Hop til indhold

BARF: Benprodukter uden ben


turpohunden
 Share

Recommended Posts

For en uge siden begyndte jeg at fodre min hund med BARF og det er han rigtig glad for :banan:

For at gøre det så godt som muligt og for at sikre at han får dækket sit behov for bl.a. calcium købte jeg bl.a. noget kød med ben og brusk, som jeg har fået at vide han skal have én gang om ugen for at være dækket ind. Men nu finder jeg så ud af at produktet kun indeholder brusk og ikke nogle ben :shock:. Så får hunden vel ikke de mineraler den skal have. Eller hvad? :vedikke:

Jeg må vel ud og have fat i nogle ”rigtige” ben. Jeg synes bare det var dejlig nemt at det hele var i pakken :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

For en uge siden begyndte jeg at fodre min hund med BARF og det er han rigtig glad for :banan:

 

For at gøre det så godt som muligt og for at sikre at han får dækket sit behov for bl.a. calcium købte jeg bl.a. noget kød med ben og brusk, som jeg har fået at vide han skal have én gang om ugen for at være dækket ind. Men nu finder jeg så ud af at produktet kun indeholder brusk og ikke nogle ben :shock:. Så får hunden vel ikke de mineraler den skal have. Eller hvad? :vedikke:

 

Jeg må vel ud og have fat i nogle ”rigtige” ben. Jeg synes bare det var dejlig nemt at det hele var i pakken :cool:

 

Du kan købe kyllingelår, svineribben, nøgleben etc i supermarkeder. Og henvende dig hos slagtere og slagterier for andre slags ben

 

Og ja, selvfølgelig skal han have ben.. Han skal jo bruge bisserne;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes produkter med ben hakket i. Så du skal bare finde de rigtige. Og ja, det er nemt. Men til gengæld når du giver et ben, hunden skal bruge tid på at spise, får du også ordnet gebisset samtidig. Og tro mig, det er det værd:-D

 

Til en opstartshund vil jeg anbefale kyllingeskrog (Allegården er bedst for der er ikke medicinrester i) og lammeben. Og ikke rørknogler men fx. lammeribben i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes produkter med ben hakket i. Så du skal bare finde de rigtige.

 

Ja... jeg troede at når der stod med ben og brusk på pakken så var alt i orden. Det var det bare ikke :stupid:. Jeg synes ærlig talt det er for dårligt at man kan sælge noget som hedder "med brusk og ben" uden at det indeholder ben :evil:

 

Men jeg må bare ud og finde nogle kyllinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvaba??? Luna trænger SÅ meget til at læse det der:???:

 

Ja, hvis hun får ordentlige gnaveben fra fx. et lam/får osv. Eller i dit tilfælde en ko?:klap::klap::klap:

 

Ricki har stadig den smukkeste hvide perlerække. Han har til gengæld lidt slidskader på de bagerste tænder. Men diverse dyrlæger falder altid i svime over, at han som 6-årig kan have så hvide tænder uden belægninger (lidt blær må jeg gerne komme med, når jeg har en hund, som er umulig på mange andre punkter:evil::oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis hun får ordentlige gnaveben fra fx. et lam/får osv. Eller i dit tilfælde en ko?:klap::klap::klap:

 

Ricki har stadig den smukkeste hvide perlerække. Han har til gengæld lidt slidskader på de bagerste tænder. Men diverse dyrlæger falder altid i svime over, at han som 6-årig kan have så hvide tænder uden belægninger (lidt blær må jeg gerne komme med, når jeg har en hund, som er umulig på mange andre punkter:evil::oops:)

 

:fornaermet::fornaermet::fornaermet::fornaermet:

 

Luna har også fine bisser, der var en lille bitte smule plak, der da hun fik tjekket den flækket tand, men det skulle jeg kunne tage med en tandbørste..

 

Men ja.. kødben.. dem har vi ingen af.. Kun nogen hun æder rub og stub af:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det vil være en kæmpe fordel at barf-produkterne havde en deklaration på deres produkter, i hvert fald har RHM ingen.

 

Jeg fik lige kigget på mit nyindkøbte kallun her til morgen - 7% FEDT:shock:

Jeg skal i hvert fald huske at give ekstra fedt:hmm:

 

Nå, men der var i hvert fald deklaration på:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tzari

Til min store overraskelse så jeg lige benmel faktisk også sælges fra den danske zooplus. Bruger det selv til mine katte der ikke vil spise ben (købt fra de udlandske zooplus da deres priser generelt er billigere:slem:).Kan desværre ikke vise direkte link send en pm hvis du ikke kan finde det.

Hvis du er bange for ben behov ikke er dækket er det en ret naturlig måde at sørge for behov er dækket. MEN pas på ikke at overdosere det kan resultere i ret voldsomme forstopninger der kan blive meget farligt. Men bruges det efter anvisningerne fungere det rigtig fint.

 

Husk du kan vurdere om der er behov for ekstra benmel ved at se afføring(kan man værtfalde med kat og ilder). Hvis den er løs eller direkte tynd kan det let være tegn på der mangler kalk. Tynd afføring kan dog også betyde forstopning(jep det er ikke let). I hundefolk må endelig rette mig hvis man ikke ved hunde kan regulere efter afførings struktur.

 

Håber du kan bruge mit tip til selve tilskuds delen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik lige kigget på mit nyindkøbte kallun her til morgen - 7% FEDT:shock:

Jeg skal i hvert fald huske at give ekstra fedt:hmm:

 

Nå, men der var i hvert fald deklaration på:5up:

 

Ikke nok - jeg skal have protein % med og kalk og andre mineraler i det mindste og evt vitaminer. De er da vigtige!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke nok - jeg skal have protein % med og kalk og andre mineraler i det mindste og evt vitaminer. De er da vigtige!!!

 

Det er nok lidt svært at skaffe på produkter, som ikke er 100% strømlinede. Kallun fra et dyr på en mark indeholder sikkert ikke det samme som kallun fra et andet dyr på en anden mark:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok lidt svært at skaffe på produkter, som ikke er 100% strømlinede. Kallun fra et dyr på en mark indeholder sikkert ikke det samme som kallun fra et andet dyr på en anden mark:genert:

 

nej, selvfølgelig ikke men de fleste næringsstofdeklarationer er jo baseret på 6 - 10 forskellige prøver, så tager de gennemsnittet. Der er intet i ernæringsverdenen som er 100%, det er bare det bedste vi har at gå efter.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...