Hop til indhold

Lad mig


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Det er der sikkert ingen der kan.

 

Måske slet ikke noget i havde i planerne for hende?

Nu må vi se.. Vi har slet ikke snakket om udstilling med nogle af chierne endnu.. Vi har jo altid en bunke løver med. Og chierne skal næsten altid i ringen lige op til samme tid som løverne.
Link til indlæg
Del på andre sites

Mine drenge chihuahuaers mormor er blå... Rigtig fin :-D

Ja du må se at få nogle flere chier...

 

Glæder du dig til Grenå?

 

Er også vild med den blå farve - sådan en flot langhåret blå chihuahua, det er godt nok øjen-guf ;-)

 

Glæder mig rigtig meget! Men er også møghamrende nervøs.. Drømte at Dolph blev sendt ud fordi han var for grim..!

Skal ud og købe et telt jeg har fundet i Haraldnyborg når jeg får penge - liiiige inden udstillingen! Det er helt perfekt til formålet :-D

 

Piller Dolph i munden hver dag - og stiller ham op på bordet så ofte jeg husker det.. Mit problem er at han synes det er så kedeligt at han sætter sig ned!

Da jeg var ude og se skuet her i Århus, kunne folk nærmest modellere deres hunde på bordet - de flyttede et ben, og hunden lod dem bare gøre det hele uden at rykke sig..

Det kan Dolph altså ikke..:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også vild med den blå farve - sådan en flot langhåret blå chihuahua, det er godt nok øjen-guf ;-)

 

Glæder mig rigtig meget! Men er også møghamrende nervøs.. Drømte at Dolph blev sendt ud fordi han var for grim..!

Skal ud og købe et telt jeg har fundet i Haraldnyborg når jeg får penge - liiiige inden udstillingen! Det er helt perfekt til formålet :-D

 

Piller Dolph i munden hver dag - og stiller ham op på bordet så ofte jeg husker det.. Mit problem er at han synes det er så kedeligt at han sætter sig ned!

Da jeg var ude og se skuet her i Århus, kunne folk nærmest modellere deres hunde på bordet - de flyttede et ben, og hunden lod dem bare gøre det hele uden at rykke sig..

Det kan Dolph altså ikke..:neutral:

Det lærer han... Det er bare træning, træning og så lige træning igen... Vi har næsten kun meldt babyer/hvalpe til... SÅ det bliver sjovt... Isabella plejer jo at handle, men først fra de kommer i juniorklasse. Før gider de ikke gå med andre end mig. Men vi har meldt 2 til i klasserne så hun er nødt til at gå med den ene. Jeg træner gå og stå med dem hver dag.. Og de kommer på bordet. og får tjekket tænder.. Men man ved aldrig, når de så står der på bordet kan de måske ikke lide dommeren og så trækker de sig.. Det plejer kun at være et problem i hvalpe/babyklasse.. SÅ snart de kommer i juniorklasse ved de hvad det handler om. Og finder sig i det hele.

Jeg glæder mig til at se Dolph.. Er der mange chier tilmeldt?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja..men det kan jo godt være en fordel her i huset...

 

:lol::lol::lol:

 

Tillykke med den lille ny, hun er godt nok køn!

Ninjamor har haft en hund der havde problemer med hørelsen, hun fortalte om det med klokker til et foredrag. Måske du kan få andre fif af hende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol:

 

Tillykke med den lille ny, hun er godt nok køn!

Ninjamor har haft en hund der havde problemer med hørelsen, hun fortalte om det med klokker til et foredrag. Måske du kan få andre fif af hende :5up:

Tak..hende vil jeg prøve at snakke med.. Gode idéer er altid velkomne..

Vi har snakket med dyrlægen om en BAERtest når hun bliver lidt ældre.. Hun skal i narkose for at få foretaget den.

Og nu kan hun forresten "kom" signalet... Og vi har lært "jeg vil op"signalet og "luk så døren op for h......" :mrgreen: SÅ hun er vist en bedre lærer end vi er :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Tak..hende vil jeg prøve at snakke med.. Gode idéer er altid velkomne..

Vi har snakket med dyrlægen om en BAERtest når hun bliver lidt ældre.. Hun skal i narkose for at få foretaget den.

Og nu kan hun forresten "kom" signalet... Og vi har lært "jeg vil op"signalet og "luk så døren op for h......" :mrgreen: SÅ hun er vist en bedre lærer end vi er :mrgreen::mrgreen:

 

Nu er det godt nok ikke en hund jeg har, men en kat der er døv og kan kun sige at man ikke mærker det i hverdagen overhovedet (bortset fra at hun jo ikke kommer når man kalder)

 

Chanel havde tendens til at være en smule reserveret da hun var lille og de første par gange vi besøgte hende (fra hun var 4 mdr) ville hun ikke rigtig snakke og hoppede forskrækket når man nærmede sig og hun ikke havde opdaget det, så jeg forventede at få en rigtig lille diva der ikke gad snakke med hjem, men da vi skulle hente hende 7 mdr gammel der var hun bare den største kælepot og det er hun stadig. Døve dyr er ofte mere rolige og fattede når de bliver voksne (men nogle kan være nervøse som killinger/hvalpe - det går dog over) og intet kan bringe dem ud af fatning - selv hvis de ikke har set en komme. Eneste problem er at hun kæfter op, men det ligger til nogle døve dyr - de vibrationer der fremkommer når de "snakker" beroliger dyret.

 

Chanel er ikke liiige så interesseret i at lære noget som helst, hun er bare ude på sjov og ballade og narrestreger, men hun kender og reagerer også på signalet for nej/forbudt (men forstår ikke at det aldrig er tilladt at komme op på spisebordet - hun SKAL derop hver gang hun går forbi, kigge over på mig, få nej-signalet og hoppe ned, kigge på mig og få et dygtig-signal:roll:), dygtig/rigtig, kom og mad og så er hun begyndt at spejle Charlie så hun sætter sig pænt når jeg nærmer mig med maden eller giver tegnet til sid pænt (hun ligner et forvokset hvidt egern med halvt oprejst krop, poterne hængende lige ned og busket hale stående op for balance, men hun forsøger og ser noget så sød ud:-D)

 

Man kan ikke udstille døve katte, så jeg tror heller ikke man kan med hunde. Er det en farve/variation der er kendt for at avle døve dyr så kan den ikke udstilles uden en BAER-test (chanel har ikke fået en- det er tydeligt nok hun er døv og hun skal heller ikke udstilles)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...