Hop til indhold

Hvad synes i om "The O'Shea way" ?


Gæst Whippets
 Share

Recommended Posts

Gæst Whippets

Jeg ved der er flere der var på handlerkursus med Gerard O'Shea i weekenden.. Hvad synes i om det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet

Som ny indenfor udstilling af hunde syntes jeg at det var et rigtig godt kursus hvor jeg syntes at jeg fik en masse gode fif til min fremtidige træning.Jeg har ingen erfaring med mig i bagagen og de få gange Marley har været på udstilling har jeg jo bare forsøgt at gøre mit bedste og det er da også gået udemærket men i weekenden har jeg fået en masse mere at arbejde med.Eneste minus er at Gerard bor så langt væk...må da indrømme at jeg godt gad et længere varende kursus hvor man havde trænet fra gang til gang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Så erfaren er jeg heller ikke. Jeg købte min første hund til udstilling for 3 år siden og jeg har holdt et års pause fra udstiling så jeg har ikke udstillet hundredevis af gange.

 

Men jeg er helt vild med hans metoder og har taget dem fuldstændig til mig og er vildt glad for det. Jeg er slet ikke til "den gamle" måde at udstille på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så erfaren er jeg heller ikke. Jeg købte min første hund til udstilling for 3 år siden og jeg har holdt et års pause fra udstiling så jeg har ikke udstillet hundredevis af gange.

 

Men jeg er helt vild med hans metoder og har taget dem fuldstændig til mig og er vildt glad for det. Jeg er slet ikke til "den gamle" måde at udstille på.

 

Af ren og skær nysgerrighed, for jeg var ikke på kurset, hvad er så "den gamle" måde? Kort fortalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
Så erfaren er jeg heller ikke. Jeg købte min første hund til udstilling for 3 år siden og jeg har holdt et års pause fra udstiling så jeg har ikke udstillet hundredevis af gange.

 

Men jeg er helt vild med hans metoder og har taget dem fuldstændig til mig og er vildt glad for det. Jeg er slet ikke til "den gamle" måde at udstille på.

 

Okay men du ser ud som om du ikke har lavet andet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Er der en venlig sjæl der vil ridse "The O'Shea way" op for os der endnu kun har hørt om hvor fantastisk hans arbejde er? :-D

 

Jeg vil rigtig gerne på kursus med ham - og kommer det nok en gang, men det har ikke kunne lade sig gøre indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Af ren og skær nysgerrighed, for jeg var ikke på kurset, hvad er så "den gamle" måde? Kort fortalt.

 

Hvad jeg mener med "den gamle måde" er at man så at sige hanker op i halsbåndet og placere hundens ben uden egenlig at der er noget samarbejde mellem hund og handler. Og at man mange gange ser at hunden faktisk ikke rigtig synes at det er særlig fedt at være udstillingshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Nu er jeg jo lidt af den opfattelse, at der går for meget free stand i udstilling. Pludselig insisterer man på at vise alle racer ens, hvilket jeg ikke nødvendigvis er til hundens fordel.

 

Uanset hvad skal det naturligvis altid være sjovt for hunden at blive udstillet, og det at flytte rundt på ben og holde i halsbånd, hoved eller hale bør ikke være ensbetydende med ubehag eller irritation.

 

Har forståelsen af, at O'Shea mener alle racer skal vises på samme vis, men ved ikke om det er forkert forstået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Det er slet ikke min opfattelse ! Det første man lærer på kurset er at lære at stille hunden op uden godbid og ved at kunne manipulere den ind i en korrekt stå ved forsigtigt og i samarbejde med hunden selvfølgelig med et let pers at få den til selv at flytte benene væk fra dig eller imod dig. Når hunden er tryg og stå perfekt så har man højre hånd under hoved og nusser den forsigtigt. Derefter lærer man siddende eller stående at manipulere den ind i er perfekt stå med godbid i den ene hånd og den anden har fat i halsbåndet og ligger et let pres på hals/skuldre.

 

Hvis man har en hund der er bygget så den ikke selv kan stille sig perfekt f.eks kohaset så fortæller han hvordan du kan lave cross over imellem de forskellige metoder han bruger og at man selvfølgelig må ned og rette de kohasede bagben..

 

Jeg har aldrig hørt at Gerard mener at alle racer skal vises på samme måde. Men tvært imod så fortæller han om de forskellige karaktertræk i de forskellige racer. Og at der er forskellige måder racerne bliver vist bedst på.

 

nej det er slet ikke ensbetydende med ubehag at man holder i halsbånd og hale eller at man flytter hundens ben. Det gør jeg også selv hvis det er det der skal til. Men der er mange måder at gøre det på !!! Og det er ikke sjældent at man ser hunde der bliver holdt op i halsbånden hvis den ikke lige står eller bare acceptere at bliver hårdhændet behandlet. Og ofte uden samarbejde mellem hund og handler. Det er bare ikke noget for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Som sagt har jeg aldrig selv været til hans kurser. Og tror ikke engang jeg kender nogen der har. Sidder og tænker lidt over, hvor jeg har fået ideen om det med ensartetheden. Det kan meget vel være, at det er noget jeg har læst et eller andet sted.

 

Lyder spændende og en af hans vigtigste pointer er vel - igen noget jeg kun har læst mig til - at man skal smide plejer til siden, og ikke nødvendigvis vise sin hund som alle andre i racen gør - bare fordi det er det man gør.

 

Har selv måtte lave baiting forsøg på freestand med sød lille vims cockertøs, der ikke før var blevet stillet. Netop fordi alt andet havde været at overskride hendes grænser voldsomt.

 

Fik for nyligt en anden ung spaniel i hænderne - springer - der kun har været udstillet en gang som baby. Heldigvis nåede jeg at have fat i ham en times tid inden det gik løs, så her nåede jeg at klikkertræne mig frem til at han syntes det var udmærket at blive holdt og flyttet rundt på i god ro og orden.

 

Så tilslutter mig absolut koret af, at det skal være behageligt for hunden, og så må plejer finde et andet sted at opholde sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

okay. Jeg troede du havdee været på hans kurser selv eller havde snakket med nogen der har, for du havde meget klar holdning til hvad han er for en og hvad hans holdning er...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, kurset var rigtig fint. Og jeg vil helt sikkert bruge nogle af de ting vi øvede med energi. I forhold til at få hunden til at stå så er det ikke så fjernt fra, hvad jeg plejer. Men jeg vil helt sikkert have mere fokus på sjov og fest med min næste hund. Nelson er jo pensionist.... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

har lige booket plads på næste kursus og er ved at undersøge hvor og hvornår han holder 8 ugerskursus.. jeg MÅ bare lære noget mere.. Og de "bløde" metoder passer perfekt til mig og mine hunde

 

Forresten er min omplacerings hund (2 år) på 3 måneder gået fra, at være meget usikker og utryg ved mig og hvor jeg ikke kunne røre hende på kroppen, til at blive dansk champion på 4 udstillinger. De 4 eneste i hendes liv. Kun trænet efter hans metoder.. Nu kan jeg free stande hende, stacke hende og både jeg og dommerne kan røre hende uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
har lige booket plads på næste kursus og er ved at undersøge hvor og hvornår han holder 8 ugerskursus.. jeg MÅ bare lære noget mere.. Og de "bløde" metoder passer perfekt til mig og mine hunde

 

Forresten er min omplacerings hund (2 år) på 3 måneder gået fra, at være meget usikker og utryg ved mig og hvor jeg ikke kunne røre hende på kroppen, til at blive dansk champion på 4 udstillinger. De 4 eneste i hendes liv. Kun trænet efter hans metoder.. Nu kan jeg free stande hende, stacke hende og både jeg og dommerne kan røre hende uden problemer.

 

Hvor og hvornår er næste kursus :vedikke:Det er flot det du har opnået med Sveske...stort tillykke med det :klap:.Jeg gad godt sådan et 8ugers kursus men så bliver jeg jo nok nød til at flytte til Sverige :damn: og det var nu ikke lige min plan:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

der er ca et handler kursus om måneden.. Der er nord for Stockholm, i cavalierselskkabet som jeg ikke ved hvor holdes, der er i norge og finland. Det næste for mig er i Göteborg første weekend i sep..

 

8 ugers kurset tror jeg kun er i Stockholms området men jeg har kntaktet ham for at få info

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
okay. Jeg troede du havdee været på hans kurser selv eller havde snakket med nogen der har, for du havde meget klar holdning til hvad han er for en og hvad hans holdning er...?

 

Det syntes jeg nu ikke jeg gav udtryk for. Min klare holdning går på, at jeg syntes mange racer ikke vises til deres eget bedste, fordi alle ønsker at free stande.

 

Det eneste jeg sagde om ham var, at jeg havde forståelsen af, at han syntes det var sådan det skulle gøre (at alle racer bør vises ens og i free stand) - hvilket efterfølges af en undren og et spørgsmålstegn. Så det eneste klare ved mit indlæg, tænker jeg er et klart spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippet
der er ca et handler kursus om måneden.. Der er nord for Stockholm, i cavalierselskkabet som jeg ikke ved hvor holdes, der er i norge og finland. Det næste for mig er i Göteborg første weekend i sep..

 

8 ugers kurset tror jeg kun er i Stockholms området men jeg har kntaktet ham for at få info

 

Spændende :slem: overvejer at flytte til Stockholm :lol::lol::lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Det syntes jeg nu ikke jeg gav udtryk for. Min klare holdning går på, at jeg syntes mange racer ikke vises til deres eget bedste, fordi alle ønsker at free stande.

 

Det eneste jeg sagde om ham var, at jeg havde forståelsen af, at han syntes det var sådan det skulle gøre (at alle racer bør vises ens og i free stand) - hvilket efterfølges af en undren og et spørgsmålstegn. Så det eneste klare ved mit indlæg, tænker jeg er et klart spørgsmål?

 

Ok, det var ikke sådan jeg læste det.. Sorry

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...