Hop til indhold

Min Bamse


Gæst bufast
 Share

Recommended Posts

Gæst bufast

Har ikke så mange billeder af den i nu men der skal nok komme flere, men det er en han, og jeg tror ikke det var en rigtig opdrætter, vi har ikke fået stamtavlen i nu da den skulle i mit navn og det er ferie lukket lige nu, men den skulle ikke have nogen af de kendte sygdomme den har fået et chek, men skal til egen dyrlæge om ca 14 dage, så får jeg lige ham til og chekke den efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke er en "rigtig" opdrætter, så er det vel heller ikke en DKK stambog fx? :confused:

 

Ja god ide med dyrlæge - helt op til 80 % af Cavalierne har hjertefejl (nogle endda i en meget tidlig alder).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok men er det ikke godt nok den den fra dru

 

Jeg ville have valgt en Cavalier fra DKK, hvis jeg skulle have sådan en hund.

 

Men dermed ikke sagt at een fra DRU ikke kan have samme strikse krav til avlen - så det behøver ikke være dårligt.

 

Det er mest fordi Cavalien er en modehund og mange avler på revl og krat = syge hunde i en ung alder :( Både hjerte og øjne. Det er ikke nok bare at lytte på een hund, den skal scannes også.

 

Jeg tror, det er den hunderace, der døjer mest mest hjertet overhovedet.

 

Du kan læse mere her: http://www.cavalierklubben.dk/

 

Jeg er på ingen måde ekspert, men kender en smule til racen :-) De har det skønneste sind og er enormt charmerende :-D

 

Han er i hvert fald smuk din bette vaps - vil glæde mig til flere billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hej Bufast

 

Først og fremmest et stort tillykke med din skønne lille Bamse - han er bare slet ikke til at stå for, men det behøver jeg vist ikke fortælle dig, vel? ;-)

 

Hvad angår DRU vs. DKK, så ville en DKK-stamtavle jo ikke have været nogen garanti for at der aldrig opstod sundhedsproblemer, ligesom hans DRU-stamtavle naturligvis heller ikke er nogen garanti for at der VIL opstå problemer. Livet er fuldt af overraskelser, du ved: tager man en paraply med når man går ud, kan man være næsten sikker på det IKKE begynder at regne, og den slags. Vi kan ikke gardere os fuldt ud mod noget som helst. Det en DKK-stamtavle kunne have gjort, var at give en lidt formindsket risiko for sundhedsproblemer og ja, det havde da absolut været værd at have, men sket er sket, nu er han flyttet ind og DKK eller DRU, så er han absolut ikke mindre skøn - skal vi ikke vælge at tro på, at I får mange pragtfulde år sammen? Så kan du altid, en gang om 50 år eller mere(!!!) vælge en DKK-hund næste gang, ikke fordi det gik grueligt galt med Bamse, men bare fordi en ekstra gardering aldrig kan skade. Nyd du bare din lille hund :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Nogle DRU opdrættere tjekker for arvelige sygdomme som hjertefejl, på lige fod med DKK opdrættere. Hvis du er i tvivl om hans sundhed, så spørg opdrætteren:blink:

 

Tillykke med ham, han ser super lækker ud:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Er lidt træt af jeg nu ikke har købt den ved dkk men jeg håber på den ikke fejler noget

 

Han ser skøn ud :lun:

 

Nyd du ham bare, mange opdrættere i DRU er på højde med DKK! Nogle i DKK er ikke på højde med andre i DRU, så lad os håbe at i har købt ham et godt sted og du har jo fået at vide at han er grundigt undersøgt, og det går jeg ud fra forældrerne også er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...