Hop til indhold

I fast rutefart...


Gæst Charlie's Mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie's Mor

Charlie elsker at være ude... Og det skal han endelig have lov til... :engel:

 

Men han har en tendens til at være ude, så inde, så ude, så inde... Det er med 5-10 minutters interval... Han er f.eks. lige kommet ind, går lige en runde i stuen og så begynder han at pibe og vil ud igen... :damn::damn: Vi er ved at blive tosset, når vi f.eks ser tv-avis eller andet, da vi kan blive ved med at løbe frem og tilbage... :badr::badr:

 

Skal vi sige nej til ham og bestemme, hvornår han kommer ud?

 

Han skal selvfølgelig ud og tisse og andet, men de andre gange, er bare for hyggens skyld (tror vi)... :vedikke:

 

(Han er helt renlig og vil ikke gøre noget forkert, for så måske, at ødelægge hans renlighed) :oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Det er PRÆCIS ligesom det er her, hver evig eneste aften :rolleyes:.

 

Her vader Obelix også ind og ud hele tiden, og vi er også ved at blive sindsyge :damn:.

 

Vi bryder os heller ikke om at nægte ham adgang til haven for det KAN jo være han skal tisse, og det skal lige passe at det er det han skal den ene gang vi nægter ham adgang ;-).

 

Så jeg lure lige med på dit indlæg for at se om der kommer nogle kloge hoveder på banen ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie's Mor

Buddha: Det ville vi også meget gerne, hvis vi altså ikke boede til leje og det ikke var en glasdør... :blink:

 

Obelix: Piber Obelix også? Charlie, kradser på glasdøren og lyder rigtig ynkelig... Selvom han lige har været ude for 2 min. tidligere og der både tissede og besørgede... :hmm:

 

Jeg prøver, så vidt muligt at distrahere ham med tovtrække-leg i sofaen, men det har en kort frist... :damn:

"Det kunne jo være, at der var en fugl eller to, der skulle jages væk!"

 

Og Charlie har det også med, at hoppe ned fra sofaen, vade lidt rundt (og lave ingenting) og vil op i sofaen igen 2 sek. efter... Men han kan ikke selv komme op igen! Så han står og piber ynkeligt, til vi løfter hans numse op... :stupid::stupid::stupid: Det sker sådan ca. 1000 gange på en dag...:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad døren stå åben?

 

vores dør står åben det meste af døgnet her hvor vejret er godt :5up: så styrer han selv hvor han vil være.

 

I de kolde perioder er jeg ret hård og kontant, han får sine faste gåture og jeg ved at han kan holde sig imellem dem. Hvis han gerne vil ud er det selvfølgelig ok, men hvis han så kommer og vil ind så kommer han ikke ud igen.

 

Der var en del piven de første par dage med den regel, men så accepterede han det og vi har ikke haft et uheld indenfor siden han var helt lille :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan ikke rigtig lade døren stå åben - så blæser den væk :roll: Vi har bygget nyt hus i et nyt kvarter og bare der blæser en lille brise, er døren ved at blæse væk.

 

Chinook er jo kun 9 uger og jeg er bange for at ødelægge hans renlighedstræning, hvis jeg nægter ham at komme ud. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han har en tendens til at være ude' date=' så inde, så ude, så inde... Det er med 5-10 minutters interval... Han er f.eks. lige kommet ind, går lige en runde i stuen og så begynder han at pibe og vil ud igen... :damn::damn: Vi er ved at blive tosset, når vi f.eks ser tv-avis eller andet, da vi kan blive ved med at løbe frem og tilbage... :badr::badr: [/quote']

 

Haha, det er præcis det samme hjemme hos os. Molly er altid på den forkerte side af døren.:roll:

 

Når hun er ude kommer hun ind, når hun vil. Men hvis hun sidder ved døren og vil ud, så afhænger det meget af, om jeg gider at rejse på det pågældende tidspunkt. Som regel holder hun op med at nedstirre mig og pive efter et par minutter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan ikke rigtig lade døren stå åben - så blæser den væk :roll: Vi har bygget nyt hus i et nyt kvarter og bare der blæser en lille brise, er døren ved at blæse væk.

 

Chinook er jo kun 9 uger og jeg er bange for at ødelægge hans renlighedstræning, hvis jeg nægter ham at komme ud. :confused:

 

kan i ikke få sat en krog i døren eller sætte noget for så den ikke blæser op :hmm: skipper blev renlig meget hurtigt og jeg tror bestemt det var fordi der var mere eller mindre konstant adgang til haven da vi fik ham hjem.

 

Jeg ville heller ikke bruge den "hårde" metode på så lille en hvalp for selvfølgelig skal man være sikker på at den kan holde sig inden man forlanger det af den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

kan i ikke få sat en krog i døren eller sætte noget for så den ikke blæser op :hmm: skipper blev renlig meget hurtigt og jeg tror bestemt det var fordi der var mere eller mindre konstant adgang til haven da vi fik ham hjem.

 

Jeg ville heller ikke bruge den "hårde" metode på så lille en hvalp for selvfølgelig skal man være sikker på at den kan holde sig inden man forlanger det af den :-D

 

Jeg må i Bauhaus i morgen og se om jeg kan finde en god løsning, så døren kan stå åben, for Chinook eeeeeeelsker at være ude :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie's Mor

Tak, for alle de gode råd... :banan:

 

Vi lader også Charlie løbe ud og ind, som egentlig vil i løbet af dagen... Men når aftenen er har meldt sin ankomst, så beder vi ham om at geare ned og ikke skal ud hveranden lidt... :blink: Vi har nemlig også vores lille søn, som helst ikke skal forstyrres med piben, døren op og i osv... :blink: Så om aftenen, får Charlie et tyggeben eller andet, der kan holde han beskæftiget og rolig indtil at vi selv går i seng... :blink:

(Han får selvfølgelig lige den sidste tur i haven, inden sengetid:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...