Gæst Verawang Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hej Fald over dette foder og synes umiddelbart det lydder meget godt. Hvad siget HF's foder-ekspert-panel? Dette er plukket fra http://timberwolforganics.com/ og er for foderet wild and natural, der findes flere varianter, dette er vist det med mest protein og mindst kulhydrat. Wild & Natural is a high performance, Grain Free formula A formulation that actually simulates the natural diet of a wolf in the wild, but in a dry form. Wild and Natural is a special low ash, low fiber, high performance diet that contains high levels of very digestible ingredients and concentrated sources of nutrients essential for growth and has been designed for dogs who have a need for high levels of nutrients. WILD & NATURAL DRY™ Ingredients: Chicken Meal, Chicken, Chicken Fat, Dried Potato Product, Salmon Meal, Natural Flavors, Salmon Oil, Dried Egg Product, Dried Kelp, Dehydrated Alfalfa Meal, Dried Carrots, Dried Celery, Dried Beets, Dried Parsley, Dried Lettuce, Dried Watercress, Dried Spinach, Dried Tomato Pomace, DL-Methionine, Dried Whey Product, Casein, Potassium Chloride, Salt, Lecithin, Taurine, Brewers Dried Yeast, Dried Saccharomyces cerevisiae Fermentation Solubles, Dried Lactobacillus acidophilus Fermentation Product, Dried Bacillus subtilis Fermentation Product, Dried Bifidobacterium thermophilum Fermentation Product, Dried Bifidobacterium longum Fermentation Product, Dried Enterococcus faecium Fermentation Product, Zinc Amino Acid Complex, Choline Chloride, Iron Amino Acid Complex Vitamin E Supplement, Manganese Amino Acid Complex, Copper Amino Acid Complex, Vitamin B12 Supplement, Vitamin A Acetate, Niacin, Calcium Pantothenate, Vitamin D3 Supplement, Riboflavin, Folic Acid, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine Hydrochloride, Biotin, Cobalt Proteinate, Potassium Iodide, Sodium Selenite, Mixed Tocopherols (a natural preservative), Citric Acid, Yucca Schidigera Extract, Rosemary Extract. GUARANTEED ANALYSIS Crude Protein min. 36% Crude Fat min. 18% Crude Fiber max. 2.5% Moisture max. 9% Ash max. 5% Calcium 1.4% Phosphorous 1.1% Copper 16 mg/kg Vitamin A 22,000 IU/kg Vitamin D 1,200 IU/kg Vitamin E 350 IU/kg *Taurine min. .17% *Omega-6 Fatty Acids 3.4% *Omega-3 Fatty Acids 1.2% *Not recognized as an essential nutrient by AAFCO Dog Food Nutrient Profile. CALORIE CONTENT (Calculated) Kcal/kg 3,980 Kcal/cup 564 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 14, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2008 Hej Fald over dette foder og synes umiddelbart det lydder meget godt. Hvad siget HF's foder-ekspert-panel? Dette er plukket fra http://timberwolforganics.com/ og er for foderet wild and natural, der findes flere varianter, dette er vist det med mest protein og mindst kulhydrat. Det ser ligeså godt/skidt ud som alle de andre amerikanske prodikter indenfor hundefoder. Men skal jeg være lidt negativ ( og det har jeg jo rygte for atvære) så er det en noget overfyldt indholdsfortagnelse som fylder godt men som ikke gør den almindeklige forbruger meget klogere. Jeg "hakker" den lige i stykker. Wild & Natural is a high performance, Grain Free formula A formulation that actually simulates the natural diet of a wolf in the wild, but in a dry form. Salgs pladder ,men romantikken lever. Wild and Natural is a special low ash, low fiber, high performance diet that contains high levels of very digestible ingredients and concentrated sources of nutrients essential for growth and has been designed for dogs who have a need for high levels of nutrients. Eller på dansk: Et foder til aktive hunde. WILD & NATURAL DRY™ "naturlig tørret" Hmmm Ingredients: Chicken Meal, Chicken, Chicken Fat, Dried Potato Product, Salmon Meal, Natural Flavors, Salmon Oil, Dried Egg Product, Det er egentligt nok at vide at hoved ingrediensen er Kyllinge kød, Kylling,kyllinge fedt, tørrede kartoffel produkt ( hvad det så er) Lakse kød, naturlige smagsstoffer ( Boullion???) lakse olie og tørrede ægge produkter. Dried Kelp, Dehydrated Alfalfa Meal, Dried Carrots, Dried Celery, Dried Beets, Dried Parsley, Dried Lettuce, Dried Watercress, Dried Spinach, Dried Tomato Pomace, DL-Methionine, Dried Whey Product, Casein, Potassium Chloride, Salt, Lecithin, Taurine, Brewers Dried Yeast, Følgende påstås naturligt for en vild ulv. Hmm Tang. Boghvede. Gulerødder. Seleri. Beder. Persille. Salat. Brøndkarse. Spinat. Tomat puré. B-vitamin. Tørret Valle protein. Kasein. ( mælkeprotein) Kalium Klorid ( salt) Salt (natrium Klorid) Lecithin (Lecithin kan anvendes som erstatning for animalske (mættede) fedtstoffer) Taurin (aminosyre) Gær. Dried Saccharomyces cerevisiae Fermentation Solubles, Dried Lactobacillus acidophilus Fermentation Product, Dried Bacillus subtilis Fermentation Product, Dried Bifidobacterium thermophilum Fermentation Product, Dried Bifidobacterium longum Fermentation Product, Dried Enterococcus faecium Fermentation Product, Zinc Amino Acid Complex, Choline Chloride, Iron Amino Acid Complex Vitamin E Supplement, Manganese Amino Acid Complex, Copper Amino Acid Complex, Vitamin B12 Supplement, Vitamin A Acetate, Niacin, Calcium Pantothenate, Vitamin D3 Supplement, Riboflavin, Folic Acid, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine Hydrochloride, Biotin, Cobalt Proteinate, Potassium Iodide, Sodium Selenite, Mixed Tocopherols (a natural preservative), Citric Acid, Yucca Schidigera Extract, Rosemary Extract. Ovenstående er en opremsning af mælkesyre bakterier som hunde/ eller ulve næppe vil have i deres tarmsystem ad naturlig vej. Det er deres mavesyre nemlig for stærk til. Der nævnes endvidere et par krydderurter og jeg skal hilse fra mine hunde at de aldrig rør nogle af de nævnte så jeg tvivler på at en "naturlig ulv" ville gøre dette. GUARANTEED ANALYSIS Crude Protein min. 36% Crude Fat min. 18% Crude Fiber max. 2.5% Moisture max. 9% Ash max. 5% Calcium 1.4% Phosphorous 1.1% Copper 16 mg/kg Vitamin A 22,000 IU/kg Vitamin D 1,200 IU/kg Vitamin E 350 IU/kg *Taurine min. .17% *Omega-6 Fatty Acids 3.4% *Omega-3 Fatty Acids 1.2% *Not recognized as an essential nutrient by AAFCO Dog Food Nutrient Profile. CALORIE CONTENT (Calculated) Kcal/kg 3,980 Kcal/cup 564 Der er ingen tvivl om at det er et glimrende produkt sammenlignet med andre foder produkter. Desværre nævner producenten så mange ting i sin liste at forbrugeren i mine øjne vildledes. Eksempelvis må man ikke ,i Danmark, deklarere vitaminer som i deres naturlige sammenhænd fra råstofferne. Men udelukkende deklarere de der er tilsat, for derved at give en garanti for indholdet. Det minder til forveksling om Eaglepack, som også er et glimrende produkt, men ikke specielt fantastisk i mine øjne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 14, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2008 Det er et vældig højt proteinindhold. Og så tænker jeg hvad skal "naturlig smag" i et foder der skulle være lavet på alt det dejlige kød? Kødet burde give smag nok i sig selv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 (rettet) Det er et vældig højt proteinindhold. Og så tænker jeg hvad skal "naturlig smag" i et foder der skulle være lavet på alt det dejlige kød? Kødet burde give smag nok i sig selv... Jeg finder ikke protein indholdet særligt højt. Man skal jo huske på at det er et tørret produkt så det faktiske protein indhold er ca det halve når hunden har drukket vand. Så svarer det faktisk til protein indholdet i fersk kød, der ligger på 15-20 % Desuden mener jeg ikke at hunde smager på deres mad som vi gør ,så smagstilsætning er noget pladder. Jeg skrev før at det mindede om et andet amerikansk produkt og de har også samme udregningsmetode. For lægger man tallene sammen så giver det lige omkring 75 % og så er der altså ca. 25 % der "mangler" i posen. Og lur mig om det ikke er et eller andet fyldstof ,så som kartofler som der står i indholdsfortegnelsen. Hvlket så igen vil sige at alle de ingredienser der kommer efter "tørret kartoffel produkt" er i meget små mængder. Da produktet muligvis indeholder 25 % kartoffel produkt så fårstår jeg bedre at de er nødig at tilsætte :Saccharomyces cerevisiae: som er en kraftig sukker nedbrydende ølgær. ( som de så lige nævner igen længere ned i teksten) og som findesnaturligt på skallen af druer ,kirsebær og blommer. Men med det store indhold af sukker der er i tørrede kartofler (ca 60%) så er det faktisk lidt i over kanten med sukkeret Redigeret Juli 15, 2008 af Priceman Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Jeg finder ikke protein indholdet særligt højt. Man skal jo huske på at det er et tørret produkt så det faktiske protein indhold er ca det halve når hunden har drukket vand.Så svarer det faktisk til protein indholdet i fersk kød, der ligger på 15-20 % Desuden mener jeg ikke at hunde smager på deres mad som vi gør ,så smagstilsætning er noget pladder. Jeg skrev før at det mindede om et andet amerikansk produkt og de har også samme udregningsmetode. For lægger man tallene sammen så giver det lige omkring 75 % og så er der altså ca. 25 % der "mangler" i posen. Og lur mig om det ikke er et eller andet fyldstof ,så som kartofler som der står i indholdsfortegnelsen. Hvlket så igen vil sige at alle de ingredienser der kommer efter "tørret kartoffel produkt" er i meget små mængder. Da produktet muligvis indeholder 25 % kartoffel produkt så fårstår jeg bedre at de er nødig at tilsætte :Saccharomyces cerevisiae: som er en kraftig sukker nedbrydende ølgær. ( som de så lige nævner igen længere ned i teksten) og som findesnaturligt på skallen af druer ,kirsebær og blommer. Men med det store indhold af sukker der er i tørrede kartofler (ca 60%) så er det faktisk lidt i over kanten med sukkeret I forhold til andre tørfoderprodukter er der 10 - 13% mere protein i. Jeg bryder mig ikke om "produkter" da alt kan skjule sig under den betegnelse. Kartoffelprodukter kunne f.eks. være chips. Betegnelsen "kyllling" kan også gemme på hvad som helst fra kyllingen. Men ligegydigt hvilket fuldfoder man dissekerer så kommer man aldrig i bund da der som nævnt kan gemme sig rigtig meget bag de forskellige betegnelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Du kan læse en kritik af det her Jeg er ikke enig i alt på denne testside, men en vigtig ting er jeg enig med dem i, og det er at ingredienserne er vigtige, det er vigtigt hvad vi putter i vores hunde!! http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showcat.php/cat/3/page/3 Prøv fx at se den kritik RC, Hills og mange af de andre fodertyper vi ofte bruger her i landet får, de får ikke så pæn omtale at det gør noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Jeg finder ikke protein indholdet særligt højt. Man skal jo huske på at det er et tørret produkt så det faktiske protein indhold er ca det halve når hunden har drukket vand.Så svarer det faktisk til protein indholdet i fersk kød, der ligger på 15-20 % Desuden mener jeg ikke at hunde smager på deres mad som vi gør ,så smagstilsætning er noget pladder. Jeg skrev før at det mindede om et andet amerikansk produkt og de har også samme udregningsmetode. For lægger man tallene sammen så giver det lige omkring 75 % og så er der altså ca. 25 % der "mangler" i posen. Og lur mig om det ikke er et eller andet fyldstof ,så som kartofler som der står i indholdsfortegnelsen. Hvlket så igen vil sige at alle de ingredienser der kommer efter "tørret kartoffel produkt" er i meget små mængder. Da produktet muligvis indeholder 25 % kartoffel produkt så fårstår jeg bedre at de er nødig at tilsætte :Saccharomyces cerevisiae: som er en kraftig sukker nedbrydende ølgær. ( som de så lige nævner igen længere ned i teksten) og som findesnaturligt på skallen af druer ,kirsebær og blommer. Men med det store indhold af sukker der er i tørrede kartofler (ca 60%) så er det faktisk lidt i over kanten med sukkeret De ca. 25 % der mangler, er kulhydrat. Det er så godt som aldrig nævnt på poserne. Men der er jo altid kulhydratholdige ingredienser i, som f.eks kartofler, ris, roer. Og de fleste andre vegetabilske produkter indeholder også kulhydrat. Fødevarer kan indeholde tre kilder til energi: Protein, fedt og kulhydrat. Uanset om det er til mennesker eller dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 De ca. 25 % der mangler, er kulhydrat. Det er så godt som aldrig nævnt på poserne. Ja, de er kulhydrat, og kilden til det kulhydrat er højst sandsynligt kartoffel Men der er jo altid kulhydratholdige ingredienser i, som f.eks kartofler, ris, roer. Ja desværre. For det er ikke en ingrediens hunde har brug for. Men så snart det skal være et tørfoder så kan det ikke være anderledes. Og man kan så spørge sig selv hvordan det kan være at især de amerikanske mærker ikke skriver det på deres ingredienslister. Og de fleste andre vegetabilske produkter indeholder også kulhydrat. Øhhh jaae?? De fleste vegetabilske produkter ER kulhydrater. Fødevarer kan indeholde tre kilder til energi: Protein, fedt og kulhydrat. Uanset om det er til mennesker eller dyr. Helt præcis så findes der 4 former for energigivende stoffer. Som du også nævner Kulhydrater. som giver ca 17 kj pr. gram Proteiner. som også giver ca 17 kj pr. gram Fedt. som giver ca 30 kj pr. gram Samt Alkoholer. som giver ca 38 kj pr. gram. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Du kan læse en kritik af det her Jeg er ikke enig i alt på denne testside, men en vigtig ting er jeg enig med dem i, og det er at ingredienserne er vigtige, det er vigtigt hvad vi putter i vores hunde!! http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showcat.php/cat/3/page/3 Prøv fx at se den kritik RC, Hills og mange af de andre fodertyper vi ofte bruger her i landet får, de får ikke så pæn omtale at det gør noget.. Faktisk er der ikke ret mange , om nogen, der får gode karrakterer. Ja Ja de kan anbefale foderet men alle som een har lige et eller andet der kunne være bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Helt præcis så findes der 4 former for energigivende stoffer. Som du også nævner Kulhydrater. som giver ca 17 kj pr. gram Proteiner. som også giver ca 17 kj pr. gram Fedt. som giver ca 30 kj pr. gram Samt Alkoholer. som giver ca 38 kj pr. gram. Jaha... jeg tænkte på at nævne alkohol osse... men så syntes jeg ikke, det havde relevans i denne forbindelse... forresten, både fedt og protein kan da være vegetabilsk.. Så vegetabilske produkter ER ikke udelukkende kulhydrater. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juli 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2008 Helt præcis så findes der 4 former for energigivende stoffer. Som du også nævner Kulhydrater. som giver ca 17 kj pr. gram Proteiner. som også giver ca 17 kj pr. gram Fedt. som giver ca 30 kj pr. gram Samt Alkoholer. som giver ca 38 kj pr. gram. Ja der er jo en god grund til at folk på slankekur skal holde sig fra alkohol :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Ja der er jo en god grund til at folk på slankekur skal holde sig fra alkohol :blink: Ja hehe. Og man er ikke i tvivl om hvor hurtigt det optages i kroppen. hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Ja hehe. Og man er ikke i tvivl om hvor hurtigt det optages i kroppen. hehe Nej det er man da ikke - det er så bare nogle gange kroppen ikke kan huske hvilken aftale man har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Timberwolf, synes jeg, er et af de firmaer som 'lyder' til at have et godt produkt - fordi de bruger ord som nature, organic, og så videre. Derfor har det også lidt det ry, tror jeg, blandt nogle amerikanere, at det er et foder af høj kvalitet. Men dem som kigger bare en smule nærmere (som mange af svarene herinde viser) holder sig væk fra timberwolf Fra bagsiden af medaljen er der en del som mener, at timberwolf har problemer med 'ærlighed' på mange måder: - Foderet i posen stemmer ikke overens med hvad der står i varebetegnelsen. - Det er svært at få præcis information fra firmaet, eller svar overhovedet. I det hele taget, er der for mange 'uklare' ting. Desuden har de lige tilbagekaldt nogle af deres produkter. Det kan jo ske, men de kan ikke engang (endnu) sige bare lidt om hvad grunden er - hvilket er 'lidt typisk' for timberwolf. Jeg har ikke selv brugt det eller undersøgt det, men det er det indtryk jeg fik af foderet. En jeg kender i USA, brugte det engang og var utilfreds med indholdet da hun åbnede posen. Der var en tydelig ingrediens (kan ikke huske hvad, men f.eks. hele majs) som ikke skulle være der. Hun fik fat i firmaet, og klagede. Ikke noget med at hun fik en undskyldning eller noget. Hun blev bedt om at tage billeder, udfylde formularer osv og endte med at smide det væk og købe et andet produkt, fordi timberwolf blev ved med at køre hende igennem papirarbejde. Fra deres webside: Due to recent reports from some customers, we have ordered that two formulas from three specific dates be pulled from the shelves. These are: Dakota Bison with 'best by date' of 12 Feb 2009 Ocean Blue with 'best by date' of 20 Feb 2009 Ocean Blue with best by date' of 8 March 2009 The reported symptoms include dogs refusing to eat, diarrhea or vomiting. While the problem is inconsistent (not every dog eating food from those dates/bag show the symptoms and not every bag), to err on the side of caution have decided to pull the formulas produced with the above dates. Initial testing has come back negative for problems and further testing is pending results. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Ja der er jo en god grund til at folk på slankekur skal holde sig fra alkohol :blink: Ja hehe. Og man er ikke i tvivl om hvor hurtigt det optages i kroppen. hehe Nej det er man da ikke - det er så bare nogle gange kroppen ikke kan huske hvilken aftale man har "Kendte" jeg Jer ikke bedre, ville jeg sige, at det erfaringerne der her taler :mrgreen: :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 "Kendte" jeg Jer ikke bedre, ville jeg sige, at det erfaringerne der her taler :mrgreen: :blink: Uuuhaaa vi er skam afholdsfolk. Eller en af os er i hvert fald. Rør aldrig det stads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Timberwolf, synes jeg, er et af de firmaer som 'lyder' til at have et godt produkt - fordi de bruger ord som nature, organic, og så videre. Derfor har det også lidt det ry, tror jeg, blandt nogle amerikanere, at det er et foder af høj kvalitet. Men dem som kigger bare en smule nærmere (som mange af svarene herinde viser) holder sig væk fra timberwolf Fra bagsiden af medaljen er der en del som mener, at timberwolf har problemer med 'ærlighed' på mange måder: - Foderet i posen stemmer ikke overens med hvad der står i varebetegnelsen. - Det er svært at få præcis information fra firmaet, eller svar overhovedet. I det hele taget, er der for mange 'uklare' ting. Desuden har de lige tilbagekaldt nogle af deres produkter. Det kan jo ske, men de kan ikke engang (endnu) sige bare lidt om hvad grunden er - hvilket er 'lidt typisk' for timberwolf. Jeg har ikke selv brugt det eller undersøgt det, men det er det indtryk jeg fik af foderet. En jeg kender i USA, brugte det engang og var utilfreds med indholdet da hun åbnede posen. Der var en tydelig ingrediens (kan ikke huske hvad, men f.eks. hele majs) som ikke skulle være der. Hun fik fat i firmaet, og klagede. Ikke noget med at hun fik en undskyldning eller noget. Hun blev bedt om at tage billeder, udfylde formularer osv og endte med at smide det væk og købe et andet produkt, fordi timberwolf blev ved med at køre hende igennem papirarbejde. Fra deres webside: Due to recent reports from some customers, we have ordered that two formulas from three specific dates be pulled from the shelves. These are: Dakota Bison with 'best by date' of 12 Feb 2009 Ocean Blue with 'best by date' of 20 Feb 2009 Ocean Blue with best by date' of 8 March 2009 The reported symptoms include dogs refusing to eat, diarrhea or vomiting. While the problem is inconsistent (not every dog eating food from those dates/bag show the symptoms and not every bag), to err on the side of caution have decided to pull the formulas produced with the above dates. Initial testing has come back negative for problems and further testing is pending results. Jeg ved ikke hvad der er typisk for Timberwolf eller for den sags skyld andre mærker . Men jeg kom til at tænke på al den snak om bæredygtighed, hollisme, økologi og andre modetemaer der tænkes på for tiden. Er det ikke lidt underligt at man tænker på alle disse ting men alligevel vælger et foder der skal en tur over atlanten først.?:hmm: Er det ikke et unødig energifråds at skulle transportere noget så "simpelt" som hundefoder flere 1000 kilometer.? :hmm: Falder hele den økologiske og hollistiske tanke så ikke lidt til jorden?? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Jeg ved ikke hvad der er typisk for Timberwolf eller for den sags skyld andre mærker . Men jeg kom til at tænke på al den snak om bæredygtighed, hollisme, økologi og andre modetemaer der tænkes på for tiden. Er det ikke lidt underligt at man tænker på alle disse ting men alligevel vælger et foder der skal en tur over atlanten først.?:hmm: Er det ikke et unødig energifråds at skulle transportere noget så "simpelt" som hundefoder flere 1000 kilometer.? :hmm: Falder hele den økologiske og hollistiske tanke så ikke lidt til jorden?? :hmm: JO!!! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2008 Jeg ved ikke hvad der er typisk for Timberwolf eller for den sags skyld andre mærker . Men jeg kom til at tænke på al den snak om bæredygtighed, hollisme, økologi og andre modetemaer der tænkes på for tiden. Er det ikke lidt underligt at man tænker på alle disse ting men alligevel vælger et foder der skal en tur over atlanten først.?:hmm: Er det ikke et unødig energifråds at skulle transportere noget så "simpelt" som hundefoder flere 1000 kilometer.? :hmm: Falder hele den økologiske og hollistiske tanke så ikke lidt til jorden?? :hmm: Jeg ved ikke hvad der er "mode" indenfor hundefodring, men jeg ved at der er mange hundeejere som gerne vil give deres hunde det bedste foder. Det de tror er det bedste. At foderet så er økologisk bliver det ikke mindre dårligt af. Hvis du kan anvise foder som har samme egenskaber omkring holisme, så er du velkommen til at henvise til dem. Jeg spiser helst selv økologisk og også frugt og grønt som kommer langvejs fra og har ingen skrupler over det. Helst vælger jeg fair trade varer så jeg føler jeg også gør noget godt for arbejderne omkring produktet. Hvis økologitanken skulle gennemføres totalt her i huset ville det betyde kun danske afgrøder og det vil jeg ikke nøjes med. Priceman nogle gange synes jeg du er lige hellig nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Hvis økologitanken skulle gennemføres totalt her i huset ville det betyde kun danske afgrøder og det vil jeg ikke nøjes med. Husk du så også skulle smide alle rengøringsmidler ud (også dem til personlig hygiejne). Og så ellers ud i haven med skovlen når trangen til at komme af med noget melder sig :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Husk du så også skulle smide alle rengøringsmidler ud (også dem til personlig hygiejne). Og så ellers ud i haven med skovlen når trangen til at komme af med noget melder sig :mrgreen: Rengøringsmidler, hvad taler du om, hvad er det ? Jeg bruger rengøringsmidler og vaskemidler så økologiske som muligt. Ecover har nogle gode produkter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Rengøringsmidler, hvad taler du om, hvad er det ? Jeg bruger rengøringsmidler og vaskemidler så økologiske som muligt. Ecover har nogle gode produkter Skal man leve den økologiske tankegang helt ud så er det også væk med dem, de belaster økosystemet når de bliver procuceret Så ud med dem, alle elektriske apparater i huset - som også lige skal fjernes og bilen :hmm:ja den skal lige skiftes ud med traveskoene, men husk læderet skal jo komme fra koen der har gået i baghaven og er hjemmeslagtet/garvet Find de buske der har store blade når du skal gå tur med skovlen - og så ellers god fornøjelse med den nye livsstil :blink: P.S. Det er nok kun de første 20 år du skal have lidt dårlig samvittighed over hvad det koster økosystemet at få nedbrudt alle de ting du har skullet skaffe dig af med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Skal man leve den økologiske tankegang helt ud så er det også væk med dem, de belaster økosystemet når de bliver procuceret Så ud med dem, alle elektriske apparater i huset - som også lige skal fjernes og bilen :hmm:ja den skal lige skiftes ud med traveskoene, men husk læderet skal jo komme fra koen der har gået i baghaven og er hjemmeslagtet/garvet Find de buske der har store blade når du skal gå tur med skovlen - og så ellers god fornøjelse med den nye livsstil :blink: P.S. Det er nok kun de første 20 år du skal have lidt dårlig samvittighed over hvad det koster økosystemet at få nedbrudt alle de ting du har skullet skaffe dig af med Det er helt i orden jeg deler gerne den dårlige samvittighed med alle I andre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Jeg ved ikke hvad der er "mode" indenfor hundefodring, men jeg ved at der er mange hundeejere som gerne vil give deres hunde det bedste foder. Det de tror er det bedste. Der er self mange ting indenfor hundeverdenen der er "mode" . Og foderet er så en af tingene. At foderet så er økologisk bliver det ikke mindre dårligt af. Jeg siger ikke at det er bedre eller dårligere. Jeg nævner det faktisk ikke. Hvis du kan anvise foder som har samme egenskaber omkring holisme, så er du velkommen til at henvise til dem. Holisme er ikke en egenskab. Det er en filosofisk eller videnskabsteoretisk retning. Om der er nogen foderproducenter udover dem du kender der vedkender sig dette som markedsførings princip er jeg ikke bekendt med. Men i mine øjne falder hele filosofien på gulvet hvis man ignorerer at helheden bør gå helt fra råvarer og til forbrugerens bord eller madskål. "fra jord til bord" som det hedder. Jeg spiser helst selv økologisk og også frugt og grønt som kommer langvejs fra og har ingen skrupler over det. Nu var det jo også foder til hunde jeg snakkede om. Hvis økologitanken skulle gennemføres totalt her i huset ville det betyde kun danske afgrøder og det vil jeg ikke nøjes med. Der er ellers mange rigtigt gode som er nemmere at kontrolere end udenlandske. Helst vælger jeg fair trade varer så jeg føler jeg også gør noget godt for arbejderne omkring produktet. Godt så. Priceman nogle gange synes jeg du er lige hellig nok Hvordan mener du? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2008 Jeg siger ikke at det er bedre eller dårligere. Jeg nævner det faktisk ikke. Nej, men det gør jeg Holisme er ikke en egenskab. Det er en filosofisk eller videnskabsteoretisk retning. Om der er nogen foderproducenter udover dem du kender der vedkender sig dette som markedsførings princip er jeg ikke bekendt med. Men i mine øjne falder hele filosofien på gulvet hvis man ignorerer at helheden bør gå helt fra råvarer og til forbrugerens bord eller madskål. "fra jord til bord" som det hedder. Tak for korrektionen For MIG er den holistiske tankegang en egenskab Nu var det jo også foder til hunde jeg snakkede om. Ja og jeg gik et skridt videre Der er ellers mange rigtigt gode som er nemmere at kontrolere end udenlandske. Men vi gror ikke appelsiner, bananer mv. herhjemme endnu Eller røde linser, hvide bønner, kikærter og den slags som jeg spiser Hvordan mener du? Lige præcis det jeg skrev. Du kan nogle gange virke som om du selv mener, du gør det "rigtige" og så hakker lidt på os andre... Min oplevelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts