Hop til indhold

Macks første udstilling, hvad har jeg dog indladt mig på?


Gæst Stitch
 Share

Recommended Posts

Gæst Stitch

... og jeg er allerede ved at brække mig af nervøsitet.

 

Han har ikke fået en eneste lektion i ringtræning, han er stadig en skør dreng der hopper og danser når han ser nye mennesker :shock::shock::shock:

 

Det skal nok gå virkelig godt :stupid:

 

Jeg har udstillet franske bulldogs i mange år og har helt styr på det - nu skal min tykpandede, fjollede og glade engelske bulldozer så forstå at han skal te sig pænt.

 

Hvordan får jeg ham lige til at forstå at han skal lunte afsted og ikke i rask trav som vanligt? At han ikke må danse for dommeren selvom det kribler i de små, tykke ben? Og at han ikke skal halse, stresse og trække for at komme hen til de andre? At han gerne må holde underbiddet inde i munden - og ikke vise det stolt frem fordi det får mig til at grine?

 

Han er en smuk dreng og jeg er sikker på han nok skal få en fin kritik, men for pokker - jeg er nervøs for at han slet ikke vil arte sig i ringen :shock:

 

Hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok gå.. Hvornår skal I afsted?

Ellers er der bulldog-ringtræning på Mosede Fort ind i mellem (om søndagen tror jeg). Har du evt. nogle som kan hjælpe lidt med at stille ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
så længe I har det sjovt så so what ;-) I øvrigt skal det da nok gå.

Hvor skal I udstille?

Nu har jeg jo bare været vant til at gå med en hund der nærmest udstillede sig selv, der havde adskillige titler og som var vant til det gear. Det kørte bare.

 

Så jeg risikerer mit ego bliver skrammet :lol: og jeg ender jo med at skulle arbejde og træne med Mack op til udstillingen.

 

Vi skal til Valby.

 

Nu mangler jeg bare at finde et halsbånd/kæde/something som er stort nok - vi har prøvet flere - endda i XL som er for små til den fede hals han har :genert: ARGH!

 

Og så det faktum at Mack garanteret ender med at hoppe og danse foran dommeren fordi han er en skrækkelig kælegris som elsker mennesker. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Det skal nok gå.. Hvornår skal I afsted?

Ellers er der bulldog-ringtræning på Mosede Fort ind i mellem (om søndagen tror jeg). Har du evt. nogle som kan hjælpe lidt med at stille ham?

Hmmm, det skal jeg lige have tjekket ud - det er ikke så langt fra hvor vi bor - og søndage er jo perfekt.

 

Tak!

 

Altså nu fik jeg lidt tips af vores søde opdrætter som igen og igen siger "du kan jo sagtens - du skal bare tro på dig selv!" men hvad hjælper det når jeg ikke synes Macks gang er "krabbende":genert:??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, det skal jeg lige have tjekket ud - det er ikke så langt fra hvor vi bor - og søndage er jo perfekt.

 

Tak!

 

Altså nu fik jeg lidt tips af vores søde opdrætter som igen og igen siger "du kan jo sagtens - du skal bare tro på dig selv!" men hvad hjælper det når jeg ikke synes Macks gang er "krabbende":genert:??

 

Det skal helt sikkert nok gå. Hvilken klasse skal han i? Du må bare øve lidt hver dag med at stille op, vise tænder og trave frem og tilbage. Du får lige planen for ringtræning ved Mosede fort. (der er også en gruppe på fb der hedder: Bulldogs of Mosede Fort)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Det skal helt sikkert nok gå. Hvilken klasse skal han i? Du må bare øve lidt hver dag med at stille op, vise tænder og trave frem og tilbage. Du får lige planen for ringtræning ved Mosede fort. (der er også en gruppe på fb der hedder: Bulldogs of Mosede Fort)

Han stiller op i juniorklasse - han ser jo ellers ret velvoksen ud af sin alder sammenlignet med sin røde bror (den der sad i bur da vi mødtes i Næstved).

 

Så man kan sige det er stadig "tilladt" hvis han er lidt fjollet.

 

Tænder er han heldigvis god til - hvis man piller ham i munden står han blot helt stille og lader mig rode, endda uden at ryste på hovedet.

 

Tak Mette - kommer du til Valby?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han stiller op i juniorklasse - han ser jo ellers ret velvoksen ud af sin alder sammenlignet med sin røde bror (den der sad i bur da vi mødtes i Næstved).

 

Så man kan sige det er stadig "tilladt" hvis han er lidt fjollet.

 

Tænder er han heldigvis god til - hvis man piller ham i munden står han blot helt stille og lader mig rode, endda uden at ryste på hovedet.

 

Tak Mette - kommer du til Valby?

 

Jeg kommer og kigger... Juniorklassen er ok, der er man stadig lidt fjollet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg først jeg kan sige hej når vi er færdige i ringen :mrgreen:

 

Det er også helt i orden. I skal jo også ind ret hurtigt, når det er juniorklassen :cool:. Det bliver rigtig sjovt, bare vent og se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Kommer I begge til Bøsøre?

Jeg skal desværre arbejde fredag + lørdag. Havde der været supermatch/udstilling torsdag så var vi taget afsted.

 

Bulldoggens Dag plejer at være hyggelig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...