Hop til indhold

Hvalpehuskeliste!


Audrey
 Share

Recommended Posts

Kære venner,

 

jeg har brug for jeres hjælp (igen!)

 

Jeg er nået frem til, at jeg nok kommer til at hente Audrey hjem i midten af maj, frem for i juni, som har været planen hidtil. Det betyder jo, at jeg pludselig har fået travlt!

hvad er det nu jeg skal sørge for at have i huset når hun kommer?

 

Indtil videre har jeg:

 

madskål, hundepude (til stuen), underlag til den papkasse hun kommer til at ligge i i starten, lidt tyggelegetøj (reb og gummiben), en bamse, vandtæt kong Wubba :klap:, sele, snor, halsbånd til når hun vokser ud af det nuværende, hundetegn, børster og transportabel vandskål.

 

Jeg har tænkt mig at anskaffe følgende:

 

vandskål, underlag til skåle, hundetæpper, flere bamser, bogen Hvalpen af Lone Greva.

 

Jeg vil bestille foder hos Olivers, de har vist også guffere og gnaveben osv.

 

HVAD MANGLER JEG???

 

Økonomien er pt desværre ikke rigtigt til de der fede ting man egentlig godt kan undvære, men vi skal så sandelig ikke mangle noget, så hvis I kan se, at der mangler noget på listen må I meget gerne sige til!

 

Uuuuha jeg er helt rundt på gulvet lige nu. Men med sommerfugle i maven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du mangler i hvertfald Rodalon eller andet rengøringsmiddel ;-) Og riiiiiiigeligt med køkkenrulle og kartoffelmel, hvis I har gulvtæppe :-)

 

Har du have, så gå ned til den nærmeste cykelhandler og hør om du ikke må få en gammel udtjent cykeldæk - godt og billigt udendørs legetøj.

 

Brug et gammel håndklæde som underlag til skåle i første omgang, så er der lidt mere at købe legetøj for ;-)

 

Andre gode ting vil være neglesaks og tægetang.

 

Og mange små godbidder, bideben, marvknogler og andet naturguf, som hun bruge en masse tid på at hygge sig med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - Rodalon mangler du :blink: og hvad med en forsikring :hmm:

 

Ellers er der vist ikke noget graverende, lidt tyggeting måske :hmm: De er altså nøjsomme de små bæster, det er vist mere "forældrene" der ikke kan få købt nok ind :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg stole på det der Vanish, som jeg har stående?? Eller er Rodalon det bedste?

 

Jamen det var også mig jeg tænkte på. jeg er den værste impulskøber i verden, og jeg fristes alt for let ! :oops:

 

Jeg ved ikke om Vanish fjerner lugt og om den desinficerer. Det gør Rodalon og når man bruger det, er sandsynligheden for at vapper udvælger sig det samme sted hver gang, betydeligt mindre. :-)

 

Og det værste er at komme ind i en dyrehandel eller hos en dyrlæge..... Nøj, alle de ting, som uldtotten "absolut" har brug for.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

en børste af en art, skipper smed sin hvalpepels sindssygt hurtigt, så vi blev glade for at kunne børste ham og så er det jo også meget smart at vænne dem til mens de er små.

 

ellers synes jeg du har tænkt på det meste... plaster til dig selv efter sammenstød med hvalpetænder måske :lol:

 

Uf, får jeg brug for plaster? :shock:

 

Jeg har en furminator og så har jeg fået en børste med bløde ståltænder og en "almindelig børste" af min mor. Så må jeg jo se om ikke en af dem kan bruges... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal forresten have et gulvtæppe mere i stuen. Er det bedst at have det på plads inden Audrey kommer, så hun vænner sig til det, eller bliver hun ikke forvirret, hvis jeg venter, til hun kan holde på vandet?

 

Jeg ville vente til hun har fået lidt styr på tisseriet... Tosset at få ødelagt et helt nyt tæppe..

 

Når først hun er flyttet ind rigtigt ind, har vænnet sig til hjemmet og er blevet smask forelsket i sine nye ejere, burde et nyt tæppe ikke hyle hende ud af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf, får jeg brug for plaster? :shock:

 

Jeg har en furminator og så har jeg fået en børste med bløde ståltænder og en "almindelig børste" af min mor. Så må jeg jo se om ikke en af dem kan bruges... :-D

 

jeg har blødt mere end en gang :blink: og så kan du nok også godt sætte dit sokkebudget op for de fleste af dem du har vil ikke overleve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mente nu mest dem du har på fødderne :blink: de er sjove at hive i. Og uden sokker så bider de bare i de bare tæer :shock:

 

hihi godt det er for en begrænset periode det med hvalpebideriet :mrgreen:

 

Uha, ja, "sikkerhedsfodtøj" er en god ide :genert: futter eller clogs kan gøre jobbet ... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen
det går så ikke over :rolleyes: så sent som i går måtte jeg afhente et par trusser ude på græsplænen :stupid:

 

Helt enig, du kan lige så godt sætte posten "undertøj/strømper" op permanent i budgettet.

Vi tømmer ofte Emmas kurv for undertøj og sokker.

Selvom vi giver Emma de gamle sokker så er de nye og helst brugte nu de bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...