Hop til indhold

Hejsa! :)


Gæst linemeyer
 Share

Recommended Posts

Gæst linemeyer

Hej allesammen :D

 

Jeg har siddet og luret lidt (okay, meget) her på det seneste, og nu bestemte jeg mig simpelthen for, at jeg også ville være med i snakken. ;-)

 

Mit navn er Line og jeg er 15 år gammel. Jeg bor i Nørresundby nær Aalborg sammen med min mor, og guess what? Min mor har endelig givet mig lov til at købe hund :D Det bliver dog ikke før tidligst om et år, da jeg smutter en tur til Australien som udvekslingsstudent i 10 måneder, men jeg prøver nu alligevel at sætte mig ind i, hvad jeg har gang i.

 

Jeg har villet have hund, siden jeg var 9 år gammel, og - forståeligt nok - har min mor hele tiden sagt nej til at få hund. Nu er jeg så endelig blevet så gammel, at jeg forstår ansvaret, og efter en tur hos en opdrætter, som jeg tog kontakt til bare for at finde ud af, hvad det vil sige at have hund, sagde hun ja.

 

Lige for tiden går jeg med en basset efter skole, og ellers smutter jeg ind og leger og klikkertræner med min nabos dansk-svensk gårdhund eller låner en cairn terrier, der bor lige om hjørnet. Der er dog ikke rigtigt nogen af racerne, der siger mig så meget, men søde er de jo alligevel :mrgreen:

 

Når jeg en gang får hund, vil jeg gerne gå til agility, og jeg glæder mig monster-mega-meget, når jeg lurer rundt i agility-trådene herinde :blink:

 

Hmm, jeg kan ikke komme i tanke om, hvad jeg ellers burde skrive.. Nå, men ellers må I da hellere end gerne spørge :mrgreen:

 

Line

 

Hov, forresten - hvad sker der for, at smileyerne er vildt cool herinde? :banan: <--- Elsker den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hey man, Cairn Terrier er en faaaaantastisk race.. At du bare ved det:-) Og ja det siger jeg selvf. fordi jeg selv har sådan en.. Hehe..

 

Nå men velkommen her til:vinken:

HF er et super sted at være, og du vil kunne få rigtig meget ud af stedet..:-D

 

Stort tillykke med at I endelig skal have hun, også selvom der lige kommer til at gå lidt tid...

 

Har du nogen ide om hvilken type hund du er på udkig efter?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Hey man, Cairn Terrier er en faaaaantastisk race.. At du bare ved det:-) Og ja det siger jeg selvf. fordi jeg selv har sådan en.. Hehe..

 

Nå men velkommen her til:vinken:

HF er et super sted at være, og du vil kunne få rigtig meget ud af stedet..:-D

 

Stort tillykke med at I endelig skal have hun, også selvom der lige kommer til at gå lidt tid...

 

Har du nogen ide om hvilken type hund du er på udkig efter?!

 

Tusind tak! :mrgreen: Jeg glæder mig helt sindssygt, haha :)

 

Jeg er sådan set enig, en cairn terrier ER en fantastisk race :mrgreen: Den hund, jeg "stjæler" en gang imellem, er bare den sødeste hund med utrolig meget gåpåmod, og så er den super kælen og hyggelig. Jeg kan bare bedre lide hunde, der er lidt større, hihi :)

 

Øhm, ja, og jeg får sikkert lidt hug på den her, men jeg vil rigtig gerne have en border :oops: Jeg er godt nok meget obs på ting, jeg skal passe på med mht. den race, for jeg vil i hvert fald ikke stå med en hund af f.eks. rene hyrdelinjer, det ville være utrolig forfærdeligt for både hund og mig! Ellers har jeg også kigget lidt på aussien og papillon :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Velkommen til.

 

jeg er nu sikker på at du nok skal finde den rigtige hund race når den tid kommer. Det bliver spænende, både med rejsen og at se vilken hund du vælger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tusind tak! :mrgreen: Jeg glæder mig helt sindssygt, haha :)

 

Jeg er sådan set enig, en cairn terrier ER en fantastisk race :mrgreen: Den hund, jeg "stjæler" en gang imellem, er bare den sødeste hund med utrolig meget gåpåmod, og så er den super kælen og hyggelig. Jeg kan bare bedre lide hunde, der er lidt større, hihi :)

 

Øhm, ja, og jeg får sikkert lidt hug på den her, men jeg vil rigtig gerne have en border :oops: Jeg er godt nok meget obs på ting, jeg skal passe på med mht. den race, for jeg vil i hvert fald ikke stå med en hund af f.eks. rene hyrdelinjer, det ville være utrolig forfærdeligt for både hund og mig! Ellers har jeg også kigget lidt på aussien og papillon :mrgreen:

 

Nææ hvorfor skulle du få hug?! Der findes heldigvis så mange dejlige racer, så der er nok at vælge imellem..

 

Ja en Cairn terrier er en lille race, så da vi skulle have hund nummer to sagde kæresten at vi skulle have en større hund.. Og det blev så Aussien :-) Fantastisk skøn race.. og der er flere her inde fra der har aussies:hjerte:

 

Og forstår godt at du også er faldet for Borderen.. Der findes et par lækre eksemplare her inde.... og Petrine her indefra har hele to pap som er super dygtige til agility.. Især Petrine ( hunden) ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Hejsa og velkommen :vinken:

 

Dansk-svensk gårhund er altså også en fantastisk hund :engel: Hihi

Og forrygende til agility...

Ej, self. skal du have lige den hund du vil og har tid og oversud, og du virker som en der ansvaret bevidst så jeg er 100% sikker på at du nok skal finde den perfekte hund til dig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Velkommen til.

 

jeg er nu sikker på at du nok skal finde den rigtige hund race når den tid kommer. Det bliver spænende, både med rejsen og at se vilken hund du vælger

 

Mange tak :mrgreen: Jeg tror også, at det kommer, når jeg er hjemme igen, selvom det er svært ikke bare at gå ud og blive skrevet op til en hvalp med det samme, tihi :blink:

 

Nææ hvorfor skulle du få hug?! Der findes heldigvis så mange dejlige racer, så der er nok at vælge imellem..

 

Ja en Cairn terrier er en lille race, så da vi skulle have hund nummer to sagde kæresten at vi skulle have en større hund.. Og det blev så Aussien Fantastisk skøn race.. og der er flere her inde fra der har aussies

 

Og forstår godt at du også er faldet for Borderen.. Der findes et par lækre eksemplare her inde.... og Petrine her indefra har hele to pap som er super dygtige til agility.. Især Petrine ( hunden) ...

 

Jamen det der med borderen, jeg har ligesom bare fået fornemmelsen af - dog ikke herinde fra - at mange vil fraråde en nybegynder at anskaffe sig sådan en hund.

 

Ej, har du en aussie? Cool! :mrgreen: Jeg overvejer den meget, fordi jeg har hørt, at den er meget ligesom borderen, bare med et lavere stressniveau. Er det noget, du kan genkende?

 

Hejsa og velkommen :vinken:

 

Dansk-svensk gårhund er altså også en fantastisk hund :engel: Hihi

Og forrygende til agility...

Ej, self. skal du have lige den hund du vil og har tid og oversud, og du virker som en der ansvaret bevidst så jeg er 100% sikker på at du nok skal finde den perfekte hund til dig :-D

 

Tusind tak, og tak for de rosende ord :mrgreen:

 

Haha, igen må jeg jo gøre mig enig, og igen synes jeg, den er lidt for bette :genert: Men jeg er fuldstændig in love i min nabos hund, hver gang den er ude i haven, skal den liiiiige nusses.. :blink:

 

 

Og sådan helt generelt, er der egentlig nogle af jer, der har erfaring med at have hund, imens man studerer? For det ville jeg jo komme til at have :mrgreen:

 

 

Edit: Fejl ved smileyerne :3

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Rigtig hjertelig velkommen.

 

Det lyder som om du er kommet til det rette forum :blink:

 

Mange tak :mrgreen: Og ja, det er jeg også sikker på, jeg er! :) Det eneste, jeg ikke synes er helt rigtigt, er mangel på hund her i hjemmet, tihi (: Men hvem ved, måske er jeg heldig at blive placeret et sted med hund, når jeg kommer til Australien :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Ja puhaaa, vendte tiden kan være grusom :lol:

 

Din planlægning ser go ud og jeg er ret sikker på at tiden nu nok skal gå hurtigt alligevel, med alt det du skal :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Ja puhaaa, vendte tiden kan være grusom :lol:

 

Din planlægning ser go ud og jeg er ret sikker på at tiden nu nok skal gå hurtigt alligevel, med alt det du skal :-)

 

Det håååååber jeg, den gør, selvom jeg selvfølgelig ikke må glemme at nyde turen til Aussieland :mrgreen:

 

Min mor er bare sådan lidt "synes du ikke, du vil finde et job først?", og jeg er sådan lidt "nej"-agtig, haha :P Ej okay, sådan helt seriøst, så har vi aftalt, at når den perfekte hvalp er klar, så er den altså klar, om det så er lige når jeg er kommet hjem, eller et år senere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Det håååååber jeg, den gør, selvom jeg selvfølgelig ikke må glemme at nyde turen til Aussieland :mrgreen:

 

Min mor er bare sådan lidt "synes du ikke, du vil finde et job først?", og jeg er sådan lidt "nej"-agtig, haha :P Ej okay, sådan helt seriøst, så har vi aftalt, at når den perfekte hvalp er klar, så er den altså klar, om det så er lige når jeg er kommet hjem, eller et år senere :)

 

Min mand har familie der over og du kommer helt sikkert til at nyde turen :-)

 

Ja præcis det skal være rigtigt for både dig og din kommende hundeven. Når man har hund har man jo ikke sin fulde frihed mere :-). og det er jo vigtigt at tænke over, " især hvis du bliver vild og ustyrlig efter rejsen :roll: he he

nejjjj det var bare for sjov ":banan:

 

Du skal nok blive en go hunde ejer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Min mand har familie der over og du kommer helt sikkert til at nyde turen :-)

 

Ja præcis det skal være rigtigt for både dig og din kommende hundeven. Når man har hund har man jo ikke sin fulde frihed mere :-). og det er jo vigtigt at tænke over, " især hvis du bliver vild og ustyrlig efter rejsen :roll: he he

nejjjj det var bare for sjov ":banan:

 

Du skal nok blive en go hunde ejer :-)

 

Det er jeg heller ikke i tvivl om :mrgreen: Jeg har bare nærmest ikke fået noget som helst at vide endnu, så jeg aner intet om, hvor i Australien jeg kommer hen, eller hvilken familie, jeg kommer til at bo ved. Så jeg er ved at blive lidt utålmodig her, haha :blink:

 

Nej, og det har jeg også tænkt meget over, for det er jo ikke bare sådan lige at smutte over på den anden side af jorden så. Men jeg tror nu, det mere er min mor, der synes, det er en lille smule træls ikke at kunne tage nogen steder hen, uden det skal være planlagt. Heldigvis bor vi et sted, hvor alle bare er supersøde, og jeg har blandt andet en veninde, som er vild med hunde, der gerne vil hjælpe til i ny og næ :mrgreen:

 

Jeg har et spørgsmål - hvad filan betyder den der "tak"-knap? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Det er jeg heller ikke i tvivl om :mrgreen: Jeg har bare nærmest ikke fået noget som helst at vide endnu, så jeg aner intet om, hvor i Australien jeg kommer hen, eller hvilken familie, jeg kommer til at bo ved. Så jeg er ved at blive lidt utålmodig her, haha :blink:

 

Nej, og det har jeg også tænkt meget over, for det er jo ikke bare sådan lige at smutte over på den anden side af jorden så. Men jeg tror nu, det mere er min mor, der synes, det er en lille smule træls ikke at kunne tage nogen steder hen, uden det skal være planlagt. Heldigvis bor vi et sted, hvor alle bare er supersøde, og jeg har blandt andet en veninde, som er vild med hunde, der gerne vil hjælpe til i ny og næ :mrgreen:

 

Jeg har et spørgsmål - hvad filan betyder den der "tak"-knap? :hmm:

 

UUUh så går du jo rundt om dig selv. Håber du kommer til en god familie og et godt sted.

 

Heldigvis er vi så forskellige og jeg giver gerne afkald på mange ting for at være sammen med mine hunde :-) og din mor er din mor og du er dig :-)

 

Tak knappen er der ikke nogen regl om, men man bruger den til at sige tak fordi skrev tilbage eller vis du ser en der har skrevet nået du syntes er godt skrevet - nået du er enig i. Når folk visser billeder af deres hund så viser man lige ved at trykke på tak for at forlov til at se den smukke hunde basse :-) eller fordi folk har reddet en hund - gjort nået godt.

 

Karma knappen kan du bruge for at vise at du føler med dem eller igen de har gjort nået som er virkelig flot. du finder selv din måde at bruge de knapper på med tiden er jeg sikker på.

 

Er du Line med en hvid cain terrie :-) fra et andet sted om jeg må spørger, du minder meget om en jeg hjælp med et billede.... :-)"Det kunne da være lidt sjovt vis det var dig " :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
UUUh så går du jo rundt om dig selv. Håber du kommer til en god familie og et godt sted.

 

Heldigvis er vi så forskellige og jeg giver gerne afkald på mange ting for at være sammen med mine hunde :-) og din mor er din mor og du er dig :-)

 

Tak knappen er der ikke nogen regl om, men man bruger den til at sige tak fordi skrev tilbage eller vis du ser en der har skrevet nået du syntes er godt skrevet - nået du er enig i. Når folk visser billeder af deres hund så viser man lige ved at trykke på tak for at forlov til at se den smukke hunde basse :-) eller fordi folk har reddet en hund - gjort nået godt.

 

Karma knappen kan du bruge for at vise at du føler med dem eller igen de har gjort nået som er virkelig flot. du finder selv din måde at bruge de knapper på med tiden er jeg sikker på.

 

Er du Line med en hvid cain terrie :-) fra et andet sted om jeg må spørger, du minder meget om en jeg hjælp med et billede.... :-)"Det kunne da være lidt sjovt vis det var dig " :-)

 

Ja, nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan jeg har det om et år, men lige nu synes jeg jo, at det fedeste i hele verden er hunde, så jeg vil såmænd også gerne give afkald på en masse :-D Men igen, jeg kigger selvfølgelig på det om et års tid :) Jeg tror nu ikke, det gør den store forskel i min interesse i hunde, måske mere at min fritid bliver skåret gevaldigt ned, når jeg kommer på gymnasiet. Men hey, der er en million gymnasieelever, der har 15 timers fritidsjob om ugen, hvorfor skulle jeg så ikke kunne klare en hund? :mrgreen:

 

Hmm, en hvid cairn terrier, det tror jeg ikke.. Jeg har gået med et par westies for 100 år siden, men ikke en hvid cairn terrier, så det har vist ikke været mig ;-) Men det kunne da have været sjovt! :mrgreen:

 

Mange tak for hjælpen! Så vil jeg da lige afprøve "tak"-knappen, tihi :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak! :mrgreen: Jeg glæder mig helt sindssygt, haha :)

 

 

Øhm, ja, og jeg får sikkert lidt hug på den her, men jeg vil rigtig gerne have en border :oops: Jeg er godt nok meget obs på ting, jeg skal passe på med mht. den race, for jeg vil i hvert fald ikke stå med en hund af f.eks. rene hyrdelinjer, det ville være utrolig forfærdeligt for både hund og mig! Ellers har jeg også kigget lidt på aussien og papillon :mrgreen:

 

Nej, nej! Du får skam ingen hug ;-)

Bare lige til info, så er der skam intet skrækkeligt i at stå med en hund af rene hyrdelinjer. De er ikke mere aktive eller mere stressede end hunde af udstillingslinjer :-D

 

Det lyder rigtig spændende med dit projekt hund - jeg glæder mig til at høre hvilken race du ender med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Nej, nej! Du får skam ingen hug ;-)

Bare lige til info, så er der skam intet skrækkeligt i at stå med en hund af rene hyrdelinjer. De er ikke mere aktive eller mere stressede end hunde af udstillingslinjer :-D

 

Det lyder rigtig spændende med dit projekt hund - jeg glæder mig til at høre hvilken race du ender med!

 

Nej, det har du nok ret i, i hvert fald med de fleste af dem :mrgreen: Hende opdrætteren, jeg har snakket med, har dog en af rene hyrdelinjer, og den stresser fuldstændig vildt, selvom jeg ikke tror, det kun er det med rene hyrdelinjer, der har noget at sige. For mig er det nok mere en blanding af udstillings- og hyrdelinjer :mrgreen: Men den tid den sorg ;-)

 

Jeg er også ret spændt på, hvilken race det ender med, for jeg er overhovedet ikke sikker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Ja, nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan jeg har det om et år, men lige nu synes jeg jo, at det fedeste i hele verden er hunde, så jeg vil såmænd også gerne give afkald på en masse :-D Men igen, jeg kigger selvfølgelig på det om et års tid :) Jeg tror nu ikke, det gør den store forskel i min interesse i hunde, måske mere at min fritid bliver skåret gevaldigt ned, når jeg kommer på gymnasiet. Men hey, der er en million gymnasieelever, der har 15 timers fritidsjob om ugen, hvorfor skulle jeg så ikke kunne klare en hund? :mrgreen:

 

Hmm, en hvid cairn terrier, det tror jeg ikke.. Jeg har gået med et par westies for 100 år siden, men ikke en hvid cairn terrier, så det har vist ikke været mig ;-) Men det kunne da have været sjovt! :mrgreen:

 

Mange tak for hjælpen! Så vil jeg da lige afprøve "tak"-knappen, tihi :mrgreen:

 

Næææ nu må vi jo se, der er jo lang tid til. om du kan klare en hund, det er jo kun dig selv og din mor der kan vide det med sikkerhed :-) Nogen er til hund andre taber interessen :-)

 

Ja en hvede farvet cain terrie du skriver jo selv at du sommertider låner en lige om hjørnet. i ts start.

Det er nok din tvilling så. bare sjovt som i skriver ens....... m.m

 

Ja du finder en måde at bruge knapperne på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
Næææ nu må vi jo se, der er jo lang tid til. om du kan klare en hund, det er jo kun dig selv og din mor der kan vide det med sikkerhed :-) Nogen er til hund andre taber interessen :-)

 

Ja en hvede farvet cain terrie du skriver jo selv at du sommertider låner en lige om hjørnet. i ts start.

Det er nok din tvilling så. bare sjovt som i skriver ens....... m.m

 

Ja du finder en måde at bruge knapperne på :-)

 

Ahh, hvedefarvet! Jeg syntes nok, det lød lidt mystisk, haha. Men ja, jeg låner en cairn terrier en gang imellem, men jeg tror ikke, det har været mig. Det er nu ellers lidt pudsigt alligevel ;-) Tror, der er mange teenagere, der skriver på en måde, der ligner min :mrgreen:

 

Jeg håber bestemt ikke, jeg taber interessen, men det tror jeg heller ikke rigtigt, jeg er i risikozonen for. Nu har jeg jo villet have hund de sidste 6 år, og interessen er bestemt ikke faldet, nærmere steget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf
Ahh, hvedefarvet! Jeg syntes nok, det lød lidt mystisk, haha. Men ja, jeg låner en cairn terrier en gang imellem, men jeg tror ikke, det har været mig. Det er nu ellers lidt pudsigt alligevel ;-) Tror, der er mange teenagere, der skriver på en måde, der ligner min :mrgreen:

 

Jeg håber bestemt ikke, jeg taber interessen, men det tror jeg heller ikke rigtigt, jeg er i risikozonen for. Nu har jeg jo villet have hund de sidste 6 år, og interessen er bestemt ikke faldet, nærmere steget :mrgreen:

 

nej i har same valg af hund m.m, men lad det nu ligge det betyder ikke nået, Den line jeg snakker om lod bare som om det var hendes hund og jeg forstod hende godt selvom hun aldrig sage det direkte, men sommetider hjælper man en fordi det ikke vil skade nogen og hundens ejer var jo indforstået, jeg har selv været barn og gået med mange hunde fra jeg var 8 år, samt hjulpet min faster i hendes mops kennel. fik min første da jeg var 17 år og har så haft en flok på mellem 3 og 4 hunde lige siden. Men den Line jeg måske troede du var - elskede hunde lige så højt som du og border collie var en drømme hund m.m. derfor spurte jeg :-).

 

Nej hvem kan leve uden hunden he he. jeg glæder mig til at høre om alle dine hunde oplevelser og fremtide hunde her på HF :lol:

sikker på du vi møde mange skønne hunde på din rejse, måske du helt uvendtet falder for en du aldrig havde tænkt på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linemeyer
nej i har same valg af hund m.m, men lad det nu ligge det betyder ikke nået, Den line jeg snakker om lod bare som om det var hendes hund og jeg forstod hende godt selvom hun aldrig sage det direkte, men sommetider hjælper man en fordi det ikke vil skade nogen og hundens ejer var jo indforstået, jeg har selv været barn og gået med mange hunde fra jeg var 8 år, samt hjulpet min faster i hendes mops kennel. fik min første da jeg var 17 år og har så haft en flok på mellem 3 og 4 hunde lige siden. Men den Line jeg måske troede du var - elskede hunde lige så højt som du og border collie var en drømme hund m.m. derfor spurte jeg :-).

 

Nej hvem kan leve uden hunden he he. jeg glæder mig til at høre om alle dine hunde oplevelser og fremtide hunde her på HF :lol:

sikker på du vi møde mange skønne hunde på din rejse, måske du helt uvendtet falder for en du aldrig havde tænkt på :-)

 

Ej, det var da sjovt! Så kan jeg godt forstå, du måske tænkte, det kunne være mig :-)

 

Ja, hvem ved, måske tager jeg en dingo med hjem i kufferten :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...