig mange gider hjælpe.

 

Jeg har faktisk haft søgt, men der var ingen der bed på, det er jo mest børn det drejer sig om. Jeg har ikke selv noget netværk i området. Adfærdsbehandleren gav mig en træningsplan der hed:

Træn på afstand, opsøg steder hvor der er god afstand og træn så tættere og tættere på.

Jeg skulle også få børn til at kaste godbidder til min hund, det har jeg ikke gjort, da jeg ikke ved hvordan jeg skal arrangeret det + at så skal de jo ret tæt på. Det skal jo være nogle jeg er sikker på gør præcis som jeg siger og det har jeg dårlig erfaringer med selv fra trænere og familie.

 

 

 

 

Måske er det ikke smertedækkende nok.

 

Det kan altså være det er det der gør, at træningen går så forskelligt. Synes virkelig du skal overveje at få tjekket bækkenet igen, og enten tale med Gudrun eller med din dyrlæge om noget stærkere smertestillende - måske bare i en periode for at se om det gør en forskel.

 

der er ikke noget med bækkenet mere, har været til kiroprakter med ham, han mente det var muskel spændinger, de har ikke været der siden jeg fik konstateret HD på ham og givet ham kosttilskud + afkortet turene.

Men jeg skal alligevel ud til dyrlægen her i næste uge med en urin prøve så prøver jeg lige at høre om han kan få noget mere til smerterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Han stresser generelt, og kan nogle dage virke ret urolig/rastløs.

Andre dage som i dag virker han utrolig træt selvom der ikke rigtig er sket noget.

Nogle dage vil han gerne ha godbidder og andre dage er han ikke interesseret.

 

:ae: Kan godt forstå du er forvirret. Kan du ikke prøve at kontakte adfærdsbehandleren igen, tit vil de jo gerne hjælpe en i lang tid? For nu er i kommet så og så langt, og du mangler nogle input til det næste.

 

Det jeg citerer her, hvis han går rundt og er stresset, så er det sikkert derfor han er helt flad andre dage, det er hårdt at være på hele tiden. Så de 2 steder du skrev han gerne vil hen og kan være i ro, måske du kun skal gå derhen i en periode, som Lonny skriver. Så han kan nå at slappe helt og fuldstændigt af.

 

Hvis han ikke vil spise godbidder, KAN det godt hænge sammen med hans stressniveau.

 

Har du måske sommerferie? Måske kan du låne et sommerhus langt ude på bøhlandet, og så tage et par uger der med ham, hvor han kan falde helt til ro og i ikke møder børn, hunde eller mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Kan godt forstå du er forvirret. Kan du ikke prøve at kontakte adfærdsbehandleren igen, tit vil de jo gerne hjælpe en i lang tid? For nu er i kommet så og så langt, og du mangler nogle input til det næste.

 

Det jeg citerer her, hvis han går rundt og er stresset, så er det sikkert derfor han er helt flad andre dage, det er hårdt at være på hele tiden. Så de 2 steder du skrev han gerne vil hen og kan være i ro, måske du kun skal gå derhen i en periode, som Lonny skriver. Så han kan nå at slappe helt og fuldstændigt af.

 

Hvis han ikke vil spise godbidder, KAN det godt hænge sammen med hans stressniveau.

 

Har du måske sommerferie? Måske kan du låne et sommerhus langt ude på bøhlandet, og så tage et par uger der med ham, hvor han kan falde helt til ro og i ikke møder børn, hunde eller mennesker?

 

Det er selvfølgelig rigtigt, lige nu går vi ikke i parken, vi går småture hvor vi ikke rigtig møder nogle. Men i går mødte vi en af de hunde han kender rigtig godt, en meget stille og rolig tæve og jeg fik snakket lidt med ejeren, havde min hund i snor og der var ingen leg eller noget, men det må jo alligevel ha kostet noget energi når han er så træt i dag.

 

Det lyder godt det med sommerhuset, det ville være super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...